< Tilbake til oversikten

Nå har jeg endelig havnet i ketose. Tror jeg. Hva nå?

SkinnyToBe sa for siden:

To uker på vanlig ketosekost. Ikke resultat. 4 dager på steg 1 av den boostkuren (10 g karbo). Og endelig nå er jeg i ketose. Tror jeg. Det ble i hverfall utslag på stixen nå, men det siste døgnet har jeg desverre drukket veeeeldig lite vann så er kanskje årsaken?
Jeg er vel i ketose alikavell? Jeg merker ingen ting på kroppen som tilsier ketose.

Hva gjør jeg nå da? Fortsetter på ti g akrbo (boka sier at dersom det nå blir utslag på stixen så var karbonivået for høyt, og at jeg skal legge meg litt lavere enn tidligere. Bør jeg gjøre det?
Dette var jo ikke et nivå, men problemer med å havne i ketose i det hele tatt. Sist lå jeg på 15-18 g karbo og gikk fint med på det.
Men da hadde jeg jo ikke problemer med å komme i ketose.

Smula sa for siden:

Vel, siden det er ned i vekt som her hele hensikten her, ikke det å være i ketose i seg selv, bør du kanskje vente til veie/måledagen din og se om du har hatt noe nedgang? Så tar du det derifra.
Husker ikke hva som ble anbefalt i farten etter det, enten at du øker karbene litt og ser om du fortsatt har nedgang, eller hva.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.