Nille sa for siden:
For at HP skal få en oversikt - tenkte jeg kanskje det var lurt å ha en egen tråd som viser hvor mange som helt kunne tenke seg å beholde journalene slik de er nå....
Nille sa for siden:
For at HP skal få en oversikt - tenkte jeg kanskje det var lurt å ha en egen tråd som viser hvor mange som helt kunne tenke seg å beholde journalene slik de er nå....
Hyper sa for siden:
Jeg vil BEHOLDE Journalene......Slik som de er nå!!
Gerd sa for siden:
Jeg vil beholde journalene!!!! :D
Georgine sa for siden:
Jeg savner å kunne velge både journal og blogg :lol:
Anne sa for siden:
Ja takk, begge deler..:)
Huldr sa for siden:
Ja takk begge deler sier jeg også - men må jeg velge en er det journal jeg vil ha ... ;)
Nille sa for siden:
Nå kan dere stemme på begge deler !
Anne sa for siden:
Var litt tidlig ute, så da måtte jeg velge journal alternativet...:( men vil helst ha begge deler.
Georgine sa for siden:
Glimrende :D
Sothøna sa for siden:
Vil beholde journalene jeg da,
derfor starta jeg min egen i dag:D
Robyn sa for siden:
Jeg stemte begge deler. :D
Ser at bloggen kan bli mer oversiktlig, men journalen er jo mye mer koselig. :)
Som ny trålet jeg gjennom journalene for å få tips og råd og se hvordan lavkarbo fungerer for andre. Men i akkurat den hensikten skjønte jeg fort at det ikke nyttet, for journalene er jo utrolig store og omfattende og man må lete fælt gjennom alle koselige meldinger for å finne noe nyttig.
Der tenker jeg at bloggene kanskje blir bedre.
Ciss sa for siden:
Jeg ønsker å beholde journalene slik de har vært til nå. Kan godt beholde bloggene i tillegg for min del, men vil heller ikke savne dem om de blir borte igjen.
hegekat sa for siden:
Vil beholde som det er i dag!
Titti sa for siden:
Vil ha journal slik den er i dag :ja:
nalana sa for siden:
Personlig bryr jeg meg ikke om å beholde journalene som noe annet enn arkiv. Meget viktig arkiv må jeg få si, men tror det blir mye bedre med aktivitet i bloggene. Tror vi trenger en myk overgang hvor begge deler kan være virksomme en stund, siden det er mange som ikke liker eller behersker det nye enda.
Nille sa for siden:
Det er der vi er uenige da. Blogger er OK det, og nytt er det jo slett ikke. Men med så mange som det blir her - med så mange innlegg/kommentarer som det blir her, - er og blir det uoversiktlig.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det er heller ikke snakk om bare å beherske, dvs. om man behersker det eller ikke - det er snakk om hva mange liker og foretrekker.
Jeg behersker blogg utmerket, men "been there, done that" og liker det ikke.
Jeg vil ha journalen min eller ingenting - enkelt og greitt
Huldr sa for siden:
Enig med Nille.
I grunnen har jeg valgt bort hele greia med blogger bevisst fra da det ble et vanlig fenomen - jeg har ønsket å bruke nett-tida mi på forum i stedet, og foretrekker forum-formen.
Nå tenkte jeg at jeg skulle kaste meg ut i det for å prøve, og synes fortsatt at det er ganske morsomt, men merker at det tar veldig mye tid, og jeg oppdager stadig flere ulemper med blogg fremfor journaler. Jeg tenker dessuten at hvis jeg først skal lage blogg vil jeg ha bedre kontroll med lay-out og så videre og lage en blogg av høy kvalitet som er interessant for mange. Men det ligger litt utenfor kapasiteten min nå dessverre.
Det virker i grunnen minst like greit å ha flere tråder, som flere bloggkategorier etter mitt skjønn. Men dette er smak og behag - og folk har forskjellige måter å organisere informasjon på.
Sist men ikke minst tror jeg kanskje at jeg ikke kommer til å orke å følge opp hverken min egen eller andres blogg over tid, men jeg skal prøve ...
Viclin sa for siden:
Jeg vil også beholde journalen min.
Tussa sa for siden:
Ja takk, begge deler.
Albertine sa for siden:
Jeg er for blogging.
Jeg liker absolutt tanken på å overføre all aktiviteten fra journalene til blogger, fordi det blir så mye mer oversiktlig. Både for den som skal hente informasjon og for den som vil kommentere. I journalene blir alt samlet i en eneste lang tråd som for mange kan fortone seg som et mareritt og som umuliggjør muligheten for å finne frem til det man lurer på, pluss at all kozemozepraten kan bli litt i det meste laget for enkelte. I bloggene blir det mer diskusjon.
