< Tilbake til oversikten

Så viktig er ketolysetablettene ...

MorStine sa for siden:

Jeg har vært SÅ sløv de siste mnd, har ikke giddet å kjøpe nye tabletter, tenkt at det ikke er SÅ viktig. Men nå har jeg vært hos legen, jeg er trøtt, tiltaksløs, øresus, hårtap, fryser og har sånn sliten følelse i kroppen. Tenkte egentlig kanskje at jeg har lavt stoffskifte el. Men alt bunner mest sannsynlig i at jeg mangler det meste av vitaminer. Så nå skal jeg virkelig booste på med ketolysepiller altså. Mest sannsynlig må jeg ta jern og B12 ved siden av...

Så folkens, det er ikke lov å la være å ta disse tablettenestreng

I kveld går turen til Jessheim for å kjøpe inn alle tre glassene!

Legen mente forresten at jeg så ekstremt bra ut, men at jeg nå måtte begynne å spise normal igjen, fylle på med karbohydrater, det er det viktigste for kroppen... Vi diskuterte litt og hun var enig i at Fedon er veldig bra... Skjønner ikke helt hva hun mener, først skulle jeg spise MASSE karber, så skulle Fedon være bra. Hm... Vi ble til slutt enige om at det er viktig å få i seg riktige karbohydrater som gir langsom blodsukkerstigning...

Tittentei sa for siden:

Da er det bare å handle inn, jeg er snart tom og har tenkt noen dager; jaja det haster vel ikke sånn med å bestille - gjør vel ikke noe om jeg går litt uten. Så takk for at du informerer - nå skal jeg bestille:D

Smula sa for siden:

Tror det er ganske mange som tenker slik, ja, at man ikke trenger vitamintilskudd. Saken er tvert motsatt, har jeg fått beskjed fra en bekjent som er Fedon-konsulent; de aller fleste mennesker idag behøver å ta noe form for kosttilskudd, uansett hva slags kosthold man har.
Vanlig mat dekker visstnok ikke alt lenger.

MorStine sa for siden:

Nei, og det kommer nok av måten matvarer fremstilles på. All denne hurtigmodningen av feks grønnsaker gjør jo at vitaminnivået i dem svekkes betydelig. Og når maten oppbevares så lenge blir sånne ting dårligere. Så derfor er vi mye mer avhengige av å få det inn med piller og tilskudd i våre dager enn i besteforeldrene våres.

Smula sa for siden:

Nemlig!
Oj, der var vi enige igjen. ;)

MorStine sa for siden:

ler Nesten skremmende;)

Manina sa for siden:

Vil bare kommentere at jernlageret mitt ble helt fint da jeg tok B12-sprøyter. Det fortsatte å stige etter at jeg sluttet med jerntablettene. Så det virker som om B12 er mye mer effektivt enn jerntabletter for å stabilisere dette.

sjokoman sa for siden:

Skal du spise fedon kost nå?
veldig nysjerrig på det, jeg her stått stille lenge nå og vurderer å gå over til noe i den retningen

MorStine sa for siden:

Nå mangler jeg bare en kilo, så er jeg i mål. Jeg skal fra mandag 22 begynne og vri over litt etter litt mor Fedon, ja:)

nettan sa for siden:

ja du har nok helt rett... jeg er tom.. så jeg får ta og bestille flere.. takk for at du sparket meg bak:D

safran sa for siden:

Det er dessverre mange leger som ikke har så mye greie på mat, jeg har møtt et par av dem selv.

Kanutten sa for siden:

JEG ER HELDIG!!!

Jeg jobber sammen med en lege, og han kom her om dagen og fortalte at han også hadde begynt på samme maten jeg hadde preika om leeenge :D

Så NÅ har jeg en backup istedet for en motstander og DET betyr meeeeget for meg :p

Fnutte sa for siden:

Hei Morstine

Bare lurte på hvor på Jessheim du får kjøpt de tablettene? Bor ikke så langt unna Jessheim selv og har ikke vært så veldig god på å ta vitamintilskudd nei:rodme:

Robyn sa for siden:

Heter ikke Morstine men svarer allikevel... :o De har det på Meny på senteret. :)

Fnutte sa for siden:

Tusen takk, Robyn! :blomster:

Da tar jeg en tur dit :stortsmil

Tussi jenta sa for siden:

Jeg er allergisk mot tablettene jeg, så har ikke tatt de på en stund. Men får kanskje gå ut og kjøpe kosttilskudd i morgen. Børr sikkert ta de b vitaminnen i skapet og.

