< Tilbake til oversikten

Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa?

Lollypop! sa for siden:

Jeg mp ha med meg 5 måltider på reisa. Jeg regner ikke med at flymaten er ketosevennlig liksom. Den bruker å være så dårlig at jeg ikke klarer å spise den uansett ketolyse eller ikke.
De første to måltidene lager jeg blandet salat, så de er greie. Så et måltid Lollypopbrød.
(NB: Dere som liker brødet, hva med en grønn prikk for det. Hehe :D )

Da gjennstår de to siste måltidene. De må overleve å svette i pkastboks i sekken i maaange timer, så omelett vil jeg ikke lage. Salater er ikke så gode etter så lang tid heller, så jeg vil ikke ha mer enn to av det.

Har dere noen gode tips til meg?
Hva kan jeg bruke å ha litt olje på til salatene?
Syltetøyglassene blit liksom litt store.
Andre tips.

Bukker og takker for svar (og prikker. :D )

Lollypop! sa for siden:

Ingen?
Vi reiser i morgen formiddag, så det haster litt.
Tips tips tips tips tips tips tips tips tips????

KrissiFontaine sa for siden:

Hva med baby-bel ost, bacon crisp og kyllingvinger? Ikke samtidig kanskje men hver for seg? Og en liten pose mandler?

Krissi

Tusta85 sa for siden:

Er det lov å ha med seg mat på flyet da?

Lollypop! sa for siden:

Mm. Kyllingvinger høres perfekt ut!
Men kan jeg ikke ta med mat da?
Det har jeg bare gått ut fra...

Tusta85 sa for siden:

Det er jo begrensninger på hva man kan ha med seg på fly. Eller hvertfall gjennom sikkerhetskontrollen.

Du kan jo sjekke på www.sasbraathens.no eller andre om du finner noe om det.

Veggpryd sa for siden:

Nei, det er ikke lov til å ta med mat. I allefall ikke i håndbagasjen. Det er kanskje lov å ta med i kofferten, som skal i lasterommet. Ville ha sjekket dette før jeg reiste. Det er så kjedelig å måtte la det ligge igjen, særlig hvis du har brukt tid og omtanke på nistematen din.

God tur, forresten!

Siljevanilje sa for siden:

det er LOV å ta med mat på flyet som håndbagasje så lenge det ikke inneholder noe flytende som kan taes oppi den berømmelig posen.

hvis du får spørsmål så sier du bare at du er allergisk mot den maten som vanlighvis serveres.

jeg tatt med mat på minst 8 flyturer di siste 4 åra. og sist etter de kjekke reglene og kom. ingen problem. så lenge det ikke er flytende.

og jeg har heller aldri fått noen kommentarer på det heller.

Distrea sa for siden:

Takk Siljevanilje!... da kan jeg puste lettet ut :)

Siljevanilje sa for siden:

bare hyggelig :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.