< Tilbake til oversikten

Når ta de enkelte tablettene?

Babalotta sa for siden:

Jeg dro på jobb i morges, og skal være her til mandag. La tablettene i en slik dosett fra Sunkost, men nå husker jeg ikke hvilke tabletter jeg skal ta til hvilken tid. :confused: Husker jo heller ikke hva de enkelte heter (har hatt tre uker pause), så når tar jeg den brune, når tar jeg den hvite, og når tar jeg de to beige?

:rolleyes:

Smula sa for siden:

De hvite og ovale (det er vel dem med krom) tar du morgen og kveld, og de små og brune (med selen) tar du til lunsj. Jeg tar dem faktisk til middag, men det går bra for det. Det viktigste er at du ikke tar alt på en gang.
De beige... hvis du snakker om magnesiumen (jeg tar ikke dem), tar du dem til middagen.

Nicpins sa for siden:

En beige til frokost
En liten mørkebrun til lunsj
En beige til middag
Den helt hvite om kvelden
:)

Distrea sa for siden:

Er det så at noen av virkestoffene slutter å virke hvis man tar dem sammen?

Nicpins sa for siden:

Hei Smula og Sally! :)

På et parti med ketolysekosttilskudd var Torkil så uheldig å få levert
endel bokser med trykkfeil på klistrelappen. Jeg har sendt Torkil en mail
og spurt om dette, fordi jeg fikk med et følgebrev med mine kosttilskudd
hvor det sto andre døgntidspunkt.

Torkil svarte at rekkefølgen skulle være som jeg skrev ovenfor.
Spesielt viktig at den ene hvite - magnesium - taes om kvelden, tror jeg,
fordi det er den som virker mildt beroligende slik at vi ikke får "urolige bein" om natta.

:) Klem - Nina

Nicpins sa for siden:

Distrea: ja, det er nok sånn at noen av disse mineralene kansellerer hverandre hvis de taes samtidig.

Babalotta sa for siden:

Takker, da hører jeg på deg jeg. :)

Distrea sa for siden:

Jeg hiver inn alle på morgen jeg... ikke ketolyse tabletter da, men kosttilskudd og kalmag.

Tittentei sa for siden:

Nå ble jeg forvirret her, for på mine bokser som jeg har bestillt på ketolyse.no er det den hvite jeg skal ta til middag og den jeg tar morgen og kveld er sånn grønn beige farge på. Er ikke lenge siden jeg bestillte de. Har jeg fått feil?????

Viclin sa for siden:

Oi, jeg har tatt beige Krom Kalium til frokost og kvelds, brun Selen Sink til lunsj, og hvit Magnesium til middag. Det var det som sto på det vedlegget jeg fikk da jeg bestilte tablettene. Nå har jeg kjøpt nye bokser, og må jammen se hva som står der.

Tittentei sa for siden:

Akkurat samme som meg, håper noen kommer og oppklarer dette for oss:) og at det ikke er noe "krise" hvis vi har spist feil, for vi har jo bare spist det som står på boksene:confused:

Smula sa for siden:

Samme her - bortsett fra at jeg ikke hatt behov for magnesium foreløpig.
Tar selenet til middag isteden, og fikk beskjed fra Torkil at det var OK.

echs sa for siden:

I Fedon si bok står det at krom og sink ikkje må tas sammen.
Dvs, at dei 2 beige skal ikkje tas sammen med den lille brune (om eg husker riktig farger)
Trur det var sink som påvirka virkningen av krom i kroppen.....
Sto ellers at krom ikkje burde tas samen med mat, og helst ikkje sammen med ande kottilskudd overhode....

Tittentei sa for siden:

Hm, blir mer og mer forvirrende dette da:confused: for jeg har forstått det sånn at jeg skal ta alle 4 tabl. hver dag.... Noen som vet noe helt sikkert her????

nettan sa for siden:

jepp

safran sa for siden:

Jeg kjøpte boksene i september, og det står akkurat slik på mine bokser, så jeg gjør det samme.

Smula sa for siden:

INGEN skal tas sammen, det er jeg heeeelt sikker på !

;)

Tittentei sa for siden:

Skrev nok litt sløvt, mener at jeg tar alle 4 HVER dag, men til forskjellige tider:D

Lindabtn sa for siden:

hmm, har lest igjennom tråden og er veldig confused. Jeg tar de beige (krom står det på pakken) morra og kveld, den lille brune runde til lunsj og den hvite til middag. Det står det på mine esker. Men det ser ut til å være feil det da??
Hvis det er tilfelle at det er de hvite som er krom, tror jeg faktisk det kan stemme at jeg gjør feil, ¨krom har pleid å virke veldig positivt på meg, men de beige funker ikke i det hele tatt, men merker det litt etter jeg har att den hvite etter middag.
Er det hvit eller beige som er krom?? Det er det jeg vil vite :)

safran sa for siden:

Beige er krom og skal tas morgen og kveld. Står det på mine bokser.

Lindabtn sa for siden:

hmm. ja da funker ikke de på meg... Da må jeg kjøpe noen andre krom tabs som funker

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.