det som skjedde var at jeg var på jobb, var lit små sulten, hadde denne baren i veska, spist en bit i ny og ne, den smakte litt rart underveis, men jeg tenkte ikke mer på det for jege ble stadig avbrutt av kunder, når jeg hadde kommet til 90% av baren og skulle ta ut den siste lille biten, så ser jeg at det henger ca 1,5 cm lang gul larve i et slags spindelvev fra tuppen av baren, jeg får sjokk, blir kvalm og holder på å spy midt i butikken. jeg kaster alt i bosset. men så får jeg tenkt meg om så finner jeg papiret som baren lå i, der ligger det ein ganske så feit larve med masse greier rundt seg, jeg klarer ikke å skille hva som er hva. så grovt regnet så spiste jeg ca 4 larver og gud vet hvor mange egg. totalt var det 6 larver jeg så i og rundt baren.
men legger bildet, slik at dere kan kikke selv.
og så kommer dert meget frustrerende, jeg sendte en ganske så lang klage mail til dialife. hun sjekket opp med atkins i usa, men det eneste svaret hun fikk der: var at det var vanlig med larver i maten. og at man spiste masse i løpet livet som man ikke viste om. dette betydde mildt sagt ingenting for meg, for slik så dette skjedde for meg, er det ingenting vanlig med.
og dialife ville egentlig kun kreditere meg for 12 kr noe som baren kostet for den var nesten utgått på dato. dato merkingen har jo ingenting med om at baren inneholder ekstra protein tilskudd iform av larver m/mer.
og dette sa jeg klart ifra om, da de mente annerledes.
etter mye mailer frem og tilbake, på ikke en akkurat god tone.
egentlig ville jeg be dere alle om heller bestille en annen plass.
men nå ombestemte de seg om vil gi meg en "liten" kompensasjon, hva "liten" betyr det vet jeg ikke.
men moralen i dette innlegget er, gransk, disskrer og åpne pakken helt og se nøye før du spiser.
for resultatet mitt er at nå 6 dager før avreise, må jeg gå på en skikkelig heste kur mot ormer i magen, for de har tydlighvis bosatt seg.
på søndags kveld kom en hel del hvite egg ut med avføringen.
og heldghvis har kløingen og antall egg avtatt litt.
og denne hestekuren er vermox, 8 ganger den vanlig dosen, som jeg tydelig merker flerne bivirkninger av :P
Æsj æsj æsj!!!! Så motbydelig!!! :eek: Stakkars deg!!! Skuffet over Dialife nå... Synes de alltid har vært så utrolig serviceinnstilte... Nå må de gi deg en klekkelig erstatning!!!
Åa.... SILJE... stakkar deg :klem: Så ÆSJ.... så fælt!... for noen IDIOTER du har snakket med!. De burde være jæ... ydmyke spør du meg!... jo da slikt kan skje:eek: men HEST ikke... og de må jo RYDDE OPP etter seg!
Hjelp, så ekkelt!!! :eek: Jeg har bestilt denne baren fra Dialife, har spist en av de. Sjekket ikke den. Håper det ikke er vanlig i disse sjokoladene altså. nervøs
håper medisinene tar knekken på det du har fått i deg. Skikkelig guffent... Jeg hadde garantert spydd
Synes faktisk du skal få erstatning for dette. Greit nok at slike ting kanskje da, men de skal jo erstatte.
Jeg jobbet på narvesen engang og da var det larver i en hel eske med fruktnøtt-sjokolade. Det kom fra noen nøtter, og det er klart at det er vanskelig å sjekke sånt når de larvene var inni nøtta, men vi fikk erstatning fra Freia, og kunden fikk tilbake pengene sine for sjokoladen.
I dette tilfelle bør du i allefall få dekt lege og medisinutgifter...
Nå ble jeg både sint og dårlig. Alle firma bør legge seg langflate når slikt skjer! Klart, det er jo sikkert ikke deres feil, men de tjener jo mer på å legge seg flate enn på å skylde på andre og nekte deg kompensasjon?? Herlighet...
Sinnsykt ekkelt!!! :( Og ikke minst at de har "bosatt" seg i magen din, håper du blir kjapt kvitt det!
Du kan kanskje melde det til Forbrugerstyrelsen (Danske forbrukerombudet)?
Jeg lholdt på å legge inn min første betilling hos DiaLife i går, men sendte den ikke inn. Det er jeg glad for i dag, nå sender jeg den ikke!!!
Ja, i høyeste grad. De selger varer til forbruker og må ta ansvaret for at forbruker er fornøyd, uansett hva produsenten sier.
Hadde jeg solgt varer fra en produsent som kan svare slik, så hadde jeg betenkt meg kraftig!
