Brun en pakke karbonadedeig i litt olje/smør, tilsette 1 hakket løk og så mye hvitløk som du liker (jeg bruker 2-3 fedd).
Krydre med basilikum, oregano, chili, masse kummin, koriander, salt og pepper.
Ha i en boks hakkede tomater, 2-3 ss tomatpuré, 1 boks hvite bønner (jeg skyller dem i dørslag for å få bort tomatsausen, da den inneholder sukker), 1 boks brune bønner, 2 buljongterninger og 2-3 ss hot salsa.
Kok på lav varme i 1-2 timer; jo lenger den står jo bedre blir den :)
Tilsett en hakket paprika når det er ca 5 minutter igjen.
Hei, dette er jo mat for en fedonist, er det ikke???? nam naaaam, jeg er veldig glad i alle slags gryteretter. Denne skal jeg prøve:)
thanks for shearing!!
Jepp, den er Fedonvennellig, og ketolysevennelig med kjøttdeig (og færre bønner?). Super å ha som lunch, er kanskje bedre dagen derpå tilogmed, da har den jo fått satt seg litt :)
Dette ser fantastisk ut! Hvor mye karbo er det i hvite bønner når man skyller av tomatsausen? Trodde det var veldig lite? Hvis noen har tid til å svar fort, blir jeg kjempeglad! Tenker på å ha det til middag en av dagene. (Jeg fant det ikke på tabellen)
Middagen er ferdig og jeg er mett. Utrolig godt. Laget så mye at det blir middagen min i morgen også:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.