< Tilbake til oversikten

Foten min har sovet i to dager... Hjelp

BlubbaSparxx sa for siden:

Har forsøkt å søke på forumsidene men har ikke funnet noe om dette...
I to dager har den ene foten min vært dovnet bort (akkurat slik som når du har sittet lenge på den).
Har dette noe med induksjonskostholdet å gjøre? Er det noen andre som har opplevd dette?
Jeg har ikke gjort noe uvanlig de siste dagene og kan ikke tenke meg hva grunnen kan være annet en kostholdet.
Kanskje d betyr at jeg mangler viktige vitaminer/mineraler?

Distrea sa for siden:

Dovnet bort... syns du skal ringe legen din da jeg, for dovne bort kan vel være tegn til dårlig blodsirkulasjon..
Du kan selvfølgelig vente på svar fra Torkil eller Nille, men jeg hadde valgt å ringe legesnteret for å spørre. skader ikke det :)

Huff da... Men jeg kan ikke tro jeg har dårlig blodsirkulasjon.
Trener mye og har i vår gjennomgått behandlinger med sirkulasjonsmassasje.
Men hvis d ikke gir seg må jeg sikkert ringe legen ja.

Har sett litt i Atkins boka nå og der står d at man kan få leggkramper på induksjonen... Dette
er ikke helt kramper, men d er i den ene leggen...

Distrea sa for siden:

Legen min sier "man skjekker ikke bestandig for at man tror det er noe... men for å utelukke" ;)
Hvis det er laggkramper, så mangler du magnesium. Husker ikke hvor mye som er anbefalt å ta, men hvis du søler kommer det sikkert opp noen tråder.

Lykke til :)

Anne sa for siden:

Hvis foten din dovner, så kan det tyde på at en nerve i ryggen er litt i klem.

En tur til kiropraktor eller naprapat vil jeg anbefale.

Nille sa for siden:

Krampe og at foten dovner bort er vel ikke helt det samme nei.
Men at foten dovner bort kan ha flere årsaker - og kostholdet er IKKE en av dem.
[font=Comic Sans MS][/font]
Om dette har vedvart eller fortsetter å vedvare i flere dager, MÅ du gå til legen.

Takk for råd :) Blir nesten litt redd. Skal ringe legen i morgen hvis d er likedan når jeg våkner.

Måtte ringe legen i ettermiddag da hånda mi også plutselig dovna bort mens jeg kjørte bil. Legen gjorde alle slags undersøkelser og mistenker borelia (flåttbitt). Skal ta blodprøve i morgen pluss MR. Kan ikke skylde på kostholdet da :)

Kanutten sa for siden:

Håper at hånda og foten bare er overtrøtt :o Virker jo skummelt ellers :eek:

Lykke til og håper at de finner årsaken.

Linn H sa for siden:

Lykke til! Håper det ikke er noe alvorlig!:)

Distrea sa for siden:

Oi da!.. Håper ikke det er noe alvorlig. GOD BEDRING :blomster:

Huldr sa for siden:

Lykke til, håper det er ufarlig! :)

Takk for oppmuntrende ord alle sammen :)

lokkebiff sa for siden:

Hvordan går det, sover den idag òg??

Distrea sa for siden:

Håper at står bra til her! :blomster:

Kanutten sa for siden:

Hiver meg på den!

Hånda ble bra igjen men foten er fortsatt doven. Vet ikke noe mer før jeg får svar på blodprøvene. Mamma driver å skremmer meg med at det er mange tilfeller av MS i familien... Men jeg tror dette bare er noe forbigående. :)

lokkebiff sa for siden:

UFFAMEG..... Si til din mor at hun må slutte med det!! Forferdelig sykdom... Huff!!! :(

Distrea sa for siden:

Slenger meg på her.... FY MAMMA!

Lykke til :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.