< Tilbake til oversikten

Hjelp! Skal lage pannekaker med mix fra Dialife ...

Chia sa for siden:

... Men oppskriften er på engelsk... Noen som vet hva Heavy cream er på norsk??? Rømme?? Fløte?? Anyone??

wander sa for siden:

Kremfløte :)

Lykke til. Jeg laget en type pannekake av sånn mix, og det luktet så vondt at jeg ikke engang orket å smake på den... bikkja likte det, da...

Men, den var uten fløte, så det er nok ikke den samme

Chia sa for siden:

Tusen takk!:) Men ojoj... Nei, da håper jeg virkelig ikke det er den samme! je skal tilsette både egg, fløte og vann... Liker ikke noen av de pannekakevariantene jeg har funnet oppskrift på her inne, så fant ut at jeg måtte prøve!:)

*Mette* sa for siden:

Kan du ikke legge ut oppskriften av den varianten du lager, blir veldig takknemlig :)

Chia sa for siden:

Ehhh... Jo... Men den er som sagt basert på en sånn ferdigmix som jeg har bestilt fra dialife.dk.... Og jeg har jo ikke oppskriften på mixen... :o Det er Ferdigmix, to egg, vann og kremfløte liksom. Det står på pakken... På engelsk... Derfor spørsmålet i hovedinnlegget. Skjønner?

wander sa for siden:

Du har ikke laget det ennå, eller? Er litt spent på hvordan det smakte, jeg...

Har nemlig en annen type stående, som jeg lurer litt på å prøve. Må bare vente en liten stund så den ekle lukten fra den andre blir borte...

*Mette* sa for siden:

Ahhhh... det var kjipt:rolleyes:

Chia sa for siden:

Nei... jeg utsatte det litt siden du fortalte at heavy cream var kremfløte... Det hadde jeg nemmelig ikke...:o Men nå har jeg kjøpt og skal lage til middag i morgen. Lover å rapportere!

Dialife har jo noen forskjellige varianter. Bildet er av den varianten jeg har kjøpt.

LilleRosin sa for siden:

Jeg har også kjøpt Pannekakemiks fra Dialife. Men jeg kjøpte denne varianten.

Noen som har prøvd den??

Jeg ser nå at den Pia har kjøpt har mindre karbohydrater...

wander sa for siden:

Jeg har kjøpt begge to. Det er den til LilleRosin som jeg har prøvd som luktet så vondt at jeg måtte lufte ut.

Men, det kan hende jeg har spesiell smak, altså...

Jeg har den andre også, men den har jeg ikke prøvd ennå. Nå blir det spennende å høre om erfaringen på den fra Pia. :)

LilleRosin sa for siden:

Uffda. Det hørtes ikke lovende ut. Da venter jeg spent på Pia sitt resultat også. Tror jeg avventer litt med å prøve min. :p

*Mette* sa for siden:

Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe inn litt fra www.dialife.dk og så lurte jeg litt på syltetøyet... Noen som har prøvd det? det er iallfall 0 karbo i det... Her er link...

[url="javascript:picView('picview.asp','?pid=146')"][/url]

LilleRosin sa for siden:

Jeg fikk den i går. Men har ikke fått smakt på den ennå. Jeg kan smake på den i kveld eventuelt å gi deg en tilbakemelding.

wander sa for siden:

Jeg lurer litt på hvordan de klarer å lage blåbærsyltetøy uten noen karber når det er 7,5 gram i blåbær i sin rene form, jeg...

Det må være blåbærerstatning da, eller?

MorStine sa for siden:

Godt poeng...
Tenkte samme tanke da jeg leste det:)

Chia sa for siden:

Beklager at jeg er så treg! I kveld har jeg endelig fått laget og spist pannekakene og de var kjeeeeempe gode!!! :D Hadde på sirup fra Dialife og den smakte akkurat som vanlig sirup! :sikle:

Det som var litt dumt var at alle målene på oppskriftene var amerikanske (cup, Tbl osv...) men takket være min kjære samboer og denne siden: www.onlineconversion.com/auto_convert.pl ordnet det seg også!:) (siden fungerer slik at du skriver f.eks. "convert 1 cup to decilitre" i feltet og klikke på "go")

Anbefaler at pannekakene stekes som lapper (amerikanske pannekaker), hvis ikke blir de umulige å snu.... Men anbefaler dem gjør jeg så absolutt!!! :D:D:D

wander sa for siden:

Skulle til å spørre hvilken du laget, jeg... og så så jeg at du har byttet nick :D

Nå gleder jeg meg til å prøve... I morgen skal jeg lage pannekake og sjokolademousse til lunsj... hehe...

Chia sa for siden:

Jepp! :) Forklaring på nick-byttet i bloggen min... Lykke til med pannekakene! :)

LilleRosin sa for siden:

Da skal denne typen pannekake kjøpes neste gang!! :)

wander sa for siden:

Jeg driver og steker disse pannekakene nå, og jeg er veldig enig med Chia - de er kjempegode. Jeg skal ha flere av disse...

Da jeg bestilte noen varer fra Dialife sist så fikk jeg med noe sjokolade der uten at jeg hadde bestilt det, noen som vet hva det heter? En sånn liten sjokoladebit som smakte ordentlig sjokolade...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.