Ingredienser:
4 laksefileter
1 pk frossen grønnsaksblanding/wokblanding
6 ts balsamicoeddik
salt
pepper
2-3 ss fersk timian (tørket timian går også fint)
Tilberedning:
Fordel de frosne grønnsakene på 2 ark dobbel aluminiumsfolie. Dryss over salt, pepper og balsamicoeddik og timian. Legg fisken over, og dryss over mer salt, pepper, balsamicoeddik og timian på toppen.
Pakk fisken inn til en tett pakke, som stekes i ca 40 min på 200 grader - eller på grill. Legg pakkene forsiktig over på tallerkener.
Dette spiste jeg i dag, og det var godt ja!
Jeg kokte kjappt en halv brokkoli, bare bukettene forsåvidt, i lettsaltet vann til også, samt en liten neve fullkornsspeltskruer.
Men i vår ovn måtte den ha en time på 200 grader, etter 40 min. var den ikke ferdig (vi har gass-ovn).
Herved lagt til i bokmerkene mine i den mappen som er til inspirasjon. Har aldri laget så mye forskjellig mat som etter at jeg begynte titte på oppskriftene her inne :D:D Morsomt lage mat nå, og når man kan slenge alt i samme pakke blir det mindre oppvask..
Liker ikke oppvask jeg :o kan jo ha noe med at jeg lar det stå litt lenge noen ganger :confused:
usja meg, har ikke sjekket det med sukker. Har en gammel balsamico i skapet... som jeg ikke har brukt på lenge. Men som du sier er ikke 6 ts så mye, og jeg er ikke på ketolyse eller teller karber bevisst i øyeblikket. :blinke: om den er gått veldig ut på dato så blir det vel ikke det jeg kjøper inn igjen, får vurdere andre smaksettinger. Er jo mye morsomt og godt man kan gjøre :)
Balsamico holder seg omtrent i evigheter så lenge du ikke eksponerer den for direkte sollys.
Det finnes også balsamicoer uten sukker. Jeg husker noen snakket om det her inne en gang, men den var typ kjøpt i italia eller USA eller et annet fryktelig fjernt sted.
Jeg bruker en balsamico fra Oliviers & Co, det er den beste balsamicoen spør du meg, nydelig tykk konsistens og en konsentrert himmelsk smak. Den er det bare 3 g. sukker i, og 1 % karbs. På etiketten står det; Vinaigre balsamique de Modène/Balsamic vinegar of Modena. Det er en rund, mørk flaske med rød etikett.
Takk for informasjonen Eirian. Jeg har planer om å gå innom Oliviers&Co en dag, men har vært redd for at den dagen jeg gjør det blir det dyrt :o
Min Balsamico hadde ingen informasjon om karber..:eek:
Står bare 6% syrlighet, ingredienser-vineddik, druejuice(:p og d er vel litt sukker der ja..), farge og antioksidasjonsmiddel..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.