< Tilbake til oversikten

Alternativ til tyggis/pastiller?

Marte_mor sa for siden:

Er det noen som har noen gode alternativ til tyggis og pastiller? Finnes det ingen ting sånt med lite/ingen karbohydrater?

Jippi sa for siden:

Syns jeg kan huske at noen her har sagt at du kan spise store Ifa?

Marte_mor sa for siden:

Da må det sjekkes opp! :stortsmil

MorStine sa for siden:

:hyper: Er det sant? Wow... dette må jeg få bekreftet, det er jo supert...Savner noe å tygge på når jeg blir bilsjuk!

elle sa for siden:

Tror du kan spise disse dropsene på apoteket...fribol eller noe sånt:)

Liiiz sa for siden:

Ja, IFA kan spises. Det samme med lakerol i alle farger og fasonger, sukkertøy fra helsekosten (mine heter låg kalori, a plus eller noe), noen ekstra sukkertøy (ikke alle, noen inneholder sorbitol) og forresten anbefales den nye lakerolen Split. Jeg synes den er god!

cilemora sa for siden:

kan man spise alt a lakerol??
mente eg hadde lest at man ikke kunne det???

Lindabtn sa for siden:

Huff.... Dumt å få vite at man kan spise så mye godt. Skulle nesten vært alt eller ingenting. Må prøve å holde meg til moderate mengder Ifa og Lakerol :p

Nicpins sa for siden:

Store IFA i pose er tingen sin, ja! :D
Det hender jeg momser en pose i slengen, men ramler ikke ut av ketose.
Vekta stopper heller ikke opp!
Jippi!!!!

Janis sa for siden:

Det var god lesning :) Liker å ha noe å tygge på...

MorStine sa for siden:

Ojojojojoj... Dette er jo knall! Da kan jeg variere fra tre ruter sjokkis på lørdag, kan ha ifa i tillegg! Jippi!!!

wegie sa for siden:

Fribol-dropsene fra apoteket inneholder 0 karbohydrater, men 90% kostfibre. Men kostfibrene går vel bare rett gjennom kroppen og hjelper tarmene?
Uansett, Fribol finnes i maange gode smaker. :D

Smula sa for siden:

På eget ansvar, isåfall.
Er temmelig sikker på at Läkerol inneholder sorbitol og/eller xylitol.

MorStine sa for siden:

Står en liten notis i hjørnet på den pakka med lakris/bringebær at den er med xylitol. Jeg har spist en hel eske med extra drops i dag, og har så mye luft i magen at det er helt grusomt...:eek:

Eplekjerne sa for siden:

Det er vel karber i lakerol? Mener å huske å ha sett det, derfor jeg valgte å snu... Har nemlig vært litt svak for lakkisen. ;)

Smula sa for siden:

Og jeg har spist en pakke store Ifa... :o Det gikk faktisk greit altså, ennå de inneholder maltitolsirup. Men noen burde smekke oss på lanken uansett, for å spise en hel eske på en dag er jo direkte teit!

Toots sa for siden:

:w00t: ;)

Jeg har nå kjøpt de Fribol dropsa på apoteket.
Håper de er "safe", for en røyker som meg "må" ha noe å tygge på for ikke å være en pest og en plage for omgivelsene på jobben.

Smula sa for siden:

Er det halstabletter? Er ganske gruffen i halsen for tida og lurte på om de Fribolaene var verdt et forsøk.
For når det gjelder Ifaene: Gode på smak - ja, får man operastemme av dem - ikke noe sånn voldsomt, nei. :rolleyes:

Toots sa for siden:

Det er ikke halstabletter de jeg har, men den som heter Peppermynte ( smaker Polkagris ) vil nok kunne virke mer oppklarende i halsen din enn Ifa ?