Smula sa for siden:

Var det deg som fikk så innmari vondt i magen av tablettene? Husker det var noen som gjorde det. Håper du isåfall finner noe tilnærmet som passer for deg. Kosttilskudd er viktig, ja.

MorStine sa for siden:

Da har jeg kjøpt inn og skal begynne igjen i dag. Sparte tom penger på å kjøpe dem i butikken fremfor på nettet.
Jeg betalte 331,- for alle tre glassene, skulle jeg bestilt det på nettet ville jeg betalt 377,-+ 89,- i frakt. Så jeg sparte 135 kr... Førnøyd med det:D

Tussi jenta sa for siden:

Ja, det var meg ja, også var det en til her inne og, husker bare ikke hvem.
Skal ut og kjøpe kosttilskudd i dag, og b-vitamin tok jeg i går.

Josefin75 sa for siden:

Heisann.... jeg får veeldig vondt i magen når jeg tar di ketolysetabelettene... så jeg har ikke gjort d på noen dager.. skulle prøve i dag igjenn... og en 5 minutta etter inntak har jeg så vondt at jeg holder på å spy... det kan da ikke være sånn det skal være:confused:

manesh sa for siden:

Hei, jeg er ganske ny på denne dietten. Og jeg gjør ikke noe annet enn å spise veldig lite karbohydrater. Hvilke tilskudd er viktig å ta hvis man velger å ikke ta de ketolysepillene dere snakker om? Jeg tar tran og c-vitaminer hver morgen, men dette holder kanskje ikke?

MorStine sa for siden:

Hei, om du velger og ikke ta ketolysetablettene så vil jeg i allefall anbefale deg å passe på å fa i deg alt det de inneholder; magnesium, krom, kalium, selen og sink. Vi blir å mangle mye på denne kuren, så det er absolutt å anbefale å bruke tablettene som er skreddersydd til dette kostholdet.

Tusta85 sa for siden:

skrivepåhandleliste

Nille sa for siden:

Ketolyse pillene er spesielt sammensatt for ketogent kosthold. Det er helt optimalt og man får i seg akkurat det man trenger, hverken mer eller mindre. Skal man kjøpe dette hver for seg i helsekost eller apotek blir det mange ganger dyrere. I tillegg er det mye vanskeligere å "administrere" inntaket da mange typer vitaminer/mineraler må tas sammen eller absolutt IKKE i sammen for å funke skikkelig. Dette slipper man å tenke på da det her er fordelt slik at de som passer sammen tas ammen og de som IKKE passer sammen tas på andre tider.

Perfekt syns jeg !

MorStine sa for siden:

Kunne ikke vært mer enig, og jeg skjønner ikke at folk velger å heller sette sammen alt selv latogfattig

Iset sa for siden:

Jeg gjør på en måte det, men jeg har egentlig fått en liste fra sykehuset om hvilke tilskudd jeg skal ta, dessuten sjekker jeg hele vitamin- og mineralstatusen på sykehuset hver 3. måned og ligger godt innenfor på alle verdier hele tiden, heldigvis. Jeg tar dobbel dose multivitaminer (Spektro), dobbel dose omega 3, sterk dose kalsium med D-vitaminer og veldig VELDIG sterke B-vitaminer (komplex) fra Sverige. Mangler ingenting. :)

manesh sa for siden:

som sagt så er jeg fersk, men det er stor hjelp å lese det dere skriver her altså:) Og jeg er imponert over hvor effektivt dette kostholdet er, resultatene kommer raskere enn jeg hadde trodd!:) Det er kanskje en god ide å kjøpe det kosttilskuddet dere snakker om, er ikke bare bare å sette sammen det man trenger selv. Men godt svar fra MorStine ang hvilke næringsstoffer kroppen trenger på dette kostholdet! Takk:) Krom er vel bare for å dempe søtsuget vel? (noe jeg ikke merker noe til)

