For det første: Det finnes ikke liten/middels/dyp ketose. Uansett utslag på stix så ER du i ketose. Fargen ingen betydning. Eneste: Er det utslaget på det mørkeste, kan det indikere på for lite væske.
Skriv opp hva du spiser til mat over et par dager,
og hvor mye drikker du av vann i løpet av dagen?
hadde jeg vært deg så hadde jeg kuttet ut heistad gele og sjokoladepudding.... det var første som slo meg da jeg såg listen... også ville jeg ha prøvd å kutte ned på kaffien ( noen stagnerer av kaffi )
også ville jeg ha prøvd å la være å spise meieriproduktene en stund for å se ....
du får nok kanskje andre råd ... men det er dette jeg mener som kan ha en innspill i dette..
Partystoppere er matvarer som noen reagerer på (stopper vektreduksjonen). For noen er det nøtter eller kaffe, noen kan ikke bruke for mye fløte, og andre må være forsiktige med meieriprodukter. Det er egentlig bare å prøve seg frem. Prøv deg med ett og ett produkt om gangen.
Prøv f.eks. å kutte ut heistad-produktenen én uke. Kanskje det er dét som stopper vektreduksjonen din.
Jeg har søkt og lest en del om dette.
Med stagnasjon tenker jeg på at vekta først går nedover for så å stagnere.
Med meg så har vektnedgangen aldri begynt.
Mannen min gikk på denne dietten for en tid tilbake, og gikk ned ca 20 kilo.
Jeg har lest at der er forskjell på kvinner og menn.
Når det gjelder Heistad-produktene som mange nevner over her, så er det i så små mengder at jeg spiser dem, at jeg neppe tror det er det som er grunnen.
Kaffe kan kanskje tenkes.....litt kjedelig å ta den vekk fra menyen....
men verdt et forsøk kanskje.
Ja, det er absolutt verdt ett forsøk. for meg var søtstoffprodukter partystopper helt i starten, i de første fire ukene. Kuttet det ut og da fortsatte nedgangen helt fint. Nå kan jeg fint drikke/spise det og går fortsatt nedover. Dog veeeeeldig sakte nå, har bare igjen 2-3 kg av mine 24, så det er litt brems nå, men jeg gir meg ikke;)
Hei, jeg står bom stille hvis jeg ikke får gått minimum 45 minutter per dag (helst sammenhengende) Søsteren min står stille av avocado ...har funnet ut at alle har veldig forskjellige ting folk "står stille på" . Jeg kan spise melkeprodukter og nøtter, men ikke drikke lettbrus:-(
lykke til, håper du finner ut av det!
Hei og hjelpe meg? De partystopperene ... kan de ha fungert først for å så bli partystoppere? Har gått ned jevnt og trutt i tre mnd, men de siste 3 ukene på stedet hvil. Men spiser det samme (eventuelt litt mindre grønt så det jobber jeg med nå).
Jepp det kan nok absolutt være at mat du har tålt bra før nå har blitt partystopper dessverre :(
Men kan ikke hjelpe deg med hvilke før du eventuelt legger ut mat du har spist i noen dager. Lettere da.
Men meieriprodukter, som fløte og ost, tomat, kunstig søtning, brus... ja lista kan være lang :(
Onsdag
· To egg, en fløte skvett og litt salt ble en omelett med 3-4 osteskiver og 3-4 skinkeskiver smeltet inni. Stekt i soft flora
· To små kopper kaffe, en med litt fløte.
· 3 store glass vann
· 50 g hasselnøtter
· En halv boks cottage cheese med en litt stor ss Heistad jordbærsyltetøy
· Vegetarsalat med rømmedressing, medium liten porsjon.
· Oliven, tre glass tørr hvitvin, litt brie ost
Torsdag
· En neve nøtter
· 4 babybel med 8 skiver skinke
· En kopp kaffe med litt fløte
· Masse vann 2 l
· Kylling og grønnsak wok med creme fresh saus
· Ifa pastiller
Skrevet opp det jeg har spist de to siste dagene. Jeg jobber med de siste 5 kg, og det sitter godt fast...
Noen gode tips?
Jeg gikk masse den den første uken, så begynte jeg å gå opp igjen. Og litt til opp.. Men denne uken har jeg kuttet ut søtstoff og spist en skje cocosa før frokost og middag, altså ekstra fett, og jommen har jeg ikke begynt å gå nedover igjen:) Jeg har vet egentlig hatt mistanke på for lite fett hele tiden, men jeg tror det er vanskelig for oss nybegynnere å få i oss nok fett, spesielt hvis man kommer fra en mager diett fra før..
