Jeg går som regel på skolen rundt 8-9 dersom jeg ikke forsover meg osv. Jeg trenger 2 måltider, da jeg spiser ca kl.12 og 15, trener kl.16, og er hjemme til middag igjen kl.18.
Dvs jeg har matpakker som ligger i bagen min i 3-6 timer. Maten er verken behagelig å se på, eller særlig god å tygge på (størknet fett, uappetitelig lukt osv.. )
Jeg har til nå hatt 2 forskjellige matpakker, #1: 200gram kjøttdeig, grønnsaker (eggerøre av og til)
#2: salat med stekt kylling.
Dette har jeg oppi tette plastikbokser, men allikevell så smaker, eller ser det appetittelig ut når jeg skal spise dette.
Ja, det finnes ikke kjøpebrød vi på ketolyse kan spise.. Men bak deg et lavkarbobrød som metter veldig godt :)
Pipper: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5027 :)
jeg skjønner akkurat hva du mener, sliter også med å finne mat som jeg kan ha med meg på jobb de dagene jeg jobber 10-20.30, ellers også faktisk. Synes det er ekkelt å spise ost som har lugget og blitt svett, og er til og med så kresen at jeg ikke kan spise varm(dvs romtemperert) salat, det er bare ekkelt....
Så jeg kunne godt trengt noen tips jeg også, men vet at ziggy-lapper med et salatblad (ikke det samme som en hel salat asså:p), baconskiver og majones er godt, og det kan godt ligge en stund til jeg skal spise det. Men ellers ligger det en matbutikk 10 meter fra jobben min (den dårligste bunnprisen i hele Norges land, det er jeg sikker på) og der har de en ganske grei salatbar da :o
Er det ikke mulig å få låne en liten plass i kjøleskapet på skolen/jobben? Det gjør jeg (på jobben).
Ellers så er Ziggylappene gode.. Var herlig å spise pålegg igjen..
Hva med å ta en litt større matboks og legge et fryseelement i? Da holder den seg i alle fall kald lengre, om ikke hele dagen.. Må ha det i en pose da ellers kan maten bli litt klissete..
Ellers tenker jeg så det knaker jeg også innimellom på hva man skal finne på.
Fint å planlegge ei uke i forveien. Da kan du jo kombinere ingrediensene også..
Jeg har Lollypopbrødet i fryseren, i skiver. Om morgenen tar jeg opp et par-tre skiver, bruker ostehøvel på kaldt smør og legger på. Og så ost eller kjøtt oppå der. Etter noen timer er brødet passe tint til å spise, uten at osten er uggen.
Jeg vender stadig tilbake til disse;"Eggepannekaker" :Visp ett egg og stek det på ganske varm panne.- snu "pannekaka og avkjøl. Lag gjerne opp flere. (Hele oppskriften består kun av det ene egget). Kan oppbevares i kjøleskapet i 2- 3 dager. Enkelt og veldig godt.
De smaker godt med det meste av lavkarbopålegg på og egner seg veldig godt som niste. ;)
Rolls (se oppskrift i forumet her) likner noe på Ziggys lapper og var min store hjelp i nøden første gang jeg gikk på Atkins.:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.