Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..
Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.
Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.
Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele :)
Så det er et poeng at personen må skrive tilbake i en blogg? Og ikke journal? Jeg spør ikke for å være frekk, men rett og slett fordi jeg lurer.
::
Jeg synes det er å dra det for langt når man begynner å sammenligne dette med å bli holdt utenfor. Folk blir ikke stengt ute på grunn av at de er de personene de er, men fordi at man ikke har blitt kjent med dem (ennå?). Derfor er det heller ikke personlig.
De aller, aller fleste er veldig personlige i journalen sine også. Det ganske naturlig, siden det er der grunnlaget for vennelistene er blitt lagt.
Tussa: Jeg ser den biten... og du gjør det ikke. Er ikke så mye mer å si om den saken. Er ikke noe å FORKLARE det ;)
Syns egentlig du vrir og vender veldig her jeg..
og som jeg også sier... JEG bryr meg ikke... ville bare prøve å hjelpe til å se flere sider. :)
Jeg ønsker ikke diskutere her... ville som sagt bare prøve å oppklare litt :)
Hei, så fint at jeg har kunnet bidra litt! Jeg er fortsatt åpen om de samme tingene i journalen min:) og alle er som sagt hjertelig velkommen.
Kjære Dilly, det skal mye til før jeg blir provosert men nå ble jeg det. Jeg setter pris på ditt engasjement for forumet og inkluderende atferd her inne. Samtidig har jeg behov for å kjenne meg respektert for mitt behov, som ligger innenfor de mulighetene som forumet har (rent teknisk) til å avgrense noe av det jeg sysler med tankemessig som er dypt og uløselig knytta til temaet mat, kropp og følelser. Har du lest i journalen min vet du at jeg er svært åpen der. Så får det bare være at det blir spekulasjoner om hva som er så spesielt at jeg ikke kan dele det ("den slags aktiviteter") med alle. Jeg orker ikke svare på spekulasjonene dine, det blir for dumt. Jeg nøyer meg med å lime inn et sitat av meg selv:
Selv før jeg la inn avatrbilde var jeg gjenkjent av folk i Tromsø og Troms, som ikke kjenner meg veldig godt, og det på innlegg jeg hadde i delen som er åpen for alle. Det er en smal sak å registrere seg og få tilgang til også journalen min. Troms er et lite fylke, Tromsø en liten by.
Det er lett å bruke egne referanserammer når man skal definere hva som er rett eller galt. Jeg vil bare minne om at vi som har lukka bloggen benytter en mulighet som ligger i systemet. Å kalle det mobbing opplever jeg derfor veldig sårt og urettmessig. Hadde jeg istedet for venneliste brukt ignoreringsliste og bare hatt noen få på den lista var jeg mer enig i å kalle det utestengelse.
Lavkarbo.no er ikke et uvestentlig nettsted for meg. Hadde det ikke vært for forumet og den støtten jeg har fått her hadde jeg ikke vært den jeg er i dag: 35 kg lettere, mer reflektert, mer trygg, mer tydelig og flere venner rikere. Derfor kommer jeg til å fortsette å bruke journalen min, og forhåpentligvis kan jeg ogsåesupplere med bloggen min (om de tyngsete og mest personlige og private problemene)i kampen for å nå målvekta på 70 kg og sørge for å holde meg rundt den resten av livet.
Med all respekt, jeg synes det var vondt og urettferdig å bli beskyldt for mobbing og for å skade stedet.
Litt vanskelig å være konsekvent her, ha ha. Må bare kommentere dette også :)
Var det noe spesielt du siktet til?
Dessuten:
Jeg føler for å forlare noe for dere som ikke forstår hva tråden handler om.
Hvis A har en journal og en blogg, og B har en journal og en blogg, så skriver A en kommentar i B's blogg.
B vil takke A for den flotte kommentaren og klikker på A's egen blogg. Der kommer hun ikke inn.
B står ikke på A's venneliste, så B har derfor bare lov å komme inn i A's journal.
Da får altså B lov til å komme inn i A's journal og takke for A's flotte kommentar i B's blogg.
A synes da at det er greit at A har adgang i B's blogg, men at Bikke får komme inn iA's blogg.
A begrunner dette med at hun ikke kjenner B godt nok til å slippe henne inn.
Men A følte at hun kjente B godt nok til å skrive i B's blogg.
Da synes jeg at A har tråkket på B's følelser.
B blir lei seg.
Konsekvensen av dette kan være at B stenger A ute fra sin blogg.
