Jeg er ikka alltid sikker på hvilket merke jeg kjøper selv en gang, men nå som det går en del bacon og en del egg så har jeg kjøpt Coop sine produkter... Syntes at det smaker helt likt, iallfall eggene da...
men har dette å si for ketolyse kuren?
Og hva er egentlig hovedforskjellen på coop sine produkter i forhold til de andre kjente litt dyrere merkevarene???
Jeg handler en del på kiwi, der kjøper jeg en del first price produkter som: egg,bacon og lakse filet. Kjenner ikke forskjell fra det merket og andre. Siden jeg bruker så mye av det så blir det mye billigere. Der kjøper jeg også stabburet sin løvsteik, for den er den eneste som har 0 karbo som jeg har funnet.
Har jeg mulighet så stikker jeg innom Lidl og handler salat og grønt der, det er både billigere og har god kvalitet, ihvertfall den Lidl jeg handler på. Andre produkter som kylling, koteletter , svinesteik etc. handler jeg inn større parti når det er på tilbud. Både meg og min mann går på denne kuren, så jeg prøver å være litt bevisst på handlingen. Jeg har egentlig alltid handlet en gang pr. uke, for å gå å handle er ikke det jeg liker best. Oi, ble litt langt dette, sorry.
Jeg tenker litt karber når jeg handler.
F eks har
Rørosrømmen en del mindre karber enn de andre.
Møllerens kruskakli har mindre karber enn de andre.
Sans Cottage Cheese MER karber enn den jeg bruker å kjøpe som jeg ikke har i kjøleskapet og ikke husker merket på akkurat nå.
Det var noe mer, men jeg husker ikke helt.
Andre?
Det var noe med landlord og, hakkede tomater med lite karbo. Og det er ingen spesiell forskjell på f. eks. egg, uansett hvilket merke det står. Det betyr bare at coop eller first price har en avtale med enkelte bønder eller matvareprodusenter, som gjør at vi får det billigere. Jeg jobber på butikk og dette fikk jeg til svar fra sjefen.
Rosa rekesalat fra Delikat har 2 karber pr 100 g. Denja og den billigvarianten ligger mye høyere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.