< Tilbake til oversikten

Første dag på Lindbergs -

nystolen sa for siden:

Første dag på Lindbergs gikk over all forventning. Merket med en gang at økning av karbo gav meg masse energi. Gikk en laaaang tur i går.
Har regnet på hva inntaket i går ble :
87 g karbo - 1528 kcal - 125 g prot.
Nå blir det spennende for meg å se hvordan kroppen min reagerer på dette.
De 3 kg jeg mistet ( ok. vann da ), vil jeg ikke øke igjen. Mest sannsynlig gjør jeg vel det, men fortsettelsen derfra er jeg spent på.
Etter - 22 kg på Gret R, - 3 kg på Ketolyse (de berømte vann kiloene ) er jeg nå veldig spent om Lindberg fungerer på meg.
Fortsettelse følger :-D

Trolljenta sa for siden:

Lykke til.
Hvis ikke det løsner for deg nå, så ville jeg sett på om du spiser noe som hemmer vekttapet.

nettan sa for siden:

Lykke til :)

torun sa for siden:

Veldig spent på hvordan det har gått med deg, driver på å legge om til Fedon selv.

nystolen sa for siden:

Nå har jeg spist Lindbergs i ca 10 dager . Dette ser ut til å fungere for meg. På disse 10 dagene har jeg gått ned 1,5 kg.
De 3 "vannkiloene" jeg tok av på ketolyse, har ikke kommet på igjen. Så nå er det - 4,5 kg. Motivasjonen for å fortsette på Lindbergs er på topp. Har masse energi, mens jeg på ketolyse var helt tom for energi.
Ligger på ca 60-90 karbo - 13-1600 kcal - 79-90 g prot om dagen. Deler måltidene opp i mange bittesmå maltider. Gjerne 7 - 8 pr. dag.
Utrolig delig å spise litt brød og frukt.
Fortsettelse følger :-D

safran sa for siden:

Her vil jeg følge med! :) Godt resultat du har fått, da!

Tussi jenta sa for siden:

Gratulerer med bra resultater!!

Her vil jeg og følge med da jeg vurderer og gå over til fedon og, da jeg og føler jeg har lite energi på ketolyse.

torun sa for siden:

Kjempebra!! Jeg er begynt å gå over jeg og.
Det er fint at det blir litt mer aktivitet på Lindberg forumet, har vært lite her!

Bruker du mer lettprodukter no? Eller passe du bare mer på at ikke det blir for mye kalorier?
Jeg har bare den gamle Fedon boken og der var det mye feil. Har jeg forstått på forumet her. Skal kjøpe den nye imorgen.

LilleRosin sa for siden:

Dette høres veldig bra ut. Jeg har vært på Ketolyse i 4 mnd nå, og har gått ned 6,5 kg på den tiden. Jeg tenkte å gå over på Fedon om ca. en måned. (da skal jeg opereres, og trenger litt mer karbo)

safran sa for siden:

Hvilken bok skal du kjøpe? Jeg har den som heter Fedons Kokebok (tror jeg). Trenger jeg en annen?

Lurer og på hvilken bok det lønner seg og kjøpe?

Er jo så mange bøker og jeg vil bare kjøpe en.
Vil helst ha en med mest info om nøyaktig hva vi kan spise og hvor mye GI det er i forskjellig mat.

Oppskrifter og alt sånn klarer jeg nok fint og lage selv.

safran sa for siden:

Nå har jeg også bestilt. Jeg skal over på Fedon før eller siden uansett.

nystolen sa for siden:

Eter å ha lest i gamle tråder her inne, fant jeg tips om å kjøpe "Fedons metode" ( revidert utgave). Denne har mange dag/ukeplaner som er lett å følge. Og man kan "plukke" fra menyvalgene og sette sammen dagsmeny selv. Nå som jeg er på Lindbergs passer jeg på kcal pr. dag og selvfølgelig karbo da. Jeg passer på å spise litt fett, karbo og kcal til hvert måltid. Fett nå får jeg f.eks. fra ost, fet fisk, nøtter osv. Som brød spiser jeg litt Ingers rugbrød eller noen Fiberrik hver dag.
Til middag spiser jeg "vanlig" men jeg holder meg unna ris/spaghetti/potet og koker grønnsaker i stedet. Rart, men jeg savner ikke ris/spaghettt/potet. Spiser 1 frukt (ca) om dagen. Banan kan jeg dele opp i 3 og fordele utover dagen, sammen med annen mat.
Hyggelig at det er fler på Lindberg tråden nå. Har vært stille der lenge.

