< Tilbake til oversikten

Hva er egentlig medisterfarse?

nalana sa for siden:

Har sjekket på matvarelista her inne, fordi pakningen jeg har kjøpt er dårlig merket. På lista her inne står det oppført medisterdeig, men ikke farse. Kan jeg gå ut i fra at disse har samme innhold? Er litt skeptisk, for det står at kjøttinholdet på den jeg har kjøpt er ca 47 %. Og så står det ca 18 % fett. Det jeg lurer på er selvfølgelig karbeinnholdet som ikke står på.:rolleyes:
Blir veldig glad hvis noen vet, for jeg er på tellern igjen.

Anne sa for siden:

Medisterfarse er ferdig spedd medisterdeig, med mel, krydder, melk, vann osv...
Dessverre ikke ideelt for de som ønsker lave karbetall, Nalana:)
Har ikke sjekket det, men normalt er det en del mel i farse.

Anne sa for siden:

Hentet denne fra Gilde
www.gilde.no/produktoversikt/vaare_produkter/rask/lettvint_middag/kjoettpudding/

Medisterfarse er som regel bare svinekjøtt, og trodde at kjøttpudding var det og, men ikke så viktig.

Vil tro karbeinnholdet er omtrent som i farse. Har ofte lagd kjøttpudding av farse jeg ihvertfall....før om åra:p

Problemer er jo at 100 gr kjøttpudding eller kaker av farse ikke er så mye...

Tussi jenta sa for siden:

Så på farse på butikken sist og det var 5 g karbo pr 100 g. Synes det blir litt for mye.

nalana sa for siden:

5 gram pr 100 går fint for meg nå. Skal ligge mellom 36 og 72 gram karber for dagen. Lagde farsekaker i dag. Brukte denne farsen og like stor porsjon med vanlig kjøttdeig. De ble veldig gode med masse yndlingskrydderier og løk i.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.