< Tilbake til oversikten

Hvor mange karbohydrater i hva?

Jippi sa for siden:

Noen som har noen gode tips om hvor jeg kan finne ut hvor mange karbohydrater det er i ting? Har lett i boka, her på forumet og i "mat på data", men er en del jeg ikke finner...:confused:

Georgine sa for siden:

[url]www.lavkarbo.no[/url]

Jippi sa for siden:

Har lett der og,men ikke funnet... eller er det jeg som er helt brød? Leter etter bønnespirer,ruccolasalat og alfalfaspirer. Da ser jeg på "poteter,grønnsaker,frukt og bær", men finner ikke. Har også prøvd å søke øverst til høyre på denne siden, men ikke funnet ut..

Nille sa for siden:

Ruccola har så vidt jeg husker 3 karber pr 100 gram
Spirer vet jeg ikke. Men det kan uansett ikke være mange grammene.

Distrea sa for siden:

Jeg bruker matvaretabellen mye, så jeg har kjøpt boka(koster en hundrelapp i bokhandelen) Greit å kunne slå opp uten å måtte bruke internett også :)

Jippi sa for siden:

Tusen takk for tips. Finner det ikke der heller forresten. Men er det bare 3 kh per 100 gram på feks ruccolasalat så er det vel ikke vits å telle det engang, man heller jo ikke ned på ruccolasalat akkurat. Har spist 10 g i dag og det blir jo bare 0,3 g kh... Kan tenke meg at det er lite i alfalfaspirer og bønnespirer også.

Georgine sa for siden:

Bønnespirer har definitivt mer.. mener å huske at det er 3,9.. men å er jeg gammel og glemsk og da..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.