< Tilbake til oversikten

Bli med ani og Tittentei på vannuke

Ani sa for siden:

At det er viktig å få i seg nok vann tror vi de fleste vet, men hvorfor og hvor mye trenger vi egentlig?
Legger ved en link som forklarer dette utmerket:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104&highlight=vann

Så er spørsmålet får DU i deg nok vann? Det er lett for at vanndrikking sklir ut.. man glemmer det og får i seg alt for lite.
Så tar du utfordringa vår og blir med oss på en vannuke hvor du er mere bevisst på hvor mye vann du drikker? Bruk enten denne tråden eller journalen din til å notere ned hver dag hvordan det går med vann inntaket. Vi starter mandag 15.10:)

Lykke til!
klem fra Tittentei og ani

JenJen sa for siden:

Jeg blir med jeg :) Har lett for å lyve til meg selv om vanndrikkingen, og tro at jeg er så mye flinkere enn det jeg egentlig er :o

Ani sa for siden:

Ja kjenner godt til det...kjekt du blir med:)

Georgine sa for siden:

Jeg vil gjerne være med :)

Det blir for mye kaffe og alt for lite vann for tiden..

Ani sa for siden:

supert

Tittentei sa for siden:

Så bra at flere blir med:) Jeg ser nå at jeg har "lurt" meg selv når det gjelder å drikke nok vann ja så dette blir bra:D

Ani sa for siden:

godt jeg har fri på mandag da så jeg har lett adgang til toal...

Tittentei sa for siden:

he he, ja det kan du si, merker nå de siste par dagene når jeg har drukket masse at jeg flyr på dass i et kjør:D

Titti sa for siden:

Jeg er med :heia:

SusieBlues sa for siden:

Jeg hiver meg på her!
Jeg var så flink i begynnelsen, med å drikke vann.
Men etter at vi fant ut at mine hyppige hodepiner ikke skyldtes at jeg drakk for lite vann, så har jeg ikke stresset så mye med det.
Så dette var en bra tråd!

Begynner allerede i dag å gå tilbake til å drikke vann fra halvlitersglass, da ser jeg lettere hvor mye jeg har drukket.

Ani sa for siden:

Da er det tid for full skljerpings ( hei skål) på vann fronten... Lykke til everybody...

Dolphin sa for siden:

ich bin klar hehe...jeg hiver meg med jeg også! men hvor mye vann skal ei lita snelle som meg drikke da mon tro?
hehehe...tenk at jeg kalte meg selv LITEN tihiihi...ja anyway hvor var jeg...jo...sjekka tabellen - ca. 2 , 15 liter...tipper de mener 2,25...da går jeg for 2,5 iaf :)

yess...det må jeg klare! - RENT vann altså!

så får vi se om vi ikke får fart på forbrenninga igjen!

JenJen sa for siden:

Dette høres kanskje teit ut, men teller Farris her..? Eller kommer det i tillegg til vann-drikkingen?

Tittentei sa for siden:

Da er vi igang, har sjekket tabellen og nå skal jeg ligge på 2,8 liter og det er jo det jeg har drukket så det er supert. Nå er jeg ferdig med min første 0,7 liters flaske:) Lykke til alle sammen

Ani sa for siden:

litt usikker på farris den inneholder jo en del salter mener jeg, og bør ikke være eneste vannkilde.. men utgjør den en liten del av vann inntaket ditt så skal vel det gå greit.... tror kansje at bon aqua er mere"rent vann" og derfor bedre...

Juhu-- allerede fått i meg en halv liter vann på morrakvisten jeg.

Georgine sa for siden:

Da har jeg fylt 0,7 vannflaska mi og er klar :D

Har øvd meg i helgen og på lørdagen fylte jeg flaska 5 ganger.

indi sa for siden:

Jeg er med! Springer og fyller flaska og springer på do og springer og fyller flaska og springer på do... og så videre:)
Etter oppskriften bør jeg fylle flasken (0,7) minst fire ganger i løpet av en dag, og en til for trening, høres utrolig mye ut!
Men jeg skal prøve:)
Lykke til alle, og fin uke:)

Ani sa for siden:

Flinke piker da:D Ferdig med 2 liter nå.. går jo så det suser detta...

