Lagde Gerds alt-i-et - lakseform i går. Den var suuuper god. Kan anbefales på det sterkeste og en fin måte å få i seg fisk på :)
Den ble i vert fall en suksess her i huset
Har prøvd Ziggy-lapper, men jeg syns at de flyter for mye ut. Ellers liker jeg smaken på dem.
Pølsemuffinsene er utrolig gode - de kommer jeg til å lage mer av når jeg får kjøpt meg nye former, har laget de en gang og klarte ikke å la være å spise og spise...
Har prøvd et par forskjellige pannekaker-oppskrifter, men den ene smakte for mye kli, så det ble for tørt. Den andre smakte godt - nesten som vanlige lapper.
Og så har jeg laget vafler flere ganger. Det er også supergodt...
Nå har jeg prøvd å lege de frokostmuffinsene. Det ble IKKE bra. Muffinsformen flatet ut slik at noe rant over (måtte ha 5 former utenpå hverandre).
Så ble de ferdig stekt, men de sitter bok fast i formene.
Kan hende det er formene sin feil. Mange slike papirformer suger til seg fuktighet og bare gir seg helt. Jeg bruker silikonformene til Tupperware. Genialt;)
Det som er så fint med silikonformene er ar det ikke er vanskelig å få de ut av formen, slik som i metallformene. Bare å brette og vrenge litt om det er noen som er lite medgjørlige;)
Mine sitter bom fast. Er bare å kaste. Litt av tommen kan jeg rive av først da, men mesteparten av muffinsen går rett i søpla.
Og de fløt sånn ut at jeg måtte ha 4-5 former utenpå hverandre.
Hadde du problemer med det?
Fikk samme problem med formene, men jeg brukte flere former. Og ikke så veldig mye i hver. Det satt fast ja, men med litt lirking gikk det tilslutt. Har sikkert spist litt papir også.. :o
Så da vet vi det til neste gang, store former og spray med fett først!
Syntes du er flink jeg Lollypop. Det er ikke alltid like lett å prøve ny greier, man må prøve seg en del frem av og til før man mestrer det...
Angående silikonformer så kan du få tak i sånne nesten overalt... Prøv på Coop Mega og andre plasser de selger kjøkken redskaper... du finner dem overalt :)
Tenkte jeg skulle prøve meg på brødet ditt, men jeg mangler sesamfrø, så skal i butikken i morgen for å prøve lykken igjen:D
Jeg stiller meg også litt bak Lollypop her. Synes hun får ufortjent mye pepper om dagen. Jeg tror da jeg var minst like vitebegjærlig da jeg var ny i gamet. Som SkinnyToBe skriver, la være å svare dersom det plager dere at hun spør... Unødvendig å lage typiske kjærringkrangler ut av ikkenoe...
Vent til de blir HELT kalde før du tar dem ut av formene. Da går det mye lettere !
Jeg fant forresten silikon muffins former på Jernia her om dagen. Har ikke kjøpt/prøvd enda...
Og til dere andre som blir irriterte:
Hold dere til tema i tråden, dvs. SAK og ikke gå på person.
Om dere irriterer dere behøver dere ikke svare. Bla forbi ! :)
Også fjerner jeg nå unødvendige personangrep som ikke har noe med trådstarters spørsmål å gjøre !
Tilbake til det trådstarter spurte om: jeg har prøvd ziggylapper (litt mye eggesmak for min smak), brødet som står i boka (nettopp tatt ut av ovnen så ikke smakt enda), is fra boka (den var ok), og senere i kveld skal jeg prøve meg på Ziggys krydderkake. Skal i selskap og vil ikke spise det som serveres der for da ødelegger jeg alt, derfor prøver jeg å lage noe søtt fra boka:)
Prøvde meg på Ziggy vafler... Syntes de var gode jeg, men da måtte jeg ha litt syltetøy og litt seterømme på... Kan ikke spise mange av de pga syltetøyet, men jeg brukte ketolyse bakemiks så da blir det mindre karbo i selve vaflene så da går det greit med et par 3 stykker...
Syntes det var utrolig vanskelig å steke dem, nr 2 og 3, var de eneste som ble ok, mens resten bare hang igjen i jernet, ble bare rols rett å slett... Jeg vet at det ikke er noe galt med jernet, har ALDRI hatt problemer med det før... Lurer på hvorfor det bare ble sånn...
Jeg skulle på middag borte i dag, så da snek jeg meg til sjangsen til å bidra med desserten selv. Langde da jordbærfromage. Nydelig. Lite karbo, ikke noe sukker, og fortreffelig smak. De andre som ikke er ketolysere likte det også veldig godt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.