Kriz sa for siden:
Det kom et ønske fra himen om taco til middag... lest litt rund og funnet ut at det er helt greit:D men hva med den taco sausen...?:confused:
Kriz sa for siden:
Det kom et ønske fra himen om taco til middag... lest litt rund og funnet ut at det er helt greit:D men hva med den taco sausen...?:confused:
Trolljenta sa for siden:
Du kan spise tacosaus, firstprice sin har visst minst karbo
MorStine sa for siden:
Jeg spiser det jeg har tilgang på, det er vel ingen som har over 7 og man spsier jo ikke så mye saus. Men kjøper helst Ica sin egne, den er HOT og har 3 karber, First Price sin er medium og har 3,6 karber...
Lilly sa for siden:
Jo, jeg spiser MYE saus, gjerne et halvt glass faktisk. :D
Distrea sa for siden:
