< Tilbake til oversikten

MCT-olje

Merre sa for siden:

Noen som har erfaring med mct-olje?
Går en ned i vekt?
Har sett noen innlegg men finner ikke ut om den har noen god virkning.

wander sa for siden:

Har ikke tenkt på det som noe direkte vektnedgangshjelpemiddel, jeg... bare en måte å få i meg mer fett på.

Jeg tar som regel 2 ss før jeg spiser mat, men jeg går ikke noe mer ned i vekt for det... enda i hvertfall - men, det kan hende jeg gjør noe feil ellers. Men, alene er ikke oljen hjelp til å gå ned.

Nille sa for siden:

Oljen er et kost tilskudd for de som ikke får i seg nok fett gjennom maten. Det er ikke et slankemiddel/vidundermiddel. Så det er viktig at du spiser riktig ved siden av.

*Mette* sa for siden:

Nei, men viss oljen gir en mer fett så vil vi få tilstrekkelig nok fett for å gå ned... Da kan vel det være et hjelpemiddel?

Lindabtn sa for siden:

Det eneste er at den kan hjelpe på forbrenningen, akkurat som cocosa. Men det er ikke sikkert den vil ha en stor betydning for vektnedgangen din...

Nille sa for siden:

ja, men 2 ss fett er ikke nok.... oljen er kun en del av et større "puslespill".
Har du ikke med alle bitene funker det ikke !

slave sa for siden:

Er det kun MCT, eller cocosa som har denne effekten? Vil ikke 2 ss rapsolje, olivenolje osv ha samme effekt? Man tilfører det kun for å få nok fett, ikke for å øke forbrenningen?

Forresten, vet det hvor mange gram en får i en spiseskje?

Lindabtn sa for siden:

Det er jeg ikke sikker på, men greia er i vert fall at MCT oljen er mer konsentrert og er egnet for folk som går på lavkarbodietter. Om den faktisk hjelper på forbrenningen kan jeg heller ikke si, men, som Nille sier, en bra kilde til fett om du ikke får nok. For du skjønner jo, Fett fjerner fett :D og da må vi ha myyye av det!!!

Nille sa for siden:

MCT og Cocosa forbrenner raskere enn andre oljer og er derfor bedre enn andre oljer. Menkun som fett er det like greitt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.