Er helt håpløs på idéer til hva jeg kan ha med som lunsj på lange dager. Har tittet litt på oppskriftene her på siden også. Men tenkte å ta med meg en salatboks med enten reker, kylling, ost og skinke osv.
Men litt usikker på denne isbergsalaten? Er det bare å spise? :)
Jeg fikk råd om å bruke forskjellige salater og blande. Så nå blander jeg som regel kinakål, lollo rosso og hjerte salat. Eller andre salater, jo mer farge jo bedre. Issalat bruker jeg sjelden nå, mener en sa at den ikke var så mye næring i??? litt usikker på det altså så ikke ta mitt ord for det.
Ikke så mye næring i isbergsalat nei, men den er jo god, da :)
Lag din egen dressing kanskje? Rømme med presset hvitløk og litt sitronsaft er en vinner for meg.
Issalat er det nesten bare vann i, men når du tilsetter masse andre grønsaker er den jo grei å bruke. Jeg bor ett sted hvor vi bare har tilgang på Kiwibutikk og der er det ikke flust utvalg av salater og stæsj, så jeg spiser stortsett issalat...
Lager dressing med creme fraiche og rømme, litt chilipulver, hvitløkspulver og grillkrydder. Blir MYE bedre enn kjøpedressin, og med bare en brøkdel av karbene!
Den hørtes god ut:) Bruker du like deler creme fraiche og rømme? Er på utkikk ette en god dressing. Klarer ikke bare rømme på salaten og kjøpedressing er jo fy-fy...
Har også en tendens til å gjøre det, og som oftest går det bra:D Ihvertfall med egenkomponerte greier, men ikke alltid jeg er like heldig når jeg skal prøve andres oppskrifter:o Men skal da gjøre et ærlig forsøk. Takk for tilbakemeldingen:)
Næsch... Jeg jukser ikke:rolleyes: Men det er faktisk sant, sjelden jeg lager noe ferdigmat lenger. Lager det meste fra bunn av... Men så er jeg "bare" hjemmeværende husmor med 4 barn og da, jeg har jo tid til det:p (mener i allefall min far...)
Lager du sauser og alt fra bunnen av?? Oi, nå blir jeg imponert:D
"Bare" hjemmeværende med 4 barn?? Nå har ikke jeg barn, men jeg har en sterk fornemmelse av det ikke er "bare"..:D:D
Interessant, den teorien til faren din... :confused:
Vel, jeg vet ikke hvor mye tid en har som hjemmeværende med 4 barn, men som yrkeskvinne med 120% fulltidsjobb, har jeg ikke en sjanse i havet når det gjelder å lage alt fra bunnen av, så mye er sikkert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.