< Tilbake til oversikten

Liten innføring i blogging ...

Gerd sa for siden:

Hei.

Syns det tar litt tid før "bruksanvisning" for blogging kommer...Og det er mange som sliter med blogginga, når man aldri har gjort det før.... :o Og det syns jeg er innmari dumt...(For jeg vil ikke miste noen her)

Har tatt meg den frihet og laga en liten innføring som jeg håper kan hjelpe....

Gå til Blogger
Gå til min blogg (knapp på venstre side i bildet)
Gå inn på bloggkontrollpanel(til venstre)
Der får du flere valg:

Bloggtittel og beskrivelse:

Her lager du hovedsida di. Hva bloggen skal hete(tittel), og en velkomstmelding som lesere ser. Trykk send når ferdig.

Bloggvalg:

Her lager du innstillinger over hvem som skal se, hvem som kan kommentere osv.. Husk å lagre endringer.

Bloggkategorier:
Her legger du til (og kan senere endre) det som blir visende som mapper til venstre på bloggsida di.

Bloggabbonnement:
Her ser du hvilke blogger du abbonerer på.

( Du abbonerer på blogger ved å gå inn på den bloggen du vil abbonere på, på venstre side av skjermbildet er det et valg for å abbonere på tråden)

Blogginnleggabbonnement:
Oversikt over blogger du har svara på

For å skrive post til egen blogg:

Gå til min blogg (knapp på venstre side i bildet)
Trykk post til min blogg (knapp på venstre side i bildet)

Skriv inn tittel og skriv innlegget ditt.
Nede midt på siden kan du velge hvilke bloggkategori innlegget ditt skal ligge i. Velg en der og post.

Ellers så syns jeg det burde være enklere å finne abbonerte tråder.
For å finne abbonerte tråder nå:
Bloggkontrollpanel, så abbonerte tråder.
Blogger man abbonerer på burde kommet opp i kontollpanel, oppdaterte tråder....

Dilly sa for siden:

Hei :)
Akkurat det jeg er litt betenkt over, at man så enkelt kan lage klikker med sine venner og stenge ute alle andre..

gruble..
men nå var jo dette litt feil av meg å slenge fra meg slike bekymringer i tråden din. Det var en grei oppskrift du har laget Gerd, så det kommer nok snart enda flere blogger her.

Gerd sa for siden:

Ganske så enig med deg... Men det er fint for de som er utsatt for snoking...

Håper aktiviteten tar seg opp igjen... Syns det har blitt mindre aktivitet på hele forumet etter bloggingen kom... :rolleyes:

Nena sa for siden:

Tusen takk for grei "oppskrift" Gerd :klem:!

Distrea sa for siden:

slenger meg på den... selv om jeg som aldri har gjort dette syns det er veeeelig skremmende ut. Spørs nok om det kommer noen blogg fra meg:o

nalana sa for siden:

Kjempefint tiltak Gerd. Dette hjelper nok mange. Selv synes jeg bare det er morro med blogg, og jeg har heller aldri gjort det før. Synes det er trist hvis vi mister mange på grunn av denne for meg morsomme forandringen.

Trolljenta sa for siden:

Bra initiativ Gerd.
Jeg vil legge til en ting.
Hvis du vil se en oversikt over alle bloggene og komme rett til en person sin blogg istedenfor å lese bare et innlegg, så se øverst til venstre der det står: "Blogger totalt". Klikk på linken ved siden av blogger totalt. Da blir det lettere å finne frem til folk synes jeg ihvertfall.

Cilo sa for siden:

Takk for hjelpen!! :D Da er jeg i gang med blogging!

bibi sa for siden:

Takk igjen, Gerd!

Da skal jeg fortsette (prøve å lage blogg)! :)

Lava sa for siden:

jeg har blogg, men kommer ikke så ofte på noe å skrive der,
blir litt det samme som jeg skriver i journalen liksom..
Prøvde å skrive inn maten der, mer system, men det skle ut..

jeg har egentlig nok med journalen jeg ;)

Men takk for fin forklaring

Hjørdis sa for siden:

Enig med tullehøna, jeg. Skjønner ikke helt hva som skal være forskjellen på journal og blogg heller? Nå skal jo en journal gjerne inneholde fakta-opplysninger, men inneholder jo masse mer her i forumet. Ser ikke helt forskjellen, jeg da. Hva skriver man i en blogg da, hmmm:confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.