< Tilbake til oversikten

Drops, pastiller ol?

ocean_star sa for siden:

Jeg lurer på om det er lov til å spise pastiller, drops o.l ? For jeg blir noen ganger tørr i munnen og da er det liksom litt godt å putte noe i munnen.:p

Distrea sa for siden:

Da skal du drikke vann :p Jeg tåler ikke noe særlig med søtstoff, så jeg spiser ikke noe slikt.

Sorry... var ikke akkurat svar på spørsmålet. Men det kommer sikkert noen som har greie på det snart :)

jeef-micro sa for siden:

Kommer som Distrea sier an på om du tåler kunstig søtningstoff eller ikke...

terry sa for siden:

Et tips :-)
På apoteket her (Apotek1) selger de noen sukkerfrie drops i små gjennomsiktige bokser. De kan ihvertfall jeg spise uten å ramle ut av ketolyse. De inneholder sucralose.
Dropsene er fra Fribol. De har dem i en 6-7 forskjellige smaker. Ikke så verst faktisk :-)
Jeg har en boks av hver stående i stua om jeg skulle få lyst på noe.

Snikende Saccosekk sa for siden:

Sukkerfri tyggis kan være en ting du kan forsøke, eller mentos sugarfree tyggedrops.

Chubby`s wife sa for siden:

Jeg lærte av en overlege jeg gikk hos med svangerskapsdiabetes at jeg skulle holde meg unna "sukkerfrie" drops og sjokolader som hadde sukkererstatning som endte på -ol. Fordi, selv om de i utgangspunktet var sukkerfrie, ble de omdannet til sukker i kroppen alikevel... Snakk om lureri!!! Snøft!:mad:

nettan sa for siden:

Slik jeg har forstått det gjelder det bare sorbitol. men jeg spiser ikke slikt uansett for da går ikke jeg ned i vekt:mad:

ocean_star sa for siden:

Okey, jeg skal prøve det ut så for vi se.... Enten går det ellers ikke ;) Tusen takk for hjelpa folkens:)

safran sa for siden:

Leste jeg ikke et sted at Xylitol ikke var lov? Men så leste jeg bakpå en ny type drops igår (Extra?), og der sto det spesifisert at det meste av karbene var sukkeralkoholer, og da kan man jo trekke disse fra?

ocean_star sa for siden:

Hmm... Jeg er litt usikker på dt med søtstoffer o.l. Men hvis du leste det så er det kanskje muligheter for at det går.. Du kan jo prøve ut de, og se om det har noe å si på vekttapet ditt....

Toots sa for siden:

Hadde jo vært så flott om det var noe vi kunne knaske på.
Jeg blir ekstremt tørr i munnen og det hjelper ikke med vann, jeg har alltid vært slik at jo mer vann jeg drikker, jo mer tørrhetsfølelse i munnen.....

Distrea sa for siden:

:ja: Og SEIG... forferdelig deig :o

JenJen sa for siden:

Store Ifa (sukkerfrie, sånne i pose) er vel det eneste jeg vet om som er lov, men magen kan reagere litt.. Søtningsmidlene i disse er maltitol og sukralose.

KrissiFontaine sa for siden:

Disse får du kjøpt på apoteket. Et greitt alternativ... Gode er de og..! :D

ocean_star sa for siden:

Jeg har kjøpt meg de dropsene fra apoteket og de er veldig gode syns jeg:p:D

Toots sa for siden:

Åh, takk for link!
Skal imorgen den dag ta meg en tur på apoteket!

Hyper sa for siden:

De sukkerfrie ekstradropsene kan vel og spises..Men jeg får VONDT i magen av de...

tess81 sa for siden:

De sukkerfrie mentos "dropsa" får jeg sinnsykt vondt i magen av og ender alltid opp på do med følelesen av fødsel :lol:

har prøvd de to ganger for å virkelig sjekke om det var de og det var det, synd for de er kjempe gode :(

Nannah sa for siden:

For ikke å snakke om snakke om MIO sukkerfrie pastiller til unger...my god!!
Kjempe mye luft og vondt av dem...fatter ikke att det er lov å
selge sånt ment for unger!!

Distrea sa for siden:

Jeg tror ikke man får samme efekten av dette når man spiser vanlig. Jeg tåler hvertfall søtstoff mye bedre når jeg spiser karbohydratmat

tess81 sa for siden:

ja kanskje det.....for ellers er det vel ingen som hadde kjøpt noe av de :lol:

Og jeg som hadde tenkt til å smake mio :( jaja....da slapp jeg unna de plagene;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.