Torkil sa for siden:

Hei
Gratulerer med ditt vekttap og du kan glede deg til forandringen i matveien når du starter på Fedon Lindberg.
Din lege avslørte seg som en av veldig mange leger som vet mindre om ernæring enn de fleste herinne.
Veldig mange leger har ett råd ved slanking: spis mindre- that´s it!!! :mad:
Ketolysetablettene, spesiellt kromtablettene inneholder kalium, kalsium m.m noe som kan gi kvalme. Man bør derfor ta tablettene sammen med mat, da går det oftest bra. Eller drikke et par store glass vann til tablettene.

Vennlig Nyttårshilsen
Torkil

lillestine sa for siden:

Hei!
Noen som kan ramse opp for meg eksakt hvilke stoffer disse tablettene inneholder? Prøver å lete opp tilskudd selv, for har så velig veldig vanskelig for å svelge hele tabletter - faktisk helt umulig for meg.
Har ikke holdt på mer enn en liten uke, så det er vel ingen fare ennå?

Torkil sa for siden:

Hei
Du vil se det ved å gå til www.ketolyse.no å klikke på nettbutikk og så info på hvert produkt.:D

Magnesiumtabletten:
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt

Kromtabletten:
Gjærbundet Krom 120 mikrogram
Mangan 2 mg
Kobber 2 mg
kalsium 200 mg
kalium 560 mg
folinsyre 100 mikrogram
Vit B1 0,6 mg
Vit B2 1 mg
Biotin 50 mikrogram

Selentabletten:
Gjærbundet Selen 100 mikrogram
Vitamin C 90 mg
Vitamin E 15 mg
Sink 15 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin A (RE) 800 mikrogram

Vennlig Hilsen
Torkil :)

lillestine sa for siden:

Takk for svar!
Når du først er her: er det mulig å tygge tablettene som kan kjøpes på nettstedet? Samme effekt når de tygges? Forferdelig smak? Jeg foretrekker jo helst det de som er riktig sammensatt, dessuten mindre arbeid med å finne alt.
Og: ned 3,5 kilo siden forrige mandag! Juhu!!!:D

Torkil sa for siden:

:)Hei
Effekten er den samme om du tygger dem eller knuser dem.
Men smaken :(. Kanskje du kan blande det i noe mat - makrell i tomat kanskje :).
Drikk rikelig med vann til for å unngå ubehag i magen. og ta for all del tablettene sammen med mat.

Lykke til videre - og gratulerer med flott start.

Vennlig Hilsen
Torkil

Sweetflower sa for siden:

Hei! Bare lurte på om det finnes tilsvarende tabletter uten gjær? Tåler det dårlig. Derfor bruker jeg Spektro sine multivitamintabletter. Tror du dette er et greit alternativ? De har ikke gjær i seg.

Megvel sa for siden:

Dytter denne opp

lillestine sa for siden:

hei alle!

Ville bare si:
for de som må tygge tabletter: kun magnesium er grei, de andre var FORFERDELIG, særlig selen/sink...

men ellers et godt tips, kanskje til den som ikke tåler gjær også:
det finnes flytende multivitaminmineral-tilskudd, heter mivi total pluss. Smaker heller ikke så veldig godt, men tross alt laget for å inntas slik. dessuten veldig godt innhold av alle stoffer som hører til kuren, med unntak av kalium, som du kan få i deg gjennom kosten, skjekk for eksempel endel nøtter og grønnsaker. Ellers er jo dette en blanding, og du kan derfor ikke gjøre som torkil sier om å holde visse stoffer fra hverandre.

Stine

Princez sa for siden:

Jeg har valgt å spise opp de vitaminene jg hadde igjen fra en proteinkur jeg tok tidligere. Er ganske fattig for tiden ja, men neppe lat ;) Synes disse funker bra!! Velger nok å kjøpe ketolyse når de er oppbrukt ja. Vitaminer er kjempeviktig på denne dietten har jeg merket. hvis jeg sluntrer unna merker jeg det ganske så fort!!

upsidaysi sa for siden:

hmm kanskje jeg burde kjøpe meg vitaminer da jupp

er de å få kjøpt i andre Meny butikker eller det bare på jessheim?

