Jeg er så heldig at jeg skal være med på årets ARC. Dette innebærer at jeg skal seile fra kanariøyene og over til st. lucia i karibien. Dette er beregnet til å ta mellom 12 til 24 dager. Spørsmålet er. Hva slags mat skal jeg ha med meg, siden jeg er på lavkarbodiett? Husk, det er ikke lett å lagre ting i varmen. Alle tips mottas med stor takknemlighet. :)
Må kanskje tenke på hvordan man oppbevarte maten sin i gamle dager; Tørking/salting/speking?
Eneste jeg kommer på i farten er spekeskinke/fenalår. Det er kanskje litt salt, men i alle fall helt karbo-fritt.
Fiskesnøre! Fersk dorado midtfjords er god mat. Snittfarten for de fleste i ARC ligger jo rundt 5 knop. Litt høy dorgefart kanskje, men doradoen er en makrellfisk og mer enn rask nok til å få tak i kroken.
Ellers alt som er hermetisk; tunfisk, makrell i tomat, skinke osv.
Joda, vi skal nok fiske også på vår veg over Atlanterhavet, så vi får vel noe proteiner på den måten. Samt at det påstås at de fleste får flyvefisk i båten regelmessig. Så noe får vi sikkert på den måten også.
Andre som har tips i denne sakens anledning? :)
For øvrig glade og solrike hilsener fra Lisboa, Portugal.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.