elle sa for siden:
Hei
Er det noen med en oppskrift på en god fiske-suppe?fant ikke så mange her inne..:)
elle sa for siden:
Hei
Er det noen med en oppskrift på en god fiske-suppe?fant ikke så mange her inne..:)
Distrea sa for siden:
Dette er vel mer fiskegryte. Knallgod sådan:p
1 paprika
1 purre
1 boks rekeost
1 seiblokk
1 fedd hvitløk
1 rekeboks
ca en boks fløte
godt med basilikum
salt og pepper etter smak
Stek grønnsakene blanke, legg i kjele, del fisken i 4 biter og legg oppå, hell fløte til over fisken, ha i krydder, kok til fisken er ferdig og det har blitt litt tykelse på sausen, rør forsiktig mellom fiskestykkene innimellom.
Mot slutten rør forsiktig inn rekeosten og ha i rekene tilslutt. De må ikke koke da blir de seige
NAM NAM
elle sa for siden:
Tuuusen takk Distrea:)
Den hørtes døds-god ut!!det blir middagen imorgen.
:klem:
Distrea sa for siden:
Glad for å hjelpe... håper den smaker! :klem:
nettan sa for siden:
[quote=Distrea;343621]Dette er vel mer fiskegryte. Knallgod sådan:p
Denn fiskegryta skal jeg jammen lage en gang, så sikklig god ut:)
elle sa for siden:
Anbefales:) Det var nydelig,slengte oppi litt sopp også.
Denne må dere prøve!
Distrea sa for siden:
Så fint da!... fikk lyst på jeg også... men nei da! her er det ingen melkeprodukter om dagen. Og det går såååå bra:D
Iset sa for siden:
Jeg tror jeg er forelsket i Distrea.
Alyssa sa for siden:
Men Iset da, er ikke du gift? :eek: :lol: :lol:
Iset sa for siden:
Jo, men man får da kikke litt på menyen fordet, så lenge man spiser hjemme. :snøft:
Alyssa sa for siden:
Klart ;)
Distrea sa for siden:
hehehe.... helt greit det Iset :p
Iset sa for siden:
Flottings. :D
Millsi sa for siden:
Noen som vet antall karber i denne suppen?
Distrea sa for siden:
fløten blir ca 9 karbo
Rekeosten er 0 karbo
Fisken er 0 karbo
ett fedd hvitløk 1 karbo
Purre er 1,6 pr 100 g, så da er dat bare å veie purra
Paprika er 5,2 pr 100 g, veie den også
Da er det ti karbo pluss det du regner ut i grønnsakene, jeg har ikke noe her så jeg får ikke veid.
Lykke til, Dette smaker NAM :D
Millsi sa for siden:
Takk!
EAH sa for siden:
Prøvde denne og den var god, men etterkvart litt voldsomt med reke og fiskesmak. lika best fisken min "plain" med noko attåt ;)
eg modifiserte denne litt. samma framgangmåte fram til fisken. då hadde eg oppi en halv grilla kylling (kjøtt plukka av fra bein). en god dæsj karri og basilikum. litt over en boks fløte. en pk baconost (smøreost fra kawli).
det var skikkelig snadder!! minne meg om kylling bali gryta fra toro som eg en gong åt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.