MorStine sa for siden:

Det er viktig ja. Og det er flere meny som har. vet ikke hvor du holder til, men det står en oversikt øverst på ketolysesiden om forhandlere.

upsidaysi sa for siden:

ikke noe i nærheten av meg ser jeg sukk

har jo akkurat bestilt to bakemix fra ketolyse...synes den er kjip å måtte betale porto igjen altså... (jaa jeg er fattig ;) )

MorStine sa for siden:

Er det kommet da? Ellers kan du vel sende en mail til Torkil og spørre om det kan sendes sammen?

upsidaysi sa for siden:

ja de er kommet gitt ;)

megselv sa for siden:

Jeg er fryktelig sløv på disse tablettene og det fordi jeg henger meg opp i når på dagen de skal spises og sammens med mat.
Glemmer det hele tiden siden jeg ikke har noen rutine på når jeg spiser mat og heller ikke spiser frokost, lunsj, middag og kvelds hver dag.
Kan jeg ta de utenom maten?

scartz sa for siden:

Vel, jeg lærte den vanskelige måten med å ikke ta tablettene, våknet flere netter med krampe i foten (POKKER SÅ VONDT!!), og jeg har bare gått 2 uker (dette er den 3.) på ketolyse. Sprang ned til Life helsekost og kjøpte meg multivitaminer som inneholder alle vitaminer/mineraler som trengs (ifølge ketolyse.no). Jeg håper at det duger nok? Jeg kommer ALDRI til å huske å ta DI pillene om dagen, DI om kvelden, DI med mat, DI ikke med DI osv...

Hun som jobbet på helsekosten prekka på meg omega-3 tabletter og, mente jeg MÅTTE ha dem. Så der valsa jeg ut 500 kr fattigere. Noen som har erfaring med omega-3 tablettene og om jeg FAKTISK trenger dem?

Løvetann sa for siden:

Med mindre en spiser masse fisk, så tror jeg alle trenger Omega-3 tilskudd. Tror ikke du kommer til å angre på at du kjøpte tablettene!

Jeg var på et foredrag med Fedon Lindberg for noen år siden, han var veldig opptatt av Omega-3s betydning. Men han sa at det var helt fint å ta vanlig tran - og billigst. (Jeg har likevel fortsatt med "dyre" tabletter fra helsekosten. :D)

scartz sa for siden:

Hvorfor må ketolysetablettene tas hver for seg? Finner ikke svar på det her på forumet...

Gerd sa for siden:

Fordi noen de kan hemme opptaket av hverandre viss de taes sammen :)

scartz sa for siden:

aha... Så det har ingenting med at det kan stanse vekta?
For jeg tar ikke ketolysetablettene, jeg tar multivitamin (som inneholder alt det samme + extra). hun på helsekosten sa at det ikke var "hemmende" selv om alt var i ett. Men nå vet jeg at det skal ikke mye til for å få jobb på helsekosten ;)

Gerd sa for siden:

Fant noe Torkil selv har skrivd om det:

scartz sa for siden:

"En multivitamintablett pr dag er en vits spør du meg."

Huffda! :p
Nei, jeg vet personlig at jeg aldri hadde klart å tatt de tablettene som jeg skulle. Der med mener jeg multivitamin er et bedre alternativ enn ingenting.. Nå går jeg over til lindberg da, vet ikke hva slags kosttilskudd som anbefales der..

Anitra sa for siden:

Jeg merker godt når jeg er uten tabelettene etpar dager. kroppen blir kranglete da.

scartz sa for siden:

Åh? Jeg merker ikke forskjell :/ (jeg klarer til å med å glemme multitablettene mine som jeg skal ta en gang til dagen...)

Typen min tar en annen type multivitamin, og han sier han blir mye "kvikkere" av det.. Jeg og vil merke forskjell! :p

Elizabeth sa for siden:

Sånn er det med meg også. derfor har eg satt på huskelapp på mobilen. Genialt. Har ikke glemt en pille! ;)

scartz sa for siden:

Men så er jeg på farten hele tiden også, da måtte jeg hatt med meg pillene over alt! Folk hadde vel trodd jeg var pillevrak eller noe :P hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.