< Tilbake til oversikten

Barer og sjokolade

baremeg sa for siden:

Var farlig gode de der barene og ikke minst melkesjokoladen til Atkins. Bruker det en del istedenfor måltid som feks lunsj. Håper det går greit...

nellie sa for siden:

Det skal vel liksom gå greit, men du som er ny du burde absolutt lære deg å spise mat, fremfor barer..
Få inn gode vaner der også unne deg en bar i ny og ne, når de vanene er innarbeidet.

1. mange "reagerer" negativt på barene hvis det blir for mye. Da går man ikke ned
  2. de er da fryktelig dyre disse barene
  3. melkesjokoladen skal man IKKE spise i fase 1, som jeg regner med at du er på siden du har atkins/ketolyse som filosofi

baremeg sa for siden:

Noen som kan forklare hvorfor man ikke skal ha melkesjokoladen i fase 1. Går jo ikke ut av ketosen selv om jeg spiser en. Ikke det at jeg gumler i meg men en om lørdagen har jeg unnet meg.

Tuppen sa for siden:

jeg for min del tåler ikke de... magen tuller med meg...

nellie sa for siden:

At man er i ketose, betyr ikke nødvendigvis at man går ned.
Noen tåler barene og fortsetter å gå ned i vekt, men jeg ville kuttet ned til toppen et par i uken, nettopp for å innarbeide de gode vanene.

Distrea sa for siden:

-Vil ikke tro det er så sunt da... å spise en slik isteden for et fullverdig måltid med grønnsaker.

-Man skal følge lista over tillatte matvarer... og den står ikke på der, så da skal den ikke spises heller, akkurat som ganske mye annet.

-Det viser seg at det er party stopper for veldig mange...

-men... hvis du syns det er greit selv og du går ned er det bare å fortsette, ingen som skal stoppe deg ;)

Distrea sa for siden:

i første innlegge skriver du forresten at du bruker det en del isteden for måltid. Det er stor forskjell på det og unne seg en på lørdag;)

:)

baremeg sa for siden:

Mente at jeg bruker barene som erstatning en del. Greit på jobb...
Men sjokoladen prøver jeg å unne meg kun på lørdag siden det står på pakken at det er for fase 2 og opp.

Photobscura sa for siden:

Hvilken fase er du i?
Blir du mett av en sånn bar? Jeg synes ikke det er mye mat i de akkurat. (Og de smaker py, men hehe, det er nå min mening;)).

Å erstatte måltider med barer er å lure seg selv i lengden. Noe med poenget med lavkarbo er å spise ren mat, det er ikke bare det å bli slank som er fordelen med lavkarbo, men også å blir sunn:)
Kan du ikke smekke sammen en enkel salat og ha med deg i en tupperware-boks på jobb? Langt mer mettende, smakfullt og ikke minst; langt sunnere! Selv om barene er lave i karber, betyr ikke det at de er så himla sunne, altså ;)

Mentira sa for siden:

Jeg synes den baren med hasselnøttsmak er god, men det er nok lurere å lage en ordentlig lunsj istedenfor å erstatte måltider med disse barene:)

Jeg pleide å leve på sånne barer omtrent, det ble 130kr dagen bare for barene det:oLitt dyrt ja...:rolleyes:

Tuppen sa for siden:

håper du har gått over til mer mat?

Mentira sa for siden:

Hehe, ja det har jeg;)
Alle pengene mine gikk til mat så det måtte jeg kutte ut.
Dessuten fikk jeg lyst på noe søtt hele tiden:rolleyes:

Tuppen sa for siden:

nettopp ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.