< Tilbake til oversikten

Lavkarbo på engelsk

Enid sa for siden:

Jeg skal hjelpe en engelsk venninne å sette sammen et lavkarbo-opplegg (a la Lindberg) - noen som vet noen gode sider på nettet? Gjerne med oppskrifter?
Og en annen ting: Hva heter stavmikser på engelsk??

Sugarpill sa for siden:

Lindbergs bok finnes på engelsk.:)

HP sa for siden:

Lindbergs bok finnes på engelsk, "The Greek Doctor's Diet", jeg tror den er noe mer oppdatert enn den norske?

Enid sa for siden:

Heeey, takk! Jeg skal bringe det videre :)

Nille sa for siden:

Handblender/chopper (det er iallefall det de selger Braun Multiquick (stavmikser) som i England)

Enid sa for siden:

Takk Nille!

Ble vanskelig det her... finner ut at det er mange mat-ting jeg ikke vet hva heter på engelsk... Hva heter linfrø feks? Og rapsolje er rapseed oil eller?
Blir helt lattermild her :D

Kristin1964 sa for siden:

Du kan jo kikke inne på www.lowcarbfriends.com Der er det egne tråder for alle de kjente lavkarbo- oppleggene; Atkins, South Beach, Stillmanns osv, osv. Forumet er vel bygget opp ganske likt dette, tror jeg. Massevis av tips og råd, og sikkert mange ord og uttrykk du kan ta med deg. Jeg har lest der inne sporadisk i flere år faktisk. Mens jeg gumlet høykarbomat og ble tjukkere og tjukkere.... Huff, er glad jeg har tatt tak i det nå!

Lykke til!

Enid sa for siden:

Takk Kristin, den var genial :)

Nille sa for siden:

Linfrø er flax-seed og rapsolje er rapeseed oil.
Vu har en oversettelse fra engelsk til norsk et annet sted her på forumet:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5989&highlight=oversettelse

Enid sa for siden:

Takker igjen!

Nå har jeg sittet en god time, laget guide til henne, oversatt oppskrifter, gitt tips og råd. Er så spent på om hun vil prøve (hun har pcos, er plaget med migrene og overvekt, og spurte meg om råd)!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.