< Tilbake til oversikten

Trenger råd om matvarer på Ketolysekuren

ocean_star sa for siden:

Hei dere!
Jeg har nettopp begynt med min ketolyse kur, syns det går kjempe fint, men jeg er litt usikker på noen matvarer. er dt lov til å spise alt som har karbo null elr lite i seg? eks. fun-saft, fårepølse osv.....?
Håper noen kan hjelpe mg...:confused:

lokkebiff sa for siden:

Som regel kan du spise det som har 0 KH.
MEN!!!! (there`s always a "men" you know...:rolleyes:) Dersom produktet inneholder kunstige søtstoffer (slik fun light gjør) må du prøve deg frem.
Noen opplever at søtsuget trigges ved å innta kunstige søtstoffer, og noen opplever vektstagnasjon.
Det aller, aller beste er å holde seg unna slikt i begynnelsen av kuren.

sjokoman sa for siden:

Og salt mat som fårepølse binder vann så ikke spis for mye av sånne ting.

ocean_star sa for siden:

Hei:) tusen takk for svar. Ja okey, jg skjønner. Skal ikke drikke dt og har hellr ikke gjort dt, mn tenkte å spørre litt ;)
Mn jg ser at u har gått ned veldig mye, kan du fortelle mg hva dagen din innebærer av mat, om dagen? (sånn ca):)

ocean_star sa for siden:

hei sjokoman.
ok, takk for hjelpen, jg skal ik spille mye av dt=)

Nicpins sa for siden:

Heihei!

Dette har jeg i kjøleskapet:
(...og kjøleskapet er fullt, mens kjøkkenskapet er tomt...har jo ikke noe tørrmat i huset lenger, heheh :p )

egg + bacon + bogskinke på boks
tomat og agurk
rød og grønn paprika
ferske champinjonger (masse!!!)
broccoli, blomkål
Ekte majones + remoulade
Kremfløte, Seterrømme, Meierismør
Camembert, Brie, Fetaost, Norvegia, Jarlsberg, Parmesan
Hjemmelaget Tsatziki
Issalat, Rapidsalat
Purreløk, vanlig løk, rødløk
oliven
Sognemorr - Gilde (pga 0 glukose)
Pepperoni - Gilde (------"------)
Roastbeef, skinkestek, hamburgerrygg, lammerull, etc.
Alle slags Tapas-småretter
Chorizo, Parmaskinke, jalapenos i olje, syltet hvitløk
Nakkekoteletter
TUNFISSSSKKK!!!! :p
Røkt laks i skiver

I tørrmatskapet har jeg forresten te og kaffe, suketter, OG Baconcrisp - det beste snacksen jeg veit - 0 karbosser!

Det hender jeg blir matlei fordi jeg spiser så mye deilig mat hele tiden. Men for tiden er favorittmaten stekte baconterninger og stekte ferske champinjonger (begge stekt i meierismør) på en seng av rapidsalat og agurkterninger drysset med hvitløkspulver, og en god klatt seterrømme ved siden av. BON APPETIT!

Husk å drikke MYE vann. Mye mer enn du tror, faktisk. Vann er nesten den viktigste drivkraften på dette kostholdet, det trengs mye mer enn normalt, for å brenne opp fettet. Hvis du er slapp, har hodepine, søthunger, er kvalm eller uvel er det nesten alltid vann som mangler. Pøs på! :D Ellers så håper jeg at du tar ketolysetablettene, de er nødvendige pga de stoffene vi mangler på denne kuren. Uten disse blir du fort slapp og uttafor.

Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til på verdens beste slankekur. Og sannsynligvis også din SISTE slankekur, hehe. Jeg ELSKER å rase ned i vekt mens jeg spiser fløtestekte koteletter og smørdampet broccoli. Helt utrolig!

Me talast!
Klem fra Nic :)

ocean_star sa for siden:

Heisann!
Wooow, det var en veldig lang liste. Jeg har mye av dt i kjøleskapet mitt også, men ikke alt enda. Igår ble det en uke siden jeg begynte med dette, syns det går kjempe fint, men er usikker på litt ting og tang. Men kjempe koselig at det er noen som bryr seg:)
Jeg skal se nærmere på lista di, og kjøpe inn noen av de jeg ikke har fra før.
Ang. vann, jeg drikker mye vann, det har jeg alltid gjort, men jeg må nok drikke mer. og det skal gå bra;) Og jah, jeg tar ketolysetablettene også. Føler meg ikke så slapp lenger så det er bra.

Men jeg lurte på en ting, og det er urinstixen som jeg ikke helt skjønner meg på.... sist gang jeg tok det var den mørke lilla (neste siste på fargetab.) hva betyr egentlig fargene? jeg har lest boka, men skjønner ikke helt..... hadde vært fint om du ellr andre som kan det, kunne fortelle meg nærmere.
Tusen takk for støtten:)

vi snx!

Distrea sa for siden:

OI:eek: du har STOR koffert... hihi. Har ikke plass til alt det i kjølesapet mitt en gang jeg :sikle:

Nicpins sa for siden:

Hehehehehhhh.......:D DIIIIIGER koffert!
Neida, hehe, jeg har to av alt. Bor i ei campinghytte mandag - fredag.
Har to kjøleskap, da. Ett hjemme, ett borte.

jeef-micro sa for siden:

Fargen indikerer om du er i ketose eller ikke, men hvor sterk fargen er har ikke så mye å si for ketosens del. Har du mørkelilla farge på den er det mer en indikasjon på at du drikker lite enn at du er veldig i ketose... viss du skjønner...

Nicpins sa for siden:

Ja, det er sant som Jeef sier; mørkelilla på stix'en betyr egentlig ikke
noe særlig mer enn at ketonene i urinen din er sterkt konsentrert,
og det er pga at du har drukket for lite vann. Greit å bruke stix'ene for
å sjekke om man har drukket nok også. Men når det gjelder ketose/
utskillelsen av ketoner, så er det som regel like bra med en svakt lysrosa.

ocean_star sa for siden:

Okey, jeg tror jeg skjønner. Ja jeg drakk litt lite i en periode, men nå har jg begynt å drikke mye vann igjen.. Håper at jeg får resultater av dt. og en ting folkens, veide meg idag, har gått ned 3.5kg siden lørdag for en uke siden:D weeeeee:D:D

Nicpins sa for siden:

JII-HAAAA!!!! STEIKI, KOR BRA!!!!!!!!!
GRATTIS-GRATTIS-GRATTIS MED SUPER NEDGANG!

ocean_star sa for siden:

Tuuusen takk!!! Det betyr virkelig MYE for meg at jeg ser resultater så fort!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.