< Tilbake til oversikten

Er Fedonbrødet nødvendigvis en partystopper?

Kanutten sa for siden:

Er så dritlei eggbrød uansett variant. Kjøpte derfor et Fedonbrød og fant ut til min glede at det blir jo bare 0.6 karber pr skive. ER Fedonbrød en partystopper eller er det ok å spise det så lenge man holder seg inni sitt "ketose-intervall"??

Det er jo mye ulumskheter i andre ferdigkjøpte varer som man ellers spiser, feks majones og Fjordland ferdigsauser. First Price Tacosaus inneholder jo få karber, MEN også sukker. Likavel spiser vi den. Så derfor, kan noen si at Fedonbrødet OGSÅ er greitt?? :p

Kanutten sa for siden:

Nille?? Jeg synes jeg er blitt flink til forklarende overskrifter!! :D

Distrea sa for siden:

Er det virkelig bare 0,6 karber pr skive?????

mofe sa for siden:

Hm.... ikke at jeg noensinne har regnet på det, men 0.6 pr. skive høres veldig usannsynlig ut..?

Viclin sa for siden:

Hvor mye er det i hele brødet da?

Kanutten sa for siden:

Æhhh jepp. Det skulle være ca 5 gram :o

Men jeg spiser opptil 30-40 karber om dagen :p

Distrea sa for siden:

hehe... ganske stor forskjell ;)
Syns du bare får prøve deg frem jeg, hold på så lenge du går ned i vekt og kutt ned hvis det stopper opp. Stor forskjell på hva folk tåler. Jeg tåler det IKKE:(

Stinen sa for siden:

Hvilket fedon-brød er det snakk om? De har jo fått ett nytt som heter Afrodite. For kvinner. Det er hvertfall godt!

Stinen sa for siden:

Afrodite brødet inneholder 90 karbs fordelt på 450 gr. brød, så det kommer jo ann på hvor tynne skiver en skjærer i forhold til karb-innhold.

Kanutten sa for siden:

Alle Fedonbrøda er nyyydelige. Men jeg trenger IKKE sånn folat..... skal ikke ha flere unger :o Brød for kvinner i fertil alder :D

Kanutten sa for siden:

Enig, liker å telle karber pr skive fremfor hver 100 gram..

Stinen sa for siden:

Fedon fullkorndrød inneholder 81 karber fordelt på 450 gr.

Kanutten sa for siden:

Det jeg kjøpte inneholder 109 på 600

Stinen sa for siden:

Hvordan brød er det da? Høres jo veldig flott ut. Er det sånn svart rugbrød-aktig eller?

Kanutten sa for siden:

Det er det første Fedonbrødet som kom. Husker ikke hva det heter. Mend et kom for noen år siden, tror jeg. IKKE svart, mykt svampete :p

Stinen sa for siden:

Hm.. flott. Godt å ha ett alt. til egg-brød. Fint visst det kan brukes =)

Nille sa for siden:

Fedonbrødet er ikke partystopper. Hvem har sagt det ?

Men det er for mye karber for folk på Atkins Induksjon (som ikke skal ha brød de første 14dagene) og Ketolysekuren (som jo ikke skal ha mer enn 15 karber pr dag).

For de på Atkins vedvarende/vedlikehold og Fedon lignende kosthold med en høyere karberamme er det flott !

Kjempeflink !!:ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.