Forrige tirsdag starta det. Følte på morgenen da at jeg brygga på en forkjølelse.
Veldig vondt i halsen på natta, men denne forkjølelsen har ikke brutt helt ut.
Med den har fulgt hetebølger og veldig slapphet og energiløs....
Går på ketolyse...
Har en baby som ikke ga meg 1 natts søvn på 8 mnd'er og nå har hun begynt å sove fra kl 19.30 til 5 eller 6 på morgenen...Jeg trodde det skulle løse mange problemer..istedet føler jeg mer trøtt og sliten enn hva jeg har følt på lenge...hva kommer det av når jeg sover mer enn før???
Nå er stemmen min blitt rar og kjennes ut som det sitter noe nedi halsen...som klør fra tid til annen slik at jeg må hoste...
Syns det er så slitsomt å være sliten...
Har vært på håret for å skeie sikkelig ut på matfronten idag..fordi jeg er så sliten å lei...
Det høres kjempeslitsomt ut, ja, men jeg skjønner ikke helt at forkjølelse skal gi noe behov for å skeie ut. Selv pleier jeg å miste matlysten...
Får man noe mer behov for karbohydrater når man er syk, tro?
Det som derimot hadde vært kjekt å vite er hva en kan innta av forkjølelsremedier når man er dårlig. Jeg pleier alltid å ta ekstra C-vitaminer på vinterstid, så jeg skulle gjerne visst om jeg kan fortsette med det. Pleier å kjøpe de "bombene" av noen brusetabletter med 1000mg fra England.
Disse får du også kjøpt på apotek her i Norge! Og det er ikke dumt å ta mye C-vit. i perioder. C-vit. er vannløselig, og det kroppen ikke har bruk for vil den skille ut.
Kroppen din har vel behov for å hente seg litt inn igjen, etter mnd med dårlig søvnkvalitet. Dersom du i tillegg brygger på en forkjølelse, vil kroppen kreve søvn for å restituere seg. Du får gi det noen dager å se hvordan det utvikler seg.
Å skeie ut (antar du da mener høykarbo) vil nok bare får deg til å føle deg verre, så det vil jeg ikke anbefale.
1 gram kan fås kjøpt på butikker, men da må du be om det. De har ikke lov å sette dem i skapet da det går som medisin. Vet at Rimi i allefall har dem i "skuffa" :o
Men de er iallefall her til lands! Og da skal jeg nok få lagt min klamme hånd på dem, vær dere sikker! :D
Da kan jeg gå på jakt i London etter andre ting i steden.
Føler meg alltid som en pillenarkoman når jeg vakler ut med fulle bæreposer fra Boots, etter å ha stacket opp med forkjølelsesremedier som ikke finnnes her i Norge...
Da var det jeg som skulle til pers denne uka... snufse :(
Har vært på apoteket og sikret meg to rør med C-vitaminer - takk og lov for at Biffen opplyste om dette, så jeg slipper de ekle, patetiske, små 750 mg tablettene fra helsekosten!
Har forresten noen forsøkt det nye "nesehornet" som man putter saltvann i og skyller ut nesa?
Foreløpig blir føles det som om jeg bare blir enda tettere i nesa av det og det gjør vondt i bihulene, men det påstås at det funker som en drøm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.