Eller at B logger ut og kommer ikke tilbake til lavkarbo.no
--
Jeg håper ingen følte seg angrepet av denne forklaringen, for det var ikke vondt ment.
Og så vil jeg opplyse at 95% av mine egne innlegg er lagt inn i forumet, ikke i journalene eller bloggene. Jeg pleier ikke å gå på besøk til noen uten å være invitert.
Jeg har flere ganger understreket at min journal er åpen, og at alle er velkomne, det gjelder også deg :) Jeg har hele tiden tenkt at siden journalene er åpne er alle inviterte.
Og det mener du at A bør ha dårlig samvittighet for?
Jeg bare minner om en veldig gyllen regel her i livet: alle har ansvar for sine egne følelser og handlinger. Med det mener jeg å si, på en veldig pen måte, at B kan ikke komme og skylde på A sine handlinger for at B blir lei seg. A har ikke ansvar for B sine følelser. Punktum finale.
Huff, nu skreiv æ et laaangt innlegg og brukte så lang tid at æ måtte logge mæ inn på nytt (snakka i tlf også).
Hovedessense var at jeg synes Chia var tøff som turte å starte dette. At noen føler seg tråkka på er dumt. Vi bør kunne diskutere alt.
At noe som er skrevet her inne er misbrukt er ILLE, og jeg forstår derfor at noen trenger blogg. At en blir møtt med en beskjed er dumt, bedre at de stengte bloggene ikke vises for oss som ikke er invitert dit. Syns det er helt greit at jeg ikke snakker med alle, klarer ikke det heller. Tar for mye tid, tid jeg heller vil bruke til andre ting.
Til deg som føler deg såra og utestengt: ikke bry deg om det, bruk energien på det positive som er her.
Uten alle innleggene som jeg har lest og de som har gitt meg tilbakemelding i min journal, hadde jeg ikke klart å gå ned NI kilo siden 4.juni!!!
TUSEN TAKK til dere som er her og som hjelper meg gjennom det dere skriver i innleggene deres og til dere som gir meg både ros og ris i min journal.
Dette forumet har JEG bruk for, så je blir nok her ei stund til!!!
Dette er ett forum med svært høy takhøyde, men det er mange som reagerer på dette innlegget. Det å komme med direkte beskyldninger som mobbing når brukere benytter et tilbud som lukkede blogger er, er direkte ufint. Dersom du har et problem med de tekniske løsningene i forumet bør du sende en PM til administratorene og ikke gå løs på brukere.
Hvorfor skriver du her da, og lager den skikkelige dårlige/negative stemmningen hvis du ikke bryr deg:rolleyes:
Wow,- nå tok diskusjonen en positiv og hyggelig vending.. :confused:
Til ALLE :
Kan dere ikke slutte fred alle sammen.. finn noe hyggelig å bruke energien deres på. GÅ til 2 journaler du aldri har vært innom før og gi en positiv tilbakemelding til de personene.. mye mer fornuftig enn å sitte fast i denne tråden.;)
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Så du hadde vært innom på en introduksjonstråd, Enid.. Så bra! :) Minte meg på at jeg har blitt innmari sløv på det å ønske velkommen.. vi vil jo ha nye medlemmer, sant? Sant :ja: Så der skal jeg bli flinkere. love på tro og ære
Er ikke enig i alle reaksjonene her inne, (syns noen overreagerer litt) men jeg syns det er synd å se at noen tydeligvis syns det er greit å vitse med andres følelser....:nedfor:
Jeg syns opprinnelig innlegg (trådstarter) startet med en uttalelse som var fullstendig OK. Det er OK å gi uttrykk for meninger og det er OK å gi uttrykk for følelser.
Jeg syns IKKE det er OK å mobbe/harselere/erte/være nedverdigende om andre folks følelser.
Jeg syns det er på tide at alle medlemmer på forumet setter seg ned et par minutter og tenker over egen oppførsel og egne uttalelser. JEG skal ikke påta meg ansvaret å si hvem som oppfører seg dårlig/bra, for det er oppegående mennesker her som helt sikkert klarer å vurdere seg selv....
Lavkarbo.no er et resultat av medlemmene som er aktive her inne. Forum-eiere, administratorer og moderatorer har enkelte ekstra tilganger og spesielle roller her på forumet, men de SKAPER ikke forumet eller har ansvaret for stemingen/holdningene/moralen her inne. Det har vi som medlemmer ansvaret for selv.