God bedring :frosk:

Monikken sa for siden:

Heisan ;) FRIBOL er tingen:D Og det finnes ikke bare sukkertøy i MANGE smaker...det finnes også FRIBOL Vingummibamser!!! Kjempegode!!! YUMMI

Millsi sa for siden:

Kan man ikke tygge tyggis altså? Jeg er avhengig jeg.. flau

C3PO sa for siden:

Easy Life-instruktøren vår har sagt at grønn og lilla Lakerol påvirker ikke ketosen.

Smula sa for siden:

Nå skal ikke jeg svare for de fargene der, men jeg sjekka esken til venninna mi, og hun har den som heter Cactus. Den inneholder sorbitol (i TILLEGG til maltitol og aspartam riktignok, men jeg tviler sterkt på at det ene driver ut andre).

Millsi - ligg unna tyggisen for ditt eget beste. Kan ikke huske å ha lest noen steder om en tyggis som passerer ketolyse-nåløyet.

reidun50 sa for siden:

Jeg har spist de store IFAene og Läckerol, og har stått stille på vekta lenge nå. Har jo spist litt mere da; nøtter, hvitost, rømme, drukket kaffe.

Fant ut at noe av dette har stoppa fettforbrenninga og har kutta ut alt sammen. Prøver meg ei uke, og nå er tredje dag snart over. Funke bra!

Så vær forsiktig med kunstig søtningsstoff! For noen av oss er det ikke så bra!

Millsi sa for siden:

I dag gikkjeg til innkjøp av slike sukkerfir drops de har på apoteket. Det er bra,sant? Har lest meg frem til det ihvertfall :D :D Fibrol,var det det tru? Gode var de å :)

Smula sa for siden:

Bra og bra, fru Blom... det beste er vel å prøve å holde seg unna i det store og hele.

Millsi sa for siden:

Hvorfor er de ikke bra? Må ha noe å putte i munn..var hele dagen på kurs i dag,og da var det greit å ha noe innimellom.

Smula sa for siden:

Fordi kunstig søtstoff kan føre til vektstagnasjon og økt søtbehov.
Skriv det bak øret hvis du merker noe slikt, for da bør du kutte ut dropsene.

SkinnyToBe sa for siden:

De nye Extra dropsene skal vist gå bra? Ingen karber i de i hvertfall.

JenJen sa for siden:

Sånn sukkerfri Doc (pluss?) inneholder heller ingen av de "skumle" søtningsmidlene (såvidt jeg kan huske). Sånne halsdrops med fylt kjerne :) Mulig jeg tar feil.. :o

Viclin sa for siden:

Meller jordbær/krem drops var også lovlig fant jeg ut.

Smula sa for siden:

står på hodet og roter blant gamle tråder og haler denne opp fra dypet

Nåh, der har vi den. Har ikke tenkt å lage ny tråd, nemlig. :p

Vil bare si at jeg var ute og saumfarte butikkhyllene idag, ettersom forkjølelsen er i anmars her i gården, og kan bekrefte at Ricola-dropsene inneholder kun aspartam og/eller maltitol.
Så tåler man overnevnte, har man en mulighet der.

Dilly sa for siden:

Tygg på ei reke = Flekkerøytyggis :D

Tannpirker, kvist..

Lilly sa for siden:

Dette satt jeg nemlig og lurte på i går, for her kjenner jeg både halsen og huet tette seg. Om jeg tåler det, nei, det vet jeg ikke. :D Men må man så må man, for sove er et must. :D

KrissiFontaine sa for siden:

Jeg er igjennom ei skikkelig kule med forkjølelse, hoste, snørr og tårer. Og fant Fribol's hoste og hals pastiller på apoteket. Disse er sterke og renser godt opp i "systemet". Kan anbefales!!

Krissi

Lilly sa for siden:

Så bra, takk, da skal jeg innom å kjøpe når behovet melder seg.

Smula sa for siden:

Glimrende, takk - jeg tror det blir en liten ekskursjon til apoteket når det åpner nå...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.