< Tilbake til oversikten

Kan jeg spise "brød" på Skaldemann-kur?

wander sa for siden:

Jeg driver og snuser litt på om jeg skal gå over til Skaldemann framfor Ketolyse...

Og så lurer jeg på om jeg kan lage f.eks Isetbrød hvis jeg skal følge Skaldemann?

Jeg skal myse litt på boka hans i bokhandleren senere i dag, men jeg tror ikke jeg kommer til å konvertere om jeg ikke er sikker på at det er noe for meg... jeg har stagnert helt på Ketolyse - og har gjort det leeenge nå...

Lars sa for siden:

Nå skal det presiseres at jeg er nybegynner og dermed snakker ut fra den begrensede kunnskapen jeg har, men du kan vel gjøre hva som helst så lenge du holder deg under 20 gram karbohydrater pr dag. Tror Skaldeman selv har sagt at selv om han spiser grønnsaker nå så skal han aldri spise brød igjen. Hvis brød er veldig viktig for deg finnes det sikkert mer optimale filosofier å følge. Men hvem vet, kanskje brød er grunnen til at du har stagnert så lenge. Prøv det noen uker og se hva som skjer! :)

wander sa for siden:

Det er ikke brød jeg mener. Jeg mener brødestatning - som f.eks brødet til Iset her på forumet.

Det er laget av rømme og krydder og nøtter og mandler og kruskakli...

Lars sa for siden:

Aha, da har jeg ærlig talt ikke peilig. Jeg overlater podiet til noen mer erfarne enn meg :)

Veggpryd sa for siden:

Ser ingen grunn til at du ikke skal gjøre det. Skaldeman skriver at han ikke vil spise det, men det er kun på grunn av at han ikke vil få "brød-sug" igjen. Han mener også at kli bare er tull å spise siden det går tvers gjennom kroppen og at det er uten næring. Som han sier: Hvis du er glad i å sitte på do hver dag, så hvorfor ikke? :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.