Første dag på Lindbergs gikk over all forventning. Merket med en gang at økning av karbo gav meg masse energi. Gikk en laaaang tur i går.
Har regnet på hva inntaket i går ble :
87 g karbo - 1528 kcal - 125 g prot.
Nå blir det spennende for meg å se hvordan kroppen min reagerer på dette.
De 3 kg jeg mistet ( ok. vann da ), vil jeg ikke øke igjen. Mest sannsynlig gjør jeg vel det, men fortsettelsen derfra er jeg spent på.
Etter - 22 kg på Gret R, - 3 kg på Ketolyse (de berømte vann kiloene ) er jeg nå veldig spent om Lindberg fungerer på meg.
Fortsettelse følger :-D
Nå har jeg spist Lindbergs i ca 10 dager . Dette ser ut til å fungere for meg. På disse 10 dagene har jeg gått ned 1,5 kg.
De 3 "vannkiloene" jeg tok av på ketolyse, har ikke kommet på igjen. Så nå er det - 4,5 kg. Motivasjonen for å fortsette på Lindbergs er på topp. Har masse energi, mens jeg på ketolyse var helt tom for energi.
Ligger på ca 60-90 karbo - 13-1600 kcal - 79-90 g prot om dagen. Deler måltidene opp i mange bittesmå maltider. Gjerne 7 - 8 pr. dag.
Utrolig delig å spise litt brød og frukt.
Fortsettelse følger :-D
Kjempebra!! Jeg er begynt å gå over jeg og.
Det er fint at det blir litt mer aktivitet på Lindberg forumet, har vært lite her!
Bruker du mer lettprodukter no? Eller passe du bare mer på at ikke det blir for mye kalorier?
Jeg har bare den gamle Fedon boken og der var det mye feil. Har jeg forstått på forumet her. Skal kjøpe den nye imorgen.
Dette høres veldig bra ut. Jeg har vært på Ketolyse i 4 mnd nå, og har gått ned 6,5 kg på den tiden. Jeg tenkte å gå over på Fedon om ca. en måned. (da skal jeg opereres, og trenger litt mer karbo)
Eter å ha lest i gamle tråder her inne, fant jeg tips om å kjøpe "Fedons metode" ( revidert utgave). Denne har mange dag/ukeplaner som er lett å følge. Og man kan "plukke" fra menyvalgene og sette sammen dagsmeny selv. Nå som jeg er på Lindbergs passer jeg på kcal pr. dag og selvfølgelig karbo da. Jeg passer på å spise litt fett, karbo og kcal til hvert måltid. Fett nå får jeg f.eks. fra ost, fet fisk, nøtter osv. Som brød spiser jeg litt Ingers rugbrød eller noen Fiberrik hver dag.
Til middag spiser jeg "vanlig" men jeg holder meg unna ris/spaghetti/potet og koker grønnsaker i stedet. Rart, men jeg savner ikke ris/spaghettt/potet. Spiser 1 frukt (ca) om dagen. Banan kan jeg dele opp i 3 og fordele utover dagen, sammen med annen mat.
Hyggelig at det er fler på Lindberg tråden nå. Har vært stille der lenge.
Det var den boka Fedons metode, revidert utgave jeg tenkte å kjøpe og!
De har hatt den på bokhandelen der jeg bor så får håpe ingen har kjøpt den til imorgen..
Og det som du har satt opp som "meny" høres veldig ok ut.. Det er noe sånt jeg tenker meg og..
Og tenker bruke mange av lavkarbo oppskriftene som ziggylapper og pannekaker. Og mange andre selvfølgelig..
Føler at vi har lov å spise mye mer her..Spesielt det med frukt og bær:D
Gleder meg til å komme igang med dette:)
Det var Fedons metode jeg bestilte på Haugen bok, men der betalte jeg 269, og de bruker å være billig. Så da er 149 kroner veldig billig. Synd jeg ikke så denne før. ;)
Ser det nå ja. Har alltid trodd og gått ut fra at banan inneholder en del fett. (hvor i all verden har jeg fått det fra ??). Men anyway, den er full av karber. Det er en av grunnene også til at jeg deler den i 3 utover dagen. Kaber for meg = masse energi til turgåing :boxing:
Genialt at det er mer aktivitet her. Skal snart gå over i fedon, må bare ned de siste 4 kiloene først :p
Men nystolen, du har vel ikke blogg eller journal hvor du noterer den vektnedgang, hva du spiser osv?? Det er veldig kjekt å ha, i vert fall for oss som vil følge med deg videre og som vil ha inspirasjon og sånn :p
vet ikke med appelsin og klementin, det er jo snar sesong for dem nå.
har lest man skal spise mest grønnsaker og max 2 frukter til dagen på fedon, og gjerne en porsjon bær til dagen.(mye bra frossen bær for tiden,til smoodie)
Hvor mye skal du ned i vekt?
Denne tråden vil jeg følge med på , er på Lindberg-kosthold selv:)
Og enig med Torun, det e bra det blir litt aktivitet på Lindberg-forumet, så man ikke føler seg så alene...:hylgrine:
Neida, føler meg ikke såå alene, men nå virker det som mange skal gå over til Lindberg, og det synes jeg er helt supert!:)
Er det forresten noen fedonister som har journal, som man kan få lese i...?:uskyldig:
Heei.
Jeg ser at de fleste av dere har gått på en annen diett før dere har gått over til Lindbergs. Hva er årsaken til dette?
Er ny her, og tenkte å bruke Atkins dietten, men synes det er veldig vanskelig med null brød,pasta osv.
Lurer også på om dere har en link til generell info om bl.a. hvor mye man kan spise hver dag, hva man bør spise o.l. Regner med det ligger rundt her en plass, men er litt vanskelig å finne alt sammen med en gang :)
Tror jeg kan hjelpe:
Grunnprinsippet er 5-6måltid pr. dag med maks 3 timers mellomrom. Hvert måltid skal bestå av en håndflate protein+2 håndflater grønt.
Til et av måltidene kan du legge til 1/2 håndflate ris/brød/pasta.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.