< Tilbake til oversikten

Sliter.....(lang)

Jippi sa for siden:

Er nå begynt på min fjerde uke på ketolysekuren og må si at jeg sliter. Har gått ned 4,3 kg og er kjempefornøyd med det, men sliter med å spise riktig. Siste uka har det endt med at jeg nesten ikke spiser (og ikke tatt av noe den siste uka). Er ikke glad i fett, hater meierismør, ikke voldsom glad i egg osv. jeg vil spy bare av tanken og har brekket meg flere ganger når jeg har prøvd å spise diverse ting. Noen andre som har hatt samme problemet, og bedret det seg etter hvert? Vil jeg "lære" å like fett etterhvert? Bør jeg bare tvinge det i meg? Har motivasjonen i orden og vil ikke slutte da jeg trenger å gå ned minst 10 kg til. Kanskje ketolyse ikke er noe for meg, men en annen kur? Har forresten mistet all lyst på søtt og snop og lignende, og matlysen er heller ikke på topp når jeg tenker på hva jeg har lov å spise. Liker egentlig lite kjøtt og MYE feks pasta så det er ekkelt å spise så mye kjøtt også...
Hjelp....?:confused:

Jippi sa for siden:

Takk for tips, tar meg en titt der hvis jeg bestemmer meg for å gi opp Ketolyse. I utgangspunktet har jeg ikke lyst å slutte, så håper noen kanskje har noen råd slik at jeg kan fortsette. På dvd'en til Torkil så nevner han det at hvis man har problemer med å få i seg for lite fett så kan man prøve å spise mer "kamuflert" fett, feks en halv avokado med rekesalat, noe som ikke virker like fett som en kotelett med fettrand. Er det kanskje noen andre som kjenner til flere måter jeg kan spise mer "kamuflert" fett på?

Tussi jenta sa for siden:

Fet ost er vel mer kamuflert fett. Kjøttdeig, medisterdeig, bacon, kyllingvinger, rømme.
Fet fisk som laks og makrell.

cilemora sa for siden:

eg ha hatt over ei uka der eg ha spist utrulig lite,
ikke hatt lyst på noe a det vi kan spise...
men det e mye bedre no :)
så gi det litt tid, kanskje det ordne seg av seg
sjøl :) like du kryddersmør?? eg syns det e lættar
å få i seg om eg har kryddersmør på kjøtte og
grønnsakern :)

Jippi sa for siden:

Kryddersmør er godt ja, prøve mer av det:)

Jippi sa for siden:

Lei av kjøttdeig, spist mye av det samt kylling. Prøver å hive ost og rømme på alt som det passer til.
Men, må nok bli flinkere å spise fisk ja. Har gått litt i glemmeboken at Torkil anbefaler fisk annenhver dag...:o. Takk for tips

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.