At det er viktig å få i seg nok vann tror vi de fleste vet, men hvorfor og hvor mye trenger vi egentlig?
Legger ved en link som forklarer dette utmerket:
Så er spørsmålet får DU i deg nok vann? Det er lett for at vanndrikking sklir ut.. man glemmer det og får i seg alt for lite.
Så tar du utfordringa vår og blir med oss på en vannuke hvor du er mere bevisst på hvor mye vann du drikker? Bruk enten denne tråden eller journalen din til å notere ned hver dag hvordan det går med vann inntaket. Vi starter mandag 15.10:)
Jeg hiver meg på her!
Jeg var så flink i begynnelsen, med å drikke vann.
Men etter at vi fant ut at mine hyppige hodepiner ikke skyldtes at jeg drakk for lite vann, så har jeg ikke stresset så mye med det.
Så dette var en bra tråd!
Begynner allerede i dag å gå tilbake til å drikke vann fra halvlitersglass, da ser jeg lettere hvor mye jeg har drukket.
ich bin klar hehe...jeg hiver meg med jeg også! men hvor mye vann skal ei lita snelle som meg drikke da mon tro?
hehehe...tenk at jeg kalte meg selv LITEN tihiihi...ja anyway hvor var jeg...jo...sjekka tabellen - ca. 2 , 15 liter...tipper de mener 2,25...da går jeg for 2,5 iaf :)
yess...det må jeg klare! - RENT vann altså!
så får vi se om vi ikke får fart på forbrenninga igjen!
Da er vi igang, har sjekket tabellen og nå skal jeg ligge på 2,8 liter og det er jo det jeg har drukket så det er supert. Nå er jeg ferdig med min første 0,7 liters flaske:) Lykke til alle sammen
litt usikker på farris den inneholder jo en del salter mener jeg, og bør ikke være eneste vannkilde.. men utgjør den en liten del av vann inntaket ditt så skal vel det gå greit.... tror kansje at bon aqua er mere"rent vann" og derfor bedre...
Juhu-- allerede fått i meg en halv liter vann på morrakvisten jeg.
Jeg er med! Springer og fyller flaska og springer på do og springer og fyller flaska og springer på do... og så videre:)
Etter oppskriften bør jeg fylle flasken (0,7) minst fire ganger i løpet av en dag, og en til for trening, høres utrolig mye ut!
Men jeg skal prøve:)
Lykke til alle, og fin uke:)
Jeg blir med også. Fikk litt sjokk når jeg så den tabellen der.. :eek: Drikker ikke så mye vann. Foreløpig i dag har jeg fått i meg 1,5 liter, så jeg får bare stå på om jeg skal komme i mål :) Men tipper det skal gå bra også.
Jeg er stolt av meg selv i dag.
2,5 liter hittil.
Nå skal jeg på trening, så det blir vel ca 3 liter på meg i dag.
Kanskje noe mer.
Blir morsomt å følge dere andre og se om vi alle får positive resultater av å øke vannmengden
Se første innlegg på denne tråden.. har lagt en snarvei til zyggys innslag ang vann, og der er det en tabell som viser hvor mye hver enkelt skal ha i seg av vann i forhold til vekt.;)
Da har jeg altså drukket 2 l rent vann + 0,5 l bonaqua idag. Det er for lite ja, så i morgen må jeg bare prøve hardere :o Skal handle inn First Price vann med kullsyre, blir så utrolig tørst av den :rolleyes:
Føler meg litt motarbeidet nå!
Leste i nettavisene at vannet i springen i Oslo ikke kan drikkes..
Og jeg som sov så lenge at jeg ikke drakk noe før jobb..
Men heldigvis hadde jeg fyllt opp vannflaska mi på trening i går, så jeg hentet bare den fra bilen. Så jeg har i allefall en halvliter greit vann..
Har vannkoker her på jobb, har tenkt å kanskje koke vannet der, så jeg får litt mer utover dagen.. :rolleyes:
Så kjedelig at man ikke kan drikke vannet fra springen.. veldig slitsomt.. husk man kan heller ikke trakte kaffe av dette vannet heller... blir ikke kokt. Vi hadde jo geardia problematikken her i Bergen for en stund siden, og da var det å koke vann og kjøpe inn på flasker leeenge.
I går fikk jeg i meg underkant av 4 liter, litt mer do gåing så tror kroppen begynner å bli veldig fornøyd. Gikk jo opp 1.4 kg forrige uke, og siden mandag er 1.3 av disse borte..hurra hurra..
Wow, det er jo superbra:) Jeg har stor tro på denne vanndrikkingen. Men det som nesten irriterer meg nå er at jeg ikke har vært like flink med vannet hele veien, for det står jo ganske greit i boken at vi SKAL drikke masse vann. Jaja, bedre seint enn aldri:D
Jeg drakk nesten 3 liter i går.
Veide meg i dag tidlig og det var 2,3kg ned siden forrige helg!
Så kanskje det var vannet som skulle til!!
Jeg skal i allefall fortsette med å drikke mye vann.
Jeg er fortsatt med. I helga har jeg nok ligget for lavt. Rundt 2 liter bare. Lørdag var en skikkelig deppers dag for meg og da er alt bare tungt og vanskelig. Også å drikke vann. Men er i gang igjen i dag :) Har allerede fått i meg 1 liter.
Jeg har ikke vært så flink de siste dagene med vann, men er i full gang igjen nå. Jeg kom ned på 85.0 i slutten av forrige uke og det tror jeg helt klart er litt pga vann drikkingen. (fått mensen idag så litt opp, men det går jo av igjen) Jeg fortsetter videre:D
2.8 liter på meg idag, har fått i meg det hver dag denne uken:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.