< Tilbake til oversikten

Jeg spør mer ...

lille_flode sa for siden:

Om jeg lager disse lappene, og bruker majones og babybellost på, er det et måltid i tråd med ketolyse?

Bee sa for siden:

Ja, men ikke for mye av majonesen, siden den inneholder litt sukker. Og husk å bruke ekte majones, ikke lett.
Og så kan du jo jo dæsje på ei ostehøvelskive med meierismør, så får du i deg mere fett. :D

Distrea sa for siden:

grønnsaker da?... trodde det var viktig jeg. Grønnsasker til hvert måltid!?

Iækk! Men ok, skal prøve. Har kjøpt ekte majones for første gang.

Bee sa for siden:

Jepp. Skjær opp litt grønt og ha ved siden av. Paprika, agurk, tomat, salatblad osv

Oki, da slenger vi med litt grønt også :) Så man skal ha grønnsaker til hvert måltid?

Bee sa for siden:

Vi MÅ ikke, men bør nok det.
Jeg har vært skikkelig dårlig på det med grønnsaker, men er flinkere på denne runden. ;)

Ok, da gjør jeg det. Er så glad i grønnsaker at det er helt greit :)

Selma sa for siden:

Ups:eek: Det har ikke jeg....Har stort sett grønnsaker kun til middag....Men spiser da en del av det (masse salat eller blomkål/brokkoli).

Nille sa for siden:

JA, du har helt rett ! Det er veldig viktig !
Det har Torkil gjentatt flere ganger her inne og i boka

VELDIG VIKTIG :ja:

Lilly sa for siden:

Jeg er også dårlig med grønnsaker til måltider. El dvs litt paprika og agurk på brødskiven ja, men det er stort sett det utenom middag.

Sånn når det er snakk om gørnnsaker.. jeg prøvde noe som var supergodt her om dagen! La salatblader jevnt over en tallerken og satte det i microen på full styrke i ett minutt. Det så sånn passe forderva ut, men det var så saftig og smakfult!

Nille sa for siden:

Om vekttapet ditt stagnerer eller om du føler deg sulten eller slapp vet du hva du bør legge til !

Når du er i ketose - som er en hard forbrenning for kroppen - trenger du alle de vitaminer/mineraler og tusenvis av enzymer grønnsakene gir.

Klart du kan gå ned uten - du går ned om du slutter å spise også - men det er ikke dermed sagt det er sunt for kroppen. Følger du Ketolysekuren er grønnsaker en selvfølgelighet !

Millsi sa for siden:

Holder det ikke med en stor salat midt på dagen? Jeg er å elendlig på grønt.. Kun til middag. Også må jeg jo passe på så det ikke blir for mye karber :p

Føler ikke det passer med salat ved siden av grøt ;p

Nille sa for siden:

Du skal ha i deg 15 karber pr dag og hovedvekten av de skal være grønnsaker.

Men du må jo spise hva du vil.... Men om du følger Ketolysekuren bør du jo følge reglene ?

Minst to av dagens måltider skal være med grønnsaker.

Hva slags grøt er det du spiser da ?

Millsi sa for siden:

Smørgrøt.

Men spiser jo grønt til 2 av dagens måltider,ja. Lunsj og middag ;) Så er det vel ikke så skjeivt?

Nille sa for siden:

Sikkert flott det ! :)

Sweetflower sa for siden:

Jeg tror litt av poenget med grønt til hvert måltid, er at det er sammensetningen som gjør at man forbrenner på riktig måte.
Hvis man tukler med sammensetningen kan man nok ikke forvente å forbrenne noe og ergo gå ned i vekt..

Tror jeg da =)

VioLETTa sa for siden:

Jeg vil også spise grøt! Men vi kan da vel ikke spise noe med så mye mel som det fins i smørgrøt?

Oppskrift takk!

skeptisk

Tittentei sa for siden:

Jeg har og forstått det sånn at vi skal ha grønt til hvert måltid. At når du spiser skal måltidet inneholde fett, grønt og proteiner.

Til frokost f.eks spiser jeg 2 speilegg, bacon, 50 gr. rå blomkål, blandet salat til lunsj sammen med skinke etc., middag alltid 200 gr. blomkål/brokkoli sammen med kjøtt/fisk el. kylling og til kvelds enten salat el. litt rå blomkål igjen sammen med skinke/kjøtt.

Jeg har ikke "turt" enda å spise hverken lapper eller grøt. Tenkte å prøve litt mer ut når jeg er nesten på ønsket vekt:D

Millsi sa for siden:

Jegh ar lest boken,men så inget sted at man måtte ha grønt til hvert måltid. men at det var viktig,JA,det er det! Og jeg prøver virkelig! Men rå blomkål? til egg og bacon? pussig.

Tittentei sa for siden:

He he, ja er nok en pussig kombinasjon, men nå er jeg blitt så vant til det. Spiste rød paprika i starten, men enklere med blomkål.

Millsi sa for siden:

Smørgrøten er delig! Jeg pleier å lage meg det på kvelden,også har jeg det til morgenen etterpå :) Blir like god oppvarmet :D

Skal prøve grøten med bromkål i morgen da :lol:

Lilly sa for siden:

Du kan jo bare knaske en bukett etter at grøten er spist opp. Det hender jeg knasker litt etter endt måltid, hvis jeg har lyst på bittelitt grønt, men det overhodet ikke passer med det jeg spiser.

VioLETTa sa for siden:

Takk for link... skal sjekke.

Jeg har prøvd søkefunksjonen her inne, men syns den er litt dum.
Søker jeg f.eks på brød, får jeg timilliarder treff, men det står ingenting i overskriftene om brød. Så man må inn i hver enkelt tråd og lete lete lete... Sukk.... Tungvindt.:eek:

safran sa for siden:

Du må huke av for "show posts", da får du opp de riktige innleggene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.