Jeg har vært i ketose i 4 uker, så var jeg på reise i helgen og har vært ute av ketose ca 3 dager. Tror jeg er på vei i ketose igjen nå, føles ihvertfall sånn. Skal måle ikveld. Det jeg lurer på er når jeg har vært så lenge i ketose og bare et par dager ute av hvor mye har det å si? Starter jeg helt fra start igjen? eller vil det gå fortere nå mht energi, vekttap etc.? Tusen takk for svar:)
Du faller ikke tilbake til start. :) Men man kan oppleve at virkningen av/vektnedgang på kuren kan stoppe noen dager, opp til en ukes tid. Man blir satt litt tilbake. Men fortsett i vanlig ketose-tralt og kroppen kommer i gang igjen :)
Det kommer sikkert litt an på hva/hvor mye karbohydrater du har inntatt også. Jo mer amok du har gått, jo lenger tid tar det for kroppen å forbrenne karbene for å så gå tilbake til fettforbrenning, vil jeg tro.
Nå måler ikke jeg med stix lenger, men da jeg gjorde det, vet jeg det var flere tilfeller hvor jeg var ute av ketose, men likevel hadde jeg vektnedgang den uka.
Man tar det der litt mer mañana etter hvert, heldigvis.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.