< Tilbake til oversikten

Hvilken vei roterer dama?

Aline sa for siden:

Kult :D

Anne sa for siden:

Med klokka, da den satte ordentlig i gang...
Hadde to halve runder først: en med og en mot klokka:o

Aline sa for siden:

Sånn var min også, først en halv runde mot klokka også "hikk" med klokka :)

Tussi jenta sa for siden:

Her var det bare med klokka.

Lurer på om det er noen som får imot jeg?

Aline sa for siden:

Jeg prøvde lenge å få den til å snu, det gikk ikke :p

nalana sa for siden:

Bare med her også, prøvde å lukke øynene en liten stund og konsentrerte meg om å se "den andre veien":p

Tirill sa for siden:

Litt oftere med klokka enn andre veien, men dersom jeg beveger blikket ørlite så snur den. Ved å bevege øynene litt snur den frem og tilbake, frem og tilbake. Artig.:)

Fedonisten sa for siden:

Dama snurrer mot klokka hele tiden - og jeg har rett! :lol:

nalana sa for siden:

:nei:

Viclin sa for siden:

Hm, jeg fikk mot. Rart, for det er omvendt som stemmer mer med meg. Jeg finnes ikke logisk i det hele tatt.
Men da jeg leste teksten under, begynte hun plutselig å snurre med klokka. Scrolla henne vekk, så igjen, og så mot klokka igjen. Og sånn fortsatte det. :confused:

Iset sa for siden:

Hun snur akkurat den veien jeg vil at hun skal snu, enten det er mot eller med klokka. Jeg får henne også til å ikke snurre helt rundt, men bare vinse frem og tilbake. Det er såå enkelt, er jo bare en illusjon. Tror ikke det har noe som helst med hjernehalvdelene å gjøre.

Anne sa for siden:

Nå snurra hun begge veier . Noen runder hver vei....:cool:

Nannah sa for siden:

Oi i går snurra hun mot klokka...i dag med klokka! lol

Valeriana sa for siden:

Morsomt! :D
Nå har jeg sett på linken fem ganger og samme hva jeg gjør roterer dama mot høyre, altså med klokka. Ikke tale om jeg klarer å få henne til å rotere motsatt vei!

Nannah sa for siden:

Jeg kan snu henne om jeg myser...men iblandt gjør hun som hun vill...snurrer helst høyre nå...wierd

Ani sa for siden:

hun snurrer begge veier.. se litt ned så snur hun andre veien.. kult....

BiB sa for siden:

:ja: og det passer forøvrig med min profil slik jeg kom ut av en test som gikk på hvilken hjernehalvdel som dominerte. Jeg fikk 50/50 :)

Ani sa for siden:

i følge min mann dominerer ingen av de :lol: he he...
En slik test hadde vært gøy å prøvd da..

wander sa for siden:

Hun roterer mot klokken hos meg... jeg prøvde å se på andre måter for å se om hun snudde retning, men det gjorde hun ikek hos meg... :)

Valeriana sa for siden:

Jeg har prøvd igjen å se på dama, men fortsatt kan jeg bare se at hun roterer mot høyre. Det nytter ikke å få henne til å snu selv om jeg myser eller prøver å tenke at hun skal rotere motsatt vei. Egentlig stemmer dette godt for jeg er mye mer dominert av kreativ tenkning enn logisk tenkning, er også utdannet i et kunsthåndverksyrke. I tillegg er jeg venstrehendt og som kjent styrer høyre hjernehalvdel venstre side av kroppen.

Kanutten sa for siden:

Nutten må ut å vaske munnen sin og ikke tenke slike stygge tanker ho fikk da ho leste overskrifta..... :rodme:

********** ******* ********* *** ***** (sensurert)

:liste: Lister meg ut og vasker munnen...... Og skrubber hjernen..... Ikke tenke sånn.....:o

BiB sa for siden:

Husker dessverre ikke hvor den lå, men det var en engelskspråklig side. Kommer jeg på det dytter jeg bare på denne tråden :ja:

bergeland07 sa for siden:

Den va kuuuuuuuuuule:DTesta den nå på et par kollegaer;)De ble overraska!Realisten så at dama bevega seg mot høyre,språklæreren mot venstre!Nå er forvirringa total................................:confused:

Kanutten sa for siden:

Hvis man studerer ho lenge nok vil man også kunne se at ho faktisk også aldri trenger snu ryggen til oss. Ho står på venstre fot når ho svinger med klokka for så å stå på høyre fot når ho svinger mot klokka. Studerer du henne lenge nok kan du få henne til å danse den veien du vil. Men skiftetene for hvilken vei for ho svinger seg (fotbytte) skjer i ytterkantene på begge sider. Ho skifter til MOT klokka når foten peker ut mot venstre side på bildet og MED klokka når foten peker ut mot høyre side på bildet.Er helt stiv i blikket nå av mysinga :o

Se på skyggen hennes, hun løfter foten høyere når det er MOT klokka.

Valeriana sa for siden:

Endelig har jeg fått henne til å rotere mot venstre! Hvis jeg stirrer lenge nok er det akkurat som om hun bytter fot og roterer motsatt vei, men straks jeg blunker eller flytter blikker roterer hun mot høyre igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.