< Tilbake til oversikten

Diabetesforbundets anbefalinger om kosthold

Veggpryd sa for siden:

I går hadde en blogger et innlegg på ABC nyheter om hva diabetesforbundet anbefaler av kosthold. Dette synes jeg var ganske sjokkerende, og jeg sjekket med diabetesforbundet om det stemte. Og det gjør det. Jeg kan ikke forstå at de for lov til å holde på som de gjør!

Jeg kjenner en med diabetes 1, og hun spiser lavkarbo-mat som vi gjør. Det må hun gjøre, ellers blir hun skikkelig dårlig. Jeg kjenner også en med diabetes 2, og han kunne kutte ut medisinen sin etter 3 dager på lavkarbo-kost. Dette er ikke unike tilfeller, for vi har hørt de samme historien før.

Mener å ha lest om kritikk av diabetesforbundet i avisen for ikke lenge siden, men de holder jo på som om ingenting har skjedd.

Valeriana sa for siden:

Jeg forstår godt at Fedon Lindberg, Dag Viljen Poleszynski og co. vil starte et alternativ til diabetesforbundet.

Jeg har diskutert dette med svigermor til søstera mi. Hun har diabetes type to, lever på lavkarbo og er ikke enig med diabetesforbundet selv om hun er medlem der.

Iset sa for siden:

Jeg synes noe av det mest fantastiske var en artikkel om diabetes og svangerskap jeg leste i GRAVID nylig. Der intervjuet de ei gravid jente som hadde diabetes og måtte passe MANISK på kostholdet pga. dette. På et av bildene satt hun og spiste frokost. Bildeteksten var som følger: "en god og sunn frokost er uhyre viktig når man er gravid diabetiker", og på bildet satt jenta og spiste (hold dere fast) kneipp med syltetøy og et glass appelsinjuice. :snill:

Valeriana sa for siden:

Grøss og gru! :eek:

Begod sa for siden:

Diabetesforbundet er rett og slett insulin pushere. Det mest vanvittige er at de ikke vil informere om at man kan bli frisk eller minske behovet for insulin med lavkarbo kosthold. Faktisk truet de en avis om å gå til pressens faglige utvalg for å få stoppet en diskusjon om Insulin, Lavkarbo og diabetes.

En ting er helt sikker og det at jeg ikke skal melde meg inn i insulinpushe forbundet.

Iset sa for siden:

Husker jeg startet en tråd om dette med diabetesforbundet og isnulinpushing på et annet forum etter å ha lest Mat og Helses artikkel om dette. ALDRI MER. Har vel aldri blitt så hudflettet og utskjelt i hele mitt liv. Folk ser tydeligvis på diabetesforbundet som de store heltene som redder liv. :knegg:

Valeriana sa for siden:

Tror ikke du trenger å være redd for å bli utskjelt i dette forumet! ;)

Iset sa for siden:

Nei det har jeg til dags dato aldri blitt heller, her er jo alle fornuftige og oppegående i motsetning til visse andre steder. :fnis:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.