< Tilbake til oversikten

Forlenge induksjonsfasen?

Minus sa for siden:

Jeg skal ned totalt ca 40 kg. Har nå gått ned ca 8 kg. 6,5 kg av disse 8 kg gikk jeg ned på en pulverkur som i hovedsak var basert på proteiner, minimalt med karbo og null fett. Det har oppstått en intoleranse som gjør at jeg ikke lenger kan bruke de produktene, og har gått over på Atkins (som jeg har gått på før med gode resultater - til jeg sprakk og aldri kom på rett kjøl igjen :o). Jeg er nå på dag 5 i induksjonen, så langt har jeg gått ned ca 1,5 kg. Jeg funderer nå på om det kan svare seg å forlenge induksjonen... men jeg har jo sånn sett vært i ketose i 4 uker før jeg startet Atkins - så da blir det jo 6 uker totalt. Har ingen problemer med å følge Atkins, et gode med de pulverukene var at jeg ble totalt avvent med pasta, ris, brød og potetvarer - samt sukkeravhengigheten :D

Hva anbefaler dere som har litt peiling her - i og med at jeg har 32 kg igjen å miste?

Summer sa for siden:

Det gjør ingenting å fortsette indusksjonsfasen en stund til. Jeg lurer på om det ikke er slik at de anbefaler at man stopper etter max 6 måneder eller så, men kan ikke si det helt sikkert. Bare husk å ta vitamintilskudd!

lokkebiff sa for siden:

Etter 3 mnd kan en fortsette ytterligere 3 mnd (6 totalt ja) men da bør en ha oppfølging hos lege.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.