Har du ikke boka, bør du skaffe den og lese den godt.
Når det gjelder vin, anbefaler Torkil at man holder seg unna alkohol de første 4 ukene. Dette for at kroppen skal få komme i gang skikkelig med fettforbrenningen.
Nøtter bør du prøve å unngå for mye av. Bruk det heller som lørdagskos.
Resten av maten såg grei ut den. Men du bør ligge på 15-20 karber daglig, det meste i form av grønnsaker som vokser over jorden.
Så veiing og telling av karber er ganske viktig på denne kuren.
Takk for svar:) jo, jeg har boka, men har ikke fått lest igjennom alt enda. Men jeg veier og måler ganske bra. Jeg har ligget på ca 20 karb om dagen, men da dropper jeg vinen en stund til:)
Man kan da svare skikkelig, når noen spør?
Eller la VÆRE å svare!
Alle har vært nybegynnere, husk det. Og det er godt å ha erfarne folk å støtte seg til. Da må man ikke falle for fristelsen å være flåsete mot de nye.
Ja, det lurer jeg også på!
Her forsøker folk å hjelpe, så slenger man "flåsete" i trynet på folk? Ikke kult.
Cec - sikkert lurt å drøye vinen noen uker, ja. Og så har du sikkert lest at man skal være ganske forsiktig etter det også, for man tåler mindre alkohyler enn før.
...må si at jeg selv faktisk ikke har merket så veldig stor der forskjell siden jeg startet (det er ikke sikkert jeg tålte så voldsomt mye i utgangspunktet), men visse folk her får nok bare ved å sniffe på korken visstnok... :D
Jeg finner heller ikke noe flåsete i noen av svarene. Kun konstruktive svar...
Tror ikke Cec heller føler det, siden hun svarte uten å komentere at hun følte at svarene var det.
Jeg syns det var helt greie svar jeg.. Hvis jeg hadde fått lest igjennom hele boka så hadde jeg sikkert fått med meg dette om vin... men med to unger under to år, så tar det litt tid...hehe:) Men jeg får for mye karb i meg iløpet av dagen føler jeg... Burde vel kanskje ligge på 15? hAr gått ned 2 kg denne uka... så det går vel...?
også en annen ting... Jeg drikker mye vann... ca 3 liter, men jeg tørster så vannvittig, er det vanlig eller?
Det var i en annen tråd, at en nybegynner ba om hjelp til forskjellig, men bare fikk slengt i trynet at hun nåtte lese boka osv.
Ikke bare en annen tråd, med også et annet forum!
Tabben var at jeg hadde flere vinduer oppe samtidig. Ble så engasjert at jeg ikke sjekket i ettertid.
Satt på jobb, og gikk til og fra dataen nemlig.
Tilgitt?
Du har all grunn til å være fornøyd :ja: Dette kommer til å fortsette vettu :D
Lykke til videre :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.