Kokkosbolla sa for siden:

Jeg blir med også. Fikk litt sjokk når jeg så den tabellen der.. :eek: Drikker ikke så mye vann. Foreløpig i dag har jeg fått i meg 1,5 liter, så jeg får bare stå på om jeg skal komme i mål :) Men tipper det skal gå bra også.

Dolphin sa for siden:

1 liter så langt i dag - 0,5 l før frokost + 0,5 l til frokost.

SusieBlues sa for siden:

Jeg er stolt av meg selv i dag.
2,5 liter hittil.
Nå skal jeg på trening, så det blir vel ca 3 liter på meg i dag.
Kanskje noe mer.
Blir morsomt å følge dere andre og se om vi alle får positive resultater av å øke vannmengden

Tittentei sa for siden:

Da har jeg drukket mine 2.8 liter med vann idag - jippi. Og grattis til alle dere andre flinke også:)

Georgine sa for siden:

Jeg melder om drøye 3 liter vann :D

indi sa for siden:

3.6 på meg, litt ekstra pga 60 min spinningtime og heftig mishandling av store muskelgrupper en time etter det...
Ikke tørst idag... :)

tess81 sa for siden:

ca 3 liter...faktisk når jeg tenker etter.....trodde egentlig det var mindre...

Hyper sa for siden:

Hvilkn tabell snakker vi om her???

Titti sa for siden:

Tror ikke jeg drakk et eneste glass vann på jobb i dag jeg :lol:
Jaja, satser på bedre i morgen.

Ani sa for siden:

Se første innlegg på denne tråden.. har lagt en snarvei til zyggys innslag ang vann, og der er det en tabell som viser hvor mye hver enkelt skal ha i seg av vann i forhold til vekt.;)

JenJen sa for siden:

Da har jeg altså drukket 2 l rent vann + 0,5 l bonaqua idag. Det er for lite ja, så i morgen må jeg bare prøve hardere :o Skal handle inn First Price vann med kullsyre, blir så utrolig tørst av den :rolleyes:

Dolphin sa for siden:

3 liter på meg :)

3,4 liter vann på meg i går :D

Ani sa for siden:

jeg drakk 4.5 liter i går. Tror jeg er på underskudd for ikke så veldig mye do gåing som jeg forventet.. får satse på rundt 4 liter i dag også...

Tittentei sa for siden:

Da er jeg ferdig med første flaske på 0,7 l. idag og dette virker. Vekten min har gått enda mer ned etter at jeg begynte med vanndrikkingen.

Jeg har klart å få i meg 2 liter nå. I dag skal jeg klare tilmålt mengde og litt til :)
Jeg er overbevist om at dette skal hjelpe meg!

SusieBlues sa for siden:

Det ble minst 2,8 liter i dag. Fornøyd! :D

Georgine sa for siden:

Jeg henger litt etter nå med bare 2 liter hittil, men skal greie 1 liter til før leggetid :D

indi sa for siden:

Flinke alle er:)
2,8 liter idag på meg, springer ikke sååå mye på do som igår, men definitivt ikke tørst idag heller:)
Stå på!

I dag ble det bare 3,2 liter på meg. Har vært fastende siden kl. 21. Skal ta blodprøver i morgen og da måtte jeg faste i 12 timer.

SusieBlues sa for siden:

Føler meg litt motarbeidet nå!
Leste i nettavisene at vannet i springen i Oslo ikke kan drikkes..
Og jeg som sov så lenge at jeg ikke drakk noe før jobb..
Men heldigvis hadde jeg fyllt opp vannflaska mi på trening i går, så jeg hentet bare den fra bilen. Så jeg har i allefall en halvliter greit vann..
Har vannkoker her på jobb, har tenkt å kanskje koke vannet der, så jeg får litt mer utover dagen.. :rolleyes:

Tittentei sa for siden:

Igår ble det 2,8 liter vann på meg:D satser på det samme idag og jeg føler meg faktisk tynnere og renere nå etter all vanndrikkingen he he:D

Georgine sa for siden:

Bare husk at vannet må kokes i 3 minutter så du må holde inne knappen på vannkokeren så det koker lenge nok.

