< Tilbake til oversikten

Uff jeg får ikke tid til å lage middag hver dag ...

geysirland sa for siden:

Det går i ett kjør her fra kl 5 på morgenen til kl 8 om kvelden og etter det er jeg så sliten at jeg langt fra orker å lage noe middag... har gått i pannekaker de siste 2-3 dagene for det er det eneste som er litt kjapt å lage.

Idag ble det plutselig mye jobb.. helt uten forvarsel som vanlig..jeg kjører taxi og noen måtte på sykehus med en gang. Hadde akkurat spist da..og etter det har jeg sittet i bilen ca 7 eller 8 timer uten mat...

Har greid meg uten å spise noe..var innom en kantine, men bare mat som er fulle av karbo..endte opp med pepsi max...

Vil lissom ikke ødelegge denne uka når jeg ser jeg har gått ned litt...

Har vært så lite sulten at det er veldig greit å kombinere med min jobb.:rolleyes:

Iset sa for siden:

Har du fri en dag innimellom der du kan lage opp store porsjoner og fryse ned?

lokkebiff sa for siden:

Planlegging og å forutse uforutsette ting er for meg veldig viktig. I og med at jeg ikke kan kjøpe en landgang eller ei pølse i fullfarta, må jeg hele tiden være forberedt. Godt forberedt!

I begynnelsen var det litt slitsomt, men også det blir en vane, og NÅ er det ikke noe stress i det hele tatt.

Når jeg har tid steker jeg f.eks opp mange koteletter, disse skjærer jeg opp i små terninger - dermed har jeg lett tilgjengelig kjøtt, lenge.
Det samme med kylling. Enten steker jeg opp mye kylling eller så kjøper jeg kyllinglår fra Prior. Gjør det samme med disse; skjærer opp i biter, så er det lett tilgjengelig.
Kinakål har jeg òg bestandig ferdig oppkuttet i kjøleskapet.

Dermed har jeg et godt måltid tilgjengelig, plutselig og alltid!!;)

Kanutten sa for siden:

Koker mange egg på en gang jeg..

lokkebiff sa for siden:

Jupp, eller steker opp mange egg, eggerøre eller omelett!

Iset sa for siden:

Små eggepizzaer (omeletter) er geniale å steke opp mange av gangen og ha i fryseren. Så kan man spise dem som de er eller bare legge på masse fyll og ost og steke dem som pizzaer. Eller man kan rulle dem sammen som wraps, men det har jeg ikke prøvd. Ziggylapper og andre ting kan man også lage mange av og fryse ned og bruke som brød eller pizzabunn.

geysirland sa for siden:

I helgene går det bra da lager jeg en stor porsjon på fredag så slipper jeg å bruke helga på å lage mat...er så kjedelig...

Omelett er pyton..det liker jeg ikke...

Men i morgen håper jeg på litt tid...

Det går nok. Noen ganger spiser jeg bare salat med litt taco saus på.. det er godt nok lissom.

Mat betyr ikke så veldig mye akkurat nå for meg... bare jeg får i meg noe som ikke har for mye karber og litt grønssaker så er jeg fornøyd. Pleier å lage stor porsjon med salat da så jeg har i flere dager.

Distrea sa for siden:

Jeg lager også opp. Formretter er kjempe greit å lage opp å putte i fryseren. inn i micro ... vips ferdig.
Kjøttedlig stekker jeg opp i kilovis med masse krydder og smør. Deler i 150g poser, tilsetter ost når varmes i micro... nam. Også lager jeg knall gode kjøttkaker, bare å varme. Og salaten får man ferdig i butikken.

Håper du finner ut av det, går mye bedre etter hvert som man blir vant med det :)

Jippi sa for siden:

Masse gode ideer her. Må bare spør om en ting, styrer dere unna krydder som inneholder salt? Merker at jeg har problemer med å få krydra ting uten å bruke krydder som ikke inneholder salt, blir liksom bare pepper. Hvilke krydder bruker dere?

Kanutten sa for siden:

Jeg er blitt en kløpper med mosa hvitløk og chili og ingefær fra black boy krydder

Photobscura sa for siden:

Kjøp LO-salt! Jeg bruker salt altså, masse salt :D Men så drikker jeg veldig mye vann også.

Jippi sa for siden:

"løpe og kjøpe" :D

Distrea sa for siden:

Jeg styrer ikke unna krydder som inneholder salt, men salter aldri ekstra. ELSKER knorr sitt hvitløkspepper, men er usikker på om man får det i norge lenger? får folk til å kjøpe når de er i sverige. Også bruker jeg myyyye chillipulver. Digg!:p da får jeg i meg mye vann også ;)

wander sa for siden:

Jeg har lagt min elsk på hvitløk-med-urter-krydder, jeg... Den bruker jeg masse... :)

Eliram sa for siden:

...det er vel ikke så bra å gå så lenge uten mat, jeg har samme problemet med jobben innimellom, du kan rulle litt philadelphia ost i spekeskinke eller parmaskinke og ta med som snacks, det er superenkelt å bare ta en bit "i farta" eller når du kjører bil...eller nøtter hvis man blir sulten:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.