Lykke til!!
Hvorfor steker du i soft flora? Bruk meierismør så du får i deg fett.
Øk på med vann, 2 l er nok ikke så veldig mye.
Kutt kunstig søtning som ifa.
Selv har eg kuttet fløte, kunstig søtning og nøtter for å se om det hjelper.
Nå vet jeg ikke hvilket nivå med karbs du ligger på, men ville gjerne prøvd å få i meg mere mat :)
PS: De siste kg er de vanskeligste å bli kvitt, selv har eg omtrent 40 kg til som skal vekk og eg har omtrent stått på stedet hvil siden jul så smør deg med tålmodighet :)
Jeg ville kuttet ut nøttene ihvertfall. Og om mulig drikke mer vann?
(eventuellt også vin og ifa og holdt meg til omeletter og rene måltider med kjøtt, grønnsaker og fete sauser uten så mye melkeprodukter)
Takker og bukker !! Startet dagen i dag med ren eggerøre med smør og fløte, stekte i soft flora men den bør byttes ut? Er det noe som heter meieri smør i butikken?
Går mye i nøtter.. så i dag lar jeg hasselnøttene mine ligge hjemme og tar med meg oopsi ruller til lunch.
Skal drikke masse vann, lover :)
Og ja, smører meg med tolmodighet, er super hæppi for de kiloene jeg har gått ned så må heller fokusere på de :)
Når det gjelder nivå med karber så har jeg faktisk aldrig telt....
Meiersmør finnes i butikken i bordpakninger på 250 g eller vanlige pakker som melange i 500 g. Du bør absolutt bytte det ut, meierismør er smør, det andre er kjemisk laga og dermed ikke ett rent naturprodukt.
Og du finner smøret gjemt bort, som regel høyt opp, til høyre eller venstre. Som regel er det utsolgt/tomt for usaltet smør.
Ta to steg bak i butikken og se hvor stort utvalget er av margarin i forhold til smør, og tenk hvor mye industriell masse selger i forhold til et naturprodukt pga propanda gjennom flere tiår.
Det er skummelt.
På et par av Remaene jeg handler på er det faktisk veldig bra utvalg av smør, 2-3-4 forskjelleige stooore hylleplasser. Men margarinen finnes i flere varianter ja :rolleyes:
Du mente sikkert at smør selges i lignende pakker som melange, men det kunne tolkes som at melange et eksempel på smør... så for sikkerhets skyld: Melange er margarin. Smør er smør.
... i dag havnet jeg på jobb uten matpakke, og ingen pause lang nok til å løpe på butikken... det anbefales ikke... kroppen føles helt grusom ut når man ikke har spist på mange timer, og blir bare kvalm når jeg spiser eggerøra mi nå.. Tror ikke det er sånn jeg får i gang vektreduksjonen min igjen så FY MEG! Tilbake til god planlegging og alltid matpakke i veska :) :)
Ser ut som du kanskje får i deg for lite fett og for lite mat. Jeg er på samme sted, de siste fem kiloene sitter syykt hardt:(...
leste foressten en undersøkelse for en stund siden, der de hadde testet det med visualisering. Den delen av gruppen som hadde trent og samtidig hatt et bilde av seg selv i idealstørrelsen gikk ned mer og nådde målet fortere enn de som ikke visualiserte- høres kanskje litt merkelig ut- men jeg skal prøve det også:rolleyes:
Melkeprodukter inneholder proteiner som kraftig øker insulinproduksjon (har samtidig lav GI og anses derfor som trygge). Dermed vil disse stagge vektnedgang. For folk som står stille vil jeg anbefale andre fettkilder enn meieriprodukter. Noen er fri for dette proteinet, andre ikke. Kanskje noen på forumet gidder lage en liste.
Jeg har samme problem som trådstarter... Eller har gått ned bitte litt, men det må jo skyldes mindre mat generelt, og ikke ketolyse. Gått ned 400 gram den sistenuka, og det er bare andre uka....
Jeg spiser
2 egg, 1/2 avokado til frokost, kaffe
Lunch: isbergssalat, med skinke, mozarella, 1 egg. Eller omelett med litt fløte, ost, skinke og purre.
Middag: kjøtt/kylling/kjøttdeig med blomkålpure, soppstuing i fløte, eller salat. Kjøttdeigen blir gjerne gratinert med ost. I tillegg kan jeg bruke litt seterrømme til middag.
Noen forslag, råd og tips?? Dere er gode å ha ;-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.