Personlig prøver jeg å leve etter regelen om at hvis noen kaller meg en drittsekk - og jeg responderer med å kalle vedkommende drittsekk, så senker jeg meg på samme nivå og er like god/dårlig. Noen ganger kan det være lurt å telle til ti før man sier noe, og noen ganger er det beste faktisk å tie stille.
Nei, men fordi du åpenbart ikke respekterer andres følelser!
Jeg er ikke "sur" pga at folk har blogger og har valgt å stenge dem, jeg blir oppgitt over at noen syns det er greit å vitse med andres følelser.
Jeg skrev et seriøst innlegg etter at tråden har blitt latterliggjort, og forholdt meg saklig. Da syns jeg det er unødvedig av deg å tråkke på mine følelser, har jeg gjort det med dine??
Jeg sa at jeg ikke er enig med alles reaksjoner her, og som Gerd sier: Det er et tilbud! og det er helt greit!
Saken for meg nå, er at jeg har ett enkelt innlegg i en HET tråd, jeg må få lov å si min mening, selvom temaet er diskutert ihjel! Og da syns jeg det er respektløst av deg å legge inn et sånn innlegg, dette er tross alt et forum, der alle må få si sin mening!
Men jeg skjønner at det ikke passet.
Jeg er på ingen måte hårsår, og hvis jeg hadde hatt like mange innlegg i denne tråden som enkelte har, så hadde jeg ikke reagert på innlegget ditt, men nå sitter jeg med en trist følelse, fordi jeg sa bare helt rolig og saklig hva JEG MENTE!!
Jeg beklager at du opplever at tråden ble latterliggjort - og at jeg har bidratt til det. Jeg antar nå (og kan ta feil) at det er innleggene etter "den rosa sangen" du sikter til? Jeg opplevde det som et forsøk på å senke skuldrene gjennom humor og ble med, med glimt i øyet jeg også. Beklager hvis det bidro til at du opplever at jeg vitser med andres følelser, for det ønsker jeg vikrelig ikke.
Det er ikke deg jeg sikter til BiB. Og jeg VET at du ikke har det som intensjon heller.
Jeg har selv vært med på en lignende greie i en viss engletråd....
Men det er noe med det å vite når nok er nok! Det var det noen som ikke skjønte!
Vet du hva moinx, beklager virkelig at du føler at jeg tråkker på dine følelser, men mine innlegg har ikke vært til deg, ingen av de.. sory sorry. Jeg skrev en tilbakemelding til reidun for jeg synes det var på tide med en avslutning som hun foreslo. Det med den sangen var vel heller et forsøk på å senke skuldrene som BIB sier så fint i sitatet under... ikke en kommentar til noe av det du har skrevet. Beklager virkelig å ha såret deg, prøvde helt seriøst å få til en hyggeligere tone her inne og er virkelig lei meg jeg også for at det ble missforstått.
Bare for å få med det også.... tror ikke det er Moinx som er den som føler seg mest såra her asså, men mange av de som ikke turte si noe akkurat pga følelsen å føle seg missforstått og latterliggjort.
Tror ikke denne tråden gjorde det noe lettere for de å si hva de mener en annen gang.
Dette ble postet i tråden hvor de ber om tilbakemeldinger på hva som kanskje kan bli bedre på lavkarbo.no. Men det er kanskje ikke meningen at man skal akkurat det...
La dette være en tråd som bidrar til å gjøre oss alle en erfaring rikere. Opplevelsen av å være såret tror jeg ikke vi skal bruke tid på å gradere, å føle seg såret er vondt uansett, uavhengig av årsak.
Det jeg har tenkt har vært uskrevne regler her på lavkarbo.no har jeg nå forsøkt å oppsummere:
Det er både ønskelig og lov å stille kritiske spørsmål og komme med forslag til forbedring av forumet.
Det er både lov og ønskelig å stille spørsmål og komme med betraktninger om egne opplevelser knytta til den prosessen det er å ha fokus på mat, kropp, valg og følelser.
Det er ikke ønskelig å dømme eller fordømme andre.
Slik opplevde jeg det også. Tror virkelig ikke noen var ute etter å latterligjøre andres følelser eller trakke på andre, det med sangen, og det som kom etter den, var kun et forsøk på å løse opp stemningen!
Jeg vet ikke hva dere syns, men jeg syns at nå er vi ferdig med denne tråden. OK? Derfor foreslår jeg at vi setter strek.
Nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.