< Tilbake til oversikten

Atlanterhavskryssing, lavkarbo

Thorwald sa for siden:

Hei på dere! :)

Jeg er så heldig at jeg skal være med på årets ARC. Dette innebærer at jeg skal seile fra kanariøyene og over til st. lucia i karibien. Dette er beregnet til å ta mellom 12 til 24 dager. Spørsmålet er. Hva slags mat skal jeg ha med meg, siden jeg er på lavkarbodiett? Husk, det er ikke lett å lagre ting i varmen. Alle tips mottas med stor takknemlighet. :)

Distrea sa for siden:

Fiberrik, bokser med sopp, vannkastanjer. Leverpostei... ikke HELT lavkarbo men ikke SÅ ille heller, makrell i olje, tunfisk.

Tenke litt til :) kommer tilbake når/hvis jeg kommer på mer ;)

Ciss sa for siden:

Må kanskje tenke på hvordan man oppbevarte maten sin i gamle dager; Tørking/salting/speking?
Eneste jeg kommer på i farten er spekeskinke/fenalår. Det er kanskje litt salt, men i alle fall helt karbo-fritt.

Thorwald sa for siden:

Ja, dette er nok greit. Og så har jeg tenkt på løk, nøtter, mandler, smør, egg, cocosa, hermetisk kjøtt. Andre ting jeg bør få med meg?

Kula sa for siden:

Fiskesnøre! Fersk dorado midtfjords er god mat. Snittfarten for de fleste i ARC ligger jo rundt 5 knop. Litt høy dorgefart kanskje, men doradoen er en makrellfisk og mer enn rask nok til å få tak i kroken.

Ellers alt som er hermetisk; tunfisk, makrell i tomat, skinke osv.

Thorwald sa for siden:

Joda, vi skal nok fiske også på vår veg over Atlanterhavet, så vi får vel noe proteiner på den måten. Samt at det påstås at de fleste får flyvefisk i båten regelmessig. Så noe får vi sikkert på den måten også.

Andre som har tips i denne sakens anledning? :)

For øvrig glade og solrike hilsener fra Lisboa, Portugal.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.