Jeg tok med vann hjemmefra til jobben i dag, og sekretæren er sendt ut på vannjakt, men kan helt klart ikke sitte og bøtte ned slik jeg pleier.

Ani sa for siden:

Så kjedelig at man ikke kan drikke vannet fra springen.. veldig slitsomt.. husk man kan heller ikke trakte kaffe av dette vannet heller... blir ikke kokt. Vi hadde jo geardia problematikken her i Bergen for en stund siden, og da var det å koke vann og kjøpe inn på flasker leeenge.

I går fikk jeg i meg underkant av 4 liter, litt mer do gåing så tror kroppen begynner å bli veldig fornøyd. Gikk jo opp 1.4 kg forrige uke, og siden mandag er 1.3 av disse borte..hurra hurra..

Tittentei sa for siden:

Wow, det er jo superbra:) Jeg har stor tro på denne vanndrikkingen. Men det som nesten irriterer meg nå er at jeg ikke har vært like flink med vannet hele veien, for det står jo ganske greit i boken at vi SKAL drikke masse vann. Jaja, bedre seint enn aldri:D

Tittentei sa for siden:

Da er jeg ferdig med mine 2.8 liter idag:D

SusieBlues sa for siden:

Det ble 2,5 liter på meg

indi sa for siden:

2,8 idag og! feeling gooood... :)

Dolphin sa for siden:

ble ca 3 l vann på meg på tirsdag, men onsdag ble det ca bare 1,5 :(

I går ble det bare 2,3 liter på meg. Men har allerede drukket 0,7 i dag. Veldig spent på vekta til lørdag :)

Georgine sa for siden:

Melder om 5,5 liter i dag :)

indi sa for siden:

2,5 på meg idag! kunne vært bedre men det holder jo!
spennende å følge utviklingen nå etterhvert:)

4,5 liter på meg i går :)

Tittentei sa for siden:

2.8 liter på meg igår:) og grammene forsvinner litt etter litt:D

Tittentei sa for siden:

Igår drakk jeg ikke mer enn ca 1,5 liter tror jeg - fy meg, skal skjerpe meg idag:)

SusieBlues sa for siden:

Jeg drakk nesten 3 liter i går.
Veide meg i dag tidlig og det var 2,3kg ned siden forrige helg!
Så kanskje det var vannet som skulle til!!
Jeg skal i allefall fortsette med å drikke mye vann.

Georgine sa for siden:

I går ble det bare drøye 2 liter. Jobben er i Oslo og det vannet på kartonger de fikk tak i smakte muld. Så det ble mest te, kaffe og farris.

Jobber med saken i dag og nærmer meg 2 liter nå.

Jeg er fortsatt med. I helga har jeg nok ligget for lavt. Rundt 2 liter bare. Lørdag var en skikkelig deppers dag for meg og da er alt bare tungt og vanskelig. Også å drikke vann. Men er i gang igjen i dag :) Har allerede fått i meg 1 liter.

Tittentei sa for siden:

Noen som har merket noe på vekten?

Jeg har ikke vært så flink de siste dagene med vann, men er i full gang igjen nå. Jeg kom ned på 85.0 i slutten av forrige uke og det tror jeg helt klart er litt pga vann drikkingen. (fått mensen idag så litt opp, men det går jo av igjen) Jeg fortsetter videre:D

Albertine sa for siden:

Uka deres er ferdig, men jeg starter min personlige uke nå. Grøsser bare litt ved tanken på hvor mye vann jeg må drikke...

JenJen sa for siden:

Vannuka mi gikk rett vest, så jeg prøver på nytt :D Har en hel masse unnskyldninger for hvorfor det gikk så dårlig :o

Georgine sa for siden:

Jeg henger fortsatt med og har satt som mål å få i meg minst 2,5 liter per dag.

Jeg henger også med. Og tror det hjelper litt på vekta også. Skal veie meg hos legen mandag grøss

Georgine sa for siden:

I dag har jeg fått i meg 3,5 liter ;)

Tittentei sa for siden:

2.8 liter på meg idag, har fått i meg det hver dag denne uken:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.