Trolljenta sa for siden:

Banan skal du vel helst ikke spise på Fedon heller.

nystolen sa for siden:

Vet det. Men den dagen jeg spiser banan, får jeg fettet fra bananen.
Ikke annet fett den dagen.

torun sa for siden:

Det var den boka Fedons metode, revidert utgave jeg tenkte å kjøpe og!
De har hatt den på bokhandelen der jeg bor så får håpe ingen har kjøpt den til imorgen..
Og det som du har satt opp som "meny" høres veldig ok ut.. Det er noe sånt jeg tenker meg og..
Og tenker bruke mange av lavkarbo oppskriftene som ziggylapper og pannekaker. Og mange andre selvfølgelig..
Føler at vi har lov å spise mye mer her..Spesielt det med frukt og bær:D
Gleder meg til å komme igang med dette:)

LilleRosin sa for siden:

Det var Fedons metode jeg bestilte på Haugen bok, men der betalte jeg 269, og de bruker å være billig. Så da er 149 kroner veldig billig. Synd jeg ikke så denne før. ;)

Trolljenta sa for siden:

Men atte, det er nesten ikke noe fett i bananer ;)

nystolen sa for siden:

Ser det nå ja. Har alltid trodd og gått ut fra at banan inneholder en del fett. (hvor i all verden har jeg fått det fra ??). Men anyway, den er full av karber. Det er en av grunnene også til at jeg deler den i 3 utover dagen. Kaber for meg = masse energi til turgåing :boxing:

Lindabtn sa for siden:

Genialt at det er mer aktivitet her. Skal snart gå over i fedon, må bare ned de siste 4 kiloene først :p
Men nystolen, du har vel ikke blogg eller journal hvor du noterer den vektnedgang, hva du spiser osv?? Det er veldig kjekt å ha, i vert fall for oss som vil følge med deg videre og som vil ha inspirasjon og sånn :p

nystolen sa for siden:

[INDENT]Journal kommer .
[/INDENT]

sjokoman sa for siden:

Banan er en potet i forkledning.....:D:D

Oj, da skal jeg ikke spise det!

Noen som vet hvilken frukt som er grei og spise.

sjokoman sa for siden:

epler og pærer er nok det beste.

druer er også fy fy(mye sukker)

vet ikke med appelsin og klementin, det er jo snar sesong for dem nå.

har lest man skal spise mest grønnsaker og max 2 frukter til dagen på fedon, og gjerne en porsjon bær til dagen.(mye bra frossen bær for tiden,til smoodie)

Zinger sa for siden:

Hvor mye skal du ned i vekt?
Denne tråden vil jeg følge med på , er på Lindberg-kosthold selv:)

Og enig med Torun, det e bra det blir litt aktivitet på Lindberg-forumet, så man ikke føler seg så alene...:hylgrine:
Neida, føler meg ikke såå alene, men nå virker det som mange skal gå over til Lindberg, og det synes jeg er helt supert!:)

Er det forresten noen fedonister som har journal, som man kan få lese i...?:uskyldig:

Har journal jeg!
Men i dag er første dag da, før det er det ketolyse kost. I går var vel en salig mix, så skrev ikke opp det.

Zinger sa for siden:

Fant journalen..var bare litt snar å spørre før jeg overhodet lette...:o

torun sa for siden:

Har journal jeg og .. Ikke så mye brukt men no blir det mer..
Skal legge inn dagens data no

Multi sa for siden:

Å så flott at dette vokser.
Har nå bestilt alle tre bøkene hans og antar konvertering i løpet av et 3-4 kg

betty86 sa for siden:

Heei.
Jeg ser at de fleste av dere har gått på en annen diett før dere har gått over til Lindbergs. Hva er årsaken til dette?
Er ny her, og tenkte å bruke Atkins dietten, men synes det er veldig vanskelig med null brød,pasta osv.
Lurer også på om dere har en link til generell info om bl.a. hvor mye man kan spise hver dag, hva man bør spise o.l. Regner med det ligger rundt her en plass, men er litt vanskelig å finne alt sammen med en gang :)

Runegutt sa for siden:

Tror jeg kan hjelpe:
Grunnprinsippet er 5-6måltid pr. dag med maks 3 timers mellomrom. Hvert måltid skal bestå av en håndflate protein+2 håndflater grønt.
Til et av måltidene kan du legge til 1/2 håndflate ris/brød/pasta.

To nåltid kan erstattes av frukt+nøtter.

Gode proteinkilder:
Egg
Cottagecheese
Kyllingfilet
Reint storfekjøtt
Magert lammekjøtt

Håper du blev noget klokere

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.