< Tilbake til oversikten

Kan man spise for mye fett?

KrissiFontaine sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg alltid har vært glad i fett. Jeg elsker meierismør, og har aldri skjært av fettranden på kotelettene. Tidligere syntes jeg jo dette var litt flaut, og det ga meg dårlig samvittighet. Men nå skjønner jeg jo at fett er bra, og en viktig ingrediens i kostholdet (ikke bare på Ketolyse-kuren). Så nå koooser jeg meg med god samvittighet. Har akkurat bakt brød med mye MCT olje i og skar meg to skiver mens det enda var varmt og hadde ett godt lag med meierismør som smeltet på skivene... Hmmmmmm! :sikle:

Jeg går sakte, men sikkert ned i vekt, selv om det går litt saktere nå, når jeg nærmer meg målet mitt. Men kan jeg få i meg for mye fett også?? Eller er inntaket mitt OK, så lenge jeg går ned i vekt?
Har ikke regnet ut hvor mye fett jeg får i meg i løpet av en dag.

Var dette ett veldig tåpelig spørsmål? Siden ingen svarer, mener jeg... :o

Nille sa for siden:

Så lenge du spiser lite karber er det helt OK å pøse på med fett. Og så lenge vekta går ned og du trives med det er det iallefall ikke noe problem.

Det var IKKE et dumt spørsmål i det hele tatt. Men på en eller annen måte har posten unnsluppet mitt vaktsomme øye ! ;)

Hmmmm... kan alltid stole på Nille... :)

Vet du, jeg kunne tenke meg å spise slik jeg gjør nå for alltid, jeg stortrives med lite karber og mye fett (og proteiner selvfølgelig...).. Men antar at det ikke er så lurt i lengden, kanskje...

Jeg får gjøre opp status når målet mitt med vekta er nådd, og se hvordan jeg går videre derfra.

Krissi

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.