Dette er så ekkelt at jeg nesten ikke orker å tenke på det. Stakkars deg!! Jeg synes Dialife og Atkins oppfører seg veldig arrogant, og de fortjener å miste kunder når de tar det på den måten. De burde legge seg langflate, beklage, og gi deg et skikkelig plaster på såret!
gud så ekkelt!!!!! ble veldig skuffet over dialife nå!! har bestilt en del der, og seriøst- selv om jeg har noen barer i skapet så skal jeg ikke røre dei!! de skal rett i søppelbilen!!
det er jo selvfølgelig ikke kult med larver i tarmene, men det er deres håndtering som er poblemet, slik som iset sier.
hadde de sendt meg alt det jeg ville ha i ett år. da hadde jeg heller skrøyda masse. haha...
men det at kun i utgangspunktet krediterte meg for 12 kr. også i etterkant la på en liten kompensasjon. som jeg vet ikke om rekker hit før jeg drar og da blir den sendt tilbake til danmark innen jeg kommer hjem igjen. :P
og idag var jeg skikkelig dårlig av medisinene som få ut larvene m/mer.
Fytti HELVETE!!
Dette er noe av det ekleste jeg har hørt!!!....
Sitter og tenker på produktene jeg har kjøpt derfra jeg nå.....Skal sjekke NØYE neste gang jeg spiser noe som helst skal jeg si deg.....
Stakkar vennen..
Og at de vil gi deg 12 kroner i kompensasjon??..
Det er jo faktisk utrolig fornærmende.....
ja jeg sendte bilde som vedlegg i første mailen.
jeg får vistnok en "liten" kompensasjon også i posten snart. sansynslighvis før jeg drar. men tror nok ikke den er stor.
jeg tror jeg skal handle en annen plass fra nå av..
det burde være en slik norsk butikk. men alt jeg trengte :rolleyes:
Uuuuæh! Å Gud så grusomt!! Jeg føler enormt med deg! Og du som skal på ferie og alt. Skrekk og gru og mye mer enn det. Jeg har vært skikkelig sugen på noe snop i dag, men denne artikkelen fikk meg veldig fort vekk fra de tankene skal jeg si deg. Har nemlig tre atkins barer i skapet, nokså like de du fikk larver av. Åh herregud, det er bare så innmari ekkelt.
Synes også at både Atkins folka og Dialife fortjener kritikk. "vanlig med larver i maten", hva i he.... slags mat spiser de i USA? Jeg pleier ikke spise så mye larver.
God bedring, håper dette ikke ødeleger hele ferien for deg!
fikk en liten kompensasjon igår i posten. men det er ikke noe jeg spesielt liker. :P men men jeg får se når jeg kommer hjem fra thailand. vi drar på mandag så jeg har ikke spesiellt god tid :P
Men du Silje, jeg har tenkt ... de larvene kan umulig ha "slått seg ned" i tarmen din? Hadde det vært en type mark/orm, så ... men larver er jo pr def uutviklede individer, og dermed kan de ikke legge egg! Så de eggene du har sett i avføringen må du ha spist, de kan ikke ha blitt lagt etter at du fikk i deg dette.
Skjønner ikke helt hvordan en lege kan gi deg åtte ganger vanlig dose av vermox på bakgrunn av dette, det høres ikke veldig fornuftig ut ...
ja jeg fikk: en av den samme så larvene var i, den blir nok ikke spist. litt for ekkelt. + pluss tre andre av en ny type som jeg egentlig ikke liker.
totalt 4 barer. 1 lik den som kom med ekstra proteiner i og 3 andre-
:)
legen jeg var hos er ikke min fastlege, sånn turnus greie. han kunne redegjør for hvilken type det var, ( lettere inkompetent lege) så han ga meg en super hestekur så skulle ta det meste.
vanlig dose er 1 tabl i uka, men jeg tok 2 til dagen i 3 dager, så pause i 14 dager og rett før jeg drar hjem er det på tide med en ny kur.
tingen er at i mine øyne var det som var i baren, er larver, men det kan være noe annet ekkelt. og når jeg oppdaga at baren inneholdt mer enn jeg hadde betalt for så jeg ikke etter egg. men kun flere larver.
og det som kom ut på porselenet var definitivt egg, de liknet på sesamfrø med sort tupp. og jeg hadde ikke spist sesamfrø på den tid jeg kan huske.
uansett hvor det har kommet fra og hva det er, så var det inni meg. men jeg merker ingenting nå heldighvis.
ja. veldig dårlig. så jeg oppfordrer alle til å boikotte hele dialife.
det skal hvertfall jeg. punktum.
god service, my ass. god service helt frem til ting ikke går veien :P
å FY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Der ble jeg kvitt suget etter ATKINS bar !! Syned du burde gå til media jeg og ta kontakt med ATKINS produsentene direkte-dialife er vel bare et dårlig mellomledd? De bør definitivt boikottes!! LilleRosin- skal vi slå oss sammen :)? Har også tenkt på det :) behovet er stort :D
Jeg tror jeg (seriøst altså) hadde blitt alvorlig syk hadde dette hendt meg. Jeg tåler lite i matveien fra før og noe sånnt tror jeg faktisk ville ført til en form for psykisk sykdom. Paranoia der jeg forsøkte klore, skrape og manuelt fjerne hvert eneste spor av baren, larvene og eggene...
Og ja jeg vet det er "normalt" med mark i magen nå og da og særlig hos barn. Samt denne bendelormen og sånn. Men hadde dette hendt med meg så hadde jeg nokk gått inn i sjokk eller noe. Kjenner jeg vrir meg bare ved tanken!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.