< Tilbake til oversikten

Prøvde å lage Lindbergs blåbærpannekaker idag ...

#1

Iset sa for siden:

Men det gikk jo ikke an å snu dem!! Røren var nesten flytende, og uansett hvor små jeg laget pannekakene, gikk de helt i stykker når jeg skulle snu dem. Rett før jeg eksploderte!!

Noen som har laget disse og lyktes?


#2

guro sa for siden:

Jeg har prøvet og fikk bare filler jeg og. Det gikk litt bedre med teflon pannen. Jeg har gått over til å lage rømmepannekaker. Mest rømme og egg, litt soyamel og litt sammalt spelt. Men de er fremdeles litt vaskelig å få snudd hele, må stekes ganske lenge før de snus. Altså fremdeles ikke helt ideele pannekaker - men gode!

Jeg vil også vite hvordan man steker hele pannekaker og sender stafettpinnen videre. - Så foresten en tråd før her der de lage soyapannekaker og brukte som tortilla. De folka kan. Men hva er hemmeligheten?


#3

Summer sa for siden:

Du kan gjerne ta et ekstra egg i så holder de sammen!

Jeg pleier å ha ca 4 egg, røre i sammalt spelt og soyamel til det blir deig, og så tilsette fløte til den er stekbar. :)


#4

Iset sa for siden:

Ja det er jeg som la ut oppskriften på dem, de var enkle å snu faktisk. Mye lettere enn Lindbergs. Jeg brukte teflonpanne og hadde tilogmed litt olje i....

Lise: ja kan jo heller lage slike. :) Kanskje ikke med spelt siden jeg skal ned i vekt, den kan vel hindre litt...? Blir kanskje for mye karbo? Men jeg kan lage soyapannekakene og tilsette blåbær og splenda feks.

Lurer på hvordan i huleste Lindberg selv har fått til pannekakene??


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.