< Tilbake til oversikten

Hva spiser du av karbo?

Tussi jenta sa for siden:

Sikkert klønete overskrift, men hva spiser du for og få i deg nok karbohydrater?

Jeg starta i går og følte jeg måtte spise enorme mengder grønnsaker for og komme opp i en del karbohydrater. Spiste og 2 fullkornsknekkebrød. Tror jeg kom på rundt 55 g karbo i går.

LilleRosin sa for siden:

Blir spennende å høre her. Jeg har ikke startet ennå. Tenkte jeg skulle vente en ukes tid, så jeg fikk boka. Hodet mitt er låst på Ketolyse ennå, blir rart å begynne å prøve å spise mer karbo.

Ja, samme her og, er veldig vanskelig og omstille seg.
Så nå er jo plutselig problemet og få i seg nok karbohydrater.

LilleRosin sa for siden:

Ja, skal ikke være enkelt. :p Bare vi spiser "riktig" karbo, så går det forhåpentligvis greitt.

torun sa for siden:

Samme problemet her og. Tenker lavkarbo hele tiden!!
Men igår gikk det faktisk fint for vi hadde oldemor med på søndagstur og hun skulle absolutt spandere eplekake og is til kaffien. Vanskelig å stå imot, blir fryktelig fornærmet. De fleste andre går det greit med men ikke oldemor...
Så jeg kom opp i 90 karber i går men de var jo ikke helt lovlige da...
Spiste bare halve kaken, gav resten til mannen min:o det gikk bra..
Men idag til frokost lagde jeg blåbær smoothies og der var det 13 karber bare iden ! Sunne karber...

Hva har du i smoothien da? Det var jo lurt.

Min foreløbige plan er og spise 2 fullkornsknekkebrød med pålegg til et måltid, så spise en frukt til mellom måltid, prøve og spise bær hver dag og masse grønnsaker. Men må nok ha noe mer for og komme opp i nok karbo.

Nå når vi skal ha mindre fett, så sliter jeg litt med og spise nok mat, for jeg blir jo mett så fort.

torun sa for siden:

1dl blåbær eller ca 100 gram - 12 karber
3 isbiter
1 egg

LilleRosin sa for siden:

Det hørtes kjempegodt ut!! :)

torun sa for siden:

Sendte den før den var ferdig ...
Prøver igjen

1 dl blåbær eller ca 100 gram
1 egg
3 isbiter
0,5 dl fløte
litt søtstoff

Ca 13 ti 14 karber
Da blir det iskrem, så at lettmelk 2 dl var ca 9 karber.
Så hvis vi lager den som milk shake blir det jo enda bedre!!

torun sa for siden:

Det er kjempegodt, kan jo lage den med jordbær, bringebær, skogsbærblanding nammm:p:p

LilleRosin sa for siden:

Og nå så det ennå bedre ut!! :D

torun sa for siden:

Hehe .. litt kjapp i "knottingen" av og til ...
Det er knallgodt .. unger og mann liker det og. Har av og til hatt kefir i isteden for fløte og ..
Bare fantasien som stopper...

Hørtes godt ut, må bare droppe egg jeg.

Men 100 g blåbær er vel bare ca 7 g karbohydrater?

I dag har jeg spist halv fyllt paprika til frokost, lunsj ble to fullkornsknekkebrød med skinke, tomat og agurk. Også regner jeg med at det blir en bringebær smoothie til mellom.
Alt det blir vel rundt 35 g karbo.
Så blir det vel en del grønnsaker til middag og en frukt til kvelds.
Lurer på om jeg kanskje skal lage grønnsakssuppe i dag, da blir det ihvertfall litt karbo der.

sjokoman sa for siden:

Hei dere fedonister.
jeg tenker jeg går over til fedon om en stund, veeldig spennende å følge dere:D
Jeg fannt ut jeg spiste for mye karber om dagen og NØTTER var den store synderen, mandler, hasselnøtter og valnøtter. MMMM + sunt fett.
I smoodie kan du ha i kremost.. men det er vel for fett??
Og så er keg veldig nysskjerrig på hvordan en dagsmeny ser ut og gikk dere rett fra ketolyse til fedon???

Jeg går rett over fra ketolyse til fedon, men blir nok litt feil første uka.
I går hadde jeg kosedag så da ble det uansett feil, ble for mye fett til og gå på fedon da.

Nøtter er jeg allergisk mot, ellers hadde det nok blitt en neve nøtter om dagen.
Men jeg kan kanskje spise litt frø.

sjokoman sa for siden:

eller sånn frokostblanding som du komponerer selv.. havregryn ol. med biola
hva slags knekkebrød er best?

sjokoman sa for siden:

ÅÅÅÅ.. de er jo gode
Tusen takk

torun sa for siden:

Du har rett var litt kjapp å lese på fitday, der legger de til fiber til karbene så 7.5+4,5=12 men du skal trekke ut igjen fiber 4.5 sånn at netto karber er 7,5

Er den så oppdadert da? Var jo bare wasa og fedon produkter. Hva med ryvita og lignende?
Går det ikke bra med allt som er fullkorn av grove korn. Jeg spiser uansett ikke noe med hvete i. Men favoritten min er ryvita med sesam.

Ok, bra at min liste stemmer da, er jo greit og slippe og telle feil.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.