hei, jeg skal operere ankelen til fredag og få ankelprotese fordi jeg ikke har brusk igjen i ankelen. jeg har prøvd å søke men får ikke opp noe om det jeg lurer på.
spørsmålet er om det er noen av dere som har erfaring med lavkarbo og operasjoner.
har det noe å si for sårheling f.eks ?
jeg ville jo tro at siden kroppen min har det bedre på lavkarbo ville den også reparere seg fortere på det ?
jeg har snakka med diakonhjemmet og fått vite at jeg ikke trenger å få intravenøs under operasjonen som inneholder sukker, jeg kan få vanlig ringer som er saltoppløsning.
noen som har erfaring ?
Du bør øke litt på karbene, dvs. komme ut av ketose (dvs det andre kaller å spise "normalt") ca. 3-4 dager før du skal opereres. En operasjon er en stresssituasjon for kroppen og det samme er sårheling. Spis lite stivelse, men frukt og grønnsaker etter operasjonen og etter en ukestid kan du starte på lavkarbo på nytt.
[font=Comic Sans MS][/font]
Om du ikke får glukose intravenøst behøver du ikke bekymre deg for forstyrrelser i væske og salt balansen slik de som får det må. tenke på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.