Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av ketolysedietten og revmatisme/leddgikt eller migrene. Jeg har begge deler og har akkurat begynt på ketolysekuren. Lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer, positive eller negative, evt ting en bør være oppmerksom på.
Hilsen Selma
Vet ikke om jeg har verken det ene eller det andre. Men som jeg har sagt her på nettstedet for leeeeeenge siden slipper jeg nå å "knekke opp" ledda mine hver morgen. Jeg er blitt MYYYE mykere i kroppen. Og når det gjelder migrene kan jeg heller ikke si så mye annet enn at jeg var til sånn sjekk av hodet grunnet migrene, men etter at jeg begynte med lavkarbo er antall dager i senga grunnet hodeverk blitt så og si borte..:D
Du vil nok se at migrenen blusser litt opp i starte min gjør hverfall det på vei inn i ketose. Men så er den som forduftet etter en ukes tid :D
Min leddgikt har brutt ut mens jeg har levd på lavkarbokost, så jeg kan ikke si om jeg ville vært bedre værre på det ene eller det andre. Da jeg ikke har hatt utviklet leddgikt mens jeg levde på "vanlig kost"
Men har hørt av andre at man får det bedre på lavkarbo, har også hørt at svinekjøtt er det som er MINST bra for deg.
Gleder meg til å se dine erfaringer, håper de bli bra! Lykke til :blomster:
migrene ble borte da jeg hadde tatt olja udos choice et par måneder.
min migrene artet seg slik at ved stress så fikk jeg flere ukers lange anfall. og nå merker jeg en antydning muligens 1-2 ganger i året.
revmatisme, jeg er under utredning, men alle legene er sikre på at jeg har noe revmatisk, men de vet ikke hva. jeg skal til haugesund revmatisme sykehus fohåpentlighvis før jul.
men leddene mine blir mye mer "smørte" når jeg spiser ren lavkarbo.
og desverre merker jeg litt forskjell med og uten kunstig søtning og erstatninger. og fra når jeg kommer hjem fra ferie så skal jeg gå i rehab.
men ketose har også hjulpet meg masse. for en eller annen grunn virker det som om kroppen fungerer bedre enn vanlig når jeg er ketose. helt supert.
Har migrene jeg og, og må egentlig innrømme at jeg har blitt litt verre.. Og spesielt hvis jeg får i meg noe med fløte! Håper at det ordner seg etterhvert, ser jo at det er mange som har blitt mye bedre av lavkarbo :)
Takker så mye for innlegg:)
Vel.....da var 3. dag unnagjort og har ikke fått noe migrene ennå:), så det er jo bra. Ellers merker jeg ingenting mtp leddene...men det er kanskje en smule tidlig ennå.
Ellers så har jeg mer eller mindre parkert på do....tisser i ett sett!! Men det skal kanskje være sånn?! Og får nesten melkesyre i bena av å gå over stuegulvet :confused:. Satser på at det også skal være sånn..hehe...
Hilsen Selma
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.