Det neste som er så bra med dette er at det kun er medlemmer som kan lese, og i tillegg kan man velge hvem som skal få tilgang til bloggen. Genialt, spør du meg.
Det at det blir opprettet et eget skravleforum for skravling og litt mer uhøytidelig prat er flotters! Jeg er av den formening at når man først velger å vise hvor mange innlegg en bruker har, så skal man kunne se hvem som er erfaren og har kunnskap utifra antallet. For meg blir det feil å sanke flere tusen innlegg bare ved å skrive tre ord i en tilbakemelding og slenge på en smiley til slutt. Flott at skravletrådene kan bli brukt til slikt.
(Pluss at hvis man trykker "avansert" i bloggen kan man gjøre det samme som i trådene. ;))
Til dere som er negative til dette: Gi det en mulighet. Det hadde vært synd om vi hadde mistet noen på grunn av dette.
Tussa sa for siden:
Albertine; hva mener du med skravletråder? Har vi egne skravletråder her da?
Albertine sa for siden:
Det vil bli opprettet et eget skravleforum. Det var det jeg mente (og skrev). :)
Sugarpill sa for siden:
Amen! Jeg er fornøyd med bloggene, jeg, og savner ikke journalen min.
Tusta85 sa for siden:
Jeg vil egentlig ha journalene som de var jeg. Synes det er et styr med bloggene.
jeef-micro sa for siden:
Jeg har vært negativ til bloggene... men jeg prøver å sette meg inn i det. Akkurat nå har jeg veldig mye å tenke på sånn utenom mat og annet, og synes det er vanskelig å sette meg inn i dette...
I tilegg er jeg veldig imot å ha vennelister... føler det blir veldig eksluderende for de som da evt ikke får være venn med noen... jeg vet at det er frivillig å ha lukket blogg eller ikke, men mange velger å stenge ute noen, og jeg føler det blir feil...
Huldr sa for siden:
Greia er jo at det føles for veldig mange som å bytte bort noe som er lett og veldig ok å bruke, mot noe som er mer tungvint og ikke oppfyller de samme behovene.Det er vel rett og slett bare sånn at vi er forskjellig skrudd sammen ...! Noen foretrekker blogg, mens andre foretrekker journal. (Og det er veldig mange som foretrekker journal.)
Skravleforum ...? Info hadde vært fint :)
Gerd sa for siden:
Jeg er ikke negativ til blogg. Men vi kan vel ha journalene i tillegg?
[i][/i]
Hvorfor skal man absolutt forandre på det som fungerer for brukerne?
Mange driver på med en stor livstilsendring og er med på dette forumet fordi det er et greit og ryddig forum og for at man føler seg "hjemme" her. God samhørighet er det også. En egen journal er en godt og ryddig hjelpemiddel. Det syns i vertfall jeg av erfaring... Og på bloggsidene er det mye mer rotete å finne frem. Bruker masse tid på å lete, og gir opp til slutt...:o
[i][/i]
Det finnes vel allerede en skravletråd her inne også, mener jeg... Den blir ikke mye brukt....:rolleyes:
nalana sa for siden:
Vi er ikke så uenige utover at jeg liker det og du ikke liker det, for jeg sier også i mitt innlegg "ikke behersker eller ikke liker"
Det er dette jeg også synes er så bra, blant annet.
Dette vil jo være med på å prege bloggene. De vil bli mer personlige og sannsynligvis mer interessante, fordi folk kan kontrollere hvem som har tilgang. Tror ikke det vil fungere som noen ekskluderingsklubb. De som vil ha venneliste og kontroll kommer sikkert til å ha langt under halvparten av medlemsmassen på lista si, og ekskludering kan man vel bare kalle det hvis man utelukker noen få. Tror også på at fåtallet kommer til å bruke denne muligheten til å ha åpent bare for noen utvalgte, for da velger de jo også å få mye mindre besøk.
Legg merke til at jeg sier tror da dere, jeg påstår ingenting.
Sugarpill sa for siden:
Jeg er veldig for vennelistene. Da kan jeg tillate meg å være mindre påpasselig med hva jeg sier i bloggen min, jeg slipper paranoiaen for å bli gjenkjent.
Mange kommer garantert til å ha åpne blogger uansett.
Ciss sa for siden:
Jeg lurer litt på hva som er problemet med å la journalene forbli åpne som de er i dag selv om man har introdusert muligheten for blogging. Er det kun en prinsippsak at man ønsker alle over på blogg eller er det en rasjonell praktisk årsak til det?
