< Tilbake til oversikten

Hva med barene fra naturdiet?

janine75 sa for siden:

var på obs idag og handlet og der hadde de ikke atkins barer, men noen fra naturdiet.. kan man spise de?

Men på innholdsfortegnelsen så var karbohydratene delt opp i "vanlig" og sukkerarter.. men på atkins sine er det i tillegg delt opp i sukkeralkoholer???

hva vil det si....
kan de spises tror dere?

tilslutt.. hvor får man tak i andre smaker enn sjokolade og de med appelsin/sjokolade..

Smula sa for siden:

Det er kun sukkeralkoholene som skal trekkes fra karbohydratene, etter som jeg har forstått. Så står ikke dem oppført, kan du sannsynligvis regne med at det som står på pakka av karber, er det du kommer til å kjøre i deg når du spiser en bar.

...det jeg ikke kan fatte og begripe er hvorfor noen gidder å spise sånne når det er så mye ordentlig god mat man kan spise på denne kuren. Neimen om jeg ville bruke sånne kunstige barer som erstatning for mat, og ikke synes jeg de er noe særlig gode som godterier heller. :nei:

MorStine sa for siden:

Signerer Smula, jeg har aldri smakt sånne barer og det frister nada. Men som Smula skriver, så ma du nok ta det som står på pakka for det det er, er det høyt karbinnhold på pakka, så ville jeg styrt unna...;)

janine75 sa for siden:

hei!
takk for svar. grunnen for at jeg spurte er for det er så kjekt å ha dersom man ikke får kommet seg hjemmom for å lage mat!
men har ikke spist de enda heller.

MorStine sa for siden:

Ja, sånn sett er det jo kjekt å kunne spise noe. Jeg pleier å kjøpe meg en grillet kylling når jeg ikke rekker å spise hjemme. Spiser den i bilen med skinn på, fullverdig mpltid med fett og proteiner. Gjerne med ett par cherrytomater ved siden av;) Bare ett tips:)

Smula sa for siden:

Enig jeg også!

For det første, hvis du skal bruke en sånn bar som måltidserstatter, blir du vel ikke mett av en sånn? Det må jo være mye bedre å finne seg noe ordentlig mat som er "lov" og så hive inn på.

For det andre, mener jeg å huske at de aller fleste av de barene har for mye karber til å kunne brukes på ketolyse uansett.

Hvor mange karber var det i dem du lurte på, tatt i betraktning av at det ikke var noen sukkeralkoholer du kunne trekke fra ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.