Chop sa for siden:
Mulig jeg misforstår noe, men et par spørsmål:
Er det ikke kun medlemmer som kan lese i journalene også?
Og vennelister, det er vel ikke nytt for bloggene, den muligheten har ligget for bruk i forumet tidligere også?
..............
Jeg synes blogging forsåvidt er ok, men jeg har ikke klart å finne noen lett måte å se om det er kommet kommentarer på de bloggene eller innleggene jeg abonnerer på. Vel, ser det forsåvidt, men jeg ser ikke om det er nye eller noen jeg har lest tidligere uten å gå inn i innlegget/tråden.
Jeg savner mao samme oversikt i bloggene som den vi får på tråder i forumet ellers når vi går inn på kontrollpanelet, eller snarveier og abonnerte tråder. Der kan vi gå direkte til nye uleste innlegg i tråden.
Dette ble veldig knotete, men jeg er trøtt og orker ikke formulere om.
Jeg er litt sånn, ja takk, begge deler..
Hyper sa for siden:
Det ble nevnt her, at det ville vært synd å miste noen pga. dette her...Det er jeg heelt enig i..Og jeg tror man mister flere ved å fjerne journalene enn ved å fjerne bloggene....som tross alt ikke har vært her så lenge, og som vi har klart oss uten..
Jeg KLARER fint å blogge-ikke det problemet ligger, jeg bare liker det ikke...
LilleRosin sa for siden:
Ja, takk begge deler. Jeg synes det er mer trivelig i journalen. Bloggen blir så ensomt og uoversiktelig synes jeg. Men bloggen er fin til å bruke for seg selv da.
Tussa sa for siden:
Man trenger da ikke å fjerne bloggene, selv om journalene forblir, trenger man?
Hjelp, da må vi få beskjed i god tid i alle fall, for da må Tussa kopiere igjen. Tjihi.
Tussa sa for siden:
Signerer Chop.
Jeg vil gjerne ha begge deler. Liker bloggingen også jeg.
BiB sa for siden:
Ja takk begge deler.
Journalen fordi den fyller en funksjon godt beskrevet av andre allerede, blogg fordi den kan lukkes og forbeholdes de skikkelig vanskelige tingene og hvord det er jeg og ingen andre som styrer hvem som har tilgang. Er i utgangspunktet mot eksludering, men kjenner behovet for en plass der jeg kan gå inn i de mørkeste hjørnene uten frykt for hva jeg får tilbake.
:)
Sprudle sa for siden:
For min del kan vi ha både journal og blogg, men må vi velge, vil jeg gjerne beholde journalen.
Enid sa for siden:
Ja takk begge deler! Men må jeg velge, så blir det bloggen. Signerer det som Zen og Albertine har skrevet ;)
Photobscura sa for siden:
Jeg er veldig for bloggene, men kan bare snakke ut fra meg selv. Derfor sier jeg ja takk begge deler, fordi jeg ser at det er så mange som ønsker å beholde journalene sine.
Selv ser jeg peorsonlig fordelen med blogg, og synes det er kjempeartig. Men om noen vil ha journalene sine, så synes jeg de skal få lov til det!
Aline sa for siden:
Begge deler synes jeg også er flott :)
Men da burde kanskje journalene flyttes ut av innleggslisten igjen :)
Og kanskje ikke telle på innleggstelleren?
:)
Manina sa for siden:
Jeg stemte for journalene!
Det er ikke noe problem for meg å beholde begge deler, selvfølgelig, men spørs om det er kapasitet til det? Ser at forumet har blitt veldig tregt igjen de siste dagene.
Men må jeg velge er det ingen tvil: journalene! Bloggene fyller ikke det samme behovet. Noen foretrekker det, og derfor er det fint om en kan kunne velge. For meg kunne bloggen vært et fint tilleggstilbud, noe som kan brukes til bilder og slikt en ikke vil ha åpent i journalen, men utover det har jeg ikke interesse og ork til å benytte meg av den. Det er altfor tungvint og uoversiktlig der inne i bloggavdelingen.
Huldr sa for siden:
Jeg begynner å føle meg mer og mer utenfor jeg ... :nedfor: Jeg klarer ikke å henge med på og kommentere så mange innlegg hos andre, det er så mange av dem!
Og jeg føler det som et tiltak å skulle skrive innlegg, jeg skriver som regel haler på de innleggene jeg alt har skrevet, og de blir ikke sett ...
Men sånn var det jo med journalene også, jeg klarte ikke å følge med så mye som jeg gjerne skulle ønske, og datt av lasset titt og ofte. Bare at nå er det blitt mye vanskeligere, og armen/skulderen min merker godt at det er blitt mer musebruk ...
Trist synes jeg da :(
Alyssa sa for siden:
Jeg føler det veldig likt som deg, Frøy...
jeef-micro sa for siden:
jeg også...
wander sa for siden:
Me3
Tenkte kanskje litt at det er fordi jeg er relativt ny her på forumet og ikke blitt så godt kjent, men når jeg ser at dere "gamle travere" på forumet også føler det ensomt, så "tør" jeg å si det også...
Tussa sa for siden:
Jeg er litt enig med alle, jeg.
Jeg synes det er slitsom å følge med kjente og kjære personer både her og der. Det krever mye mer.
Jeg må innrømme at jeg føler meg et sted i ingenmannsland.
Dolphin sa for siden:
Jeg syns den bloggingen var forferdelig uoversiktelig og vanskelig...skjønte ikke noe særlig og har egentlig ikke tid til å sette meg inn i det heller.
så jeg vil gjerne beholde journalen min...viss ikke det går så tror jeg faktisk at jeg kommer til å droppe forumet....
moinx sa for siden:
Enig enig:ja:
Samme her!!:ja:Manina sa for siden:
Samme her. :)
jeef-micro sa for siden:
Hadde vært fint å fått litt informasjon om hva som er planen fremover i forhold til journalene og bloggene...
Ani sa for siden:
Ja det lurer jeg på også.. hva er planen fremover med blogg/journal?
Jeg har forsøkt blogg, for å kunne uttale meg om det, og det var gøy de første dagene, men så synes jeg det ble veldig uoversiktlig og vanskelig å finne frem. Jeg vil ha journalen min jeg!!!
Skjønner det med venneliste, men det er og blir litt sårt å oppdage at man er utestengt fra en blogg... man er faktisk ikke ønsket til å lese det vedkommende har skrevet. Jeg ser det med behov for et lukket rom for seg selv, men følelsen er likevel ikke noe særlig når man trodde man var "venn" og ikke var det likevel.....
Skjønner ikke forskjellen på venneliste og ignorerliste,- går det egentlig ikke ut på det samme? Vennene på listen får se hva du skriver, ingen andre? De på ignorerlisten får ikke se hva du skriver men alle andre??
BiB sa for siden:
Kjære Ani! :klem:
Jeg er jo en av dem som har stengt bloggen og vært åpen på det og årsaken. Derfor velger jeg å svare på denne selv opm den er uten direkte adresse. Om andre som har lukka bloggen sin har andre motiver og annen motivasjon får det stå for deres regning :)
Det er nok ikke interessant for de som ikke kommer inn å vite det men det er viktig for meg å få sagt dette en gang til og utdype det litt mer:
Det var en tung beslutning å stenge bloggen, jeg er generelt for åpenhet. Samtidig er det jo ikke slik at jeg deler alt med alle venner og bekjentskaper jeg har. Jeg velger hva jeg tar opp med hvem ut fra de erfaringene jeg har med den enkelte. Samtidig riskikerer jeg jo ved å gjøre nettopp det at noen som bare har venta på en anledning for å vise noen flere sider av seg selv som kan finne gjenklang hos meg blir stående uten denne muligheten. Synd men sånn er det, både her og IRL.
Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg har ingen uvenner her, bare venner. Noen har jeg imidlertid valgt å invitere til å kommunisere med meg om det innerste av de tinnerste, det jeg ikke deler med noen andre. Alle de andre håper jeg å få lov til å kommuniseremed i egen journal, deres journaler og blogger.
Beste hilsen BiB
Aline sa for siden:
Mere info kommer :) Men jeg vet ikke når :)
Manina sa for siden:
Det er jeg spent på... og redd for at de kjører gjennom bloggpåbudet. For da har jeg og mange med meg mistet et veldig godt tilbud i journalene. Og det er trist. For at mange av oss ikke får dekket det samme behovet gjennom bloggene er jo helt klart!
Dessuten er bloggsystemet så inni hampen tungvint! :mad: Det ødelegger veldig mye av den gode følelsen en burde hatt ved å besøke noen "utflyttere" der.
La oss som ønsker det få beholde journalene våre!
chili sa for siden:
Jeg vil veldig gjerne beholde journalene.
Det kan vel være både journaler og blogger?
Tittentei sa for siden:
Enig her, ihvertfall blir jeg omtrent passiv og bare innom av og til. Syns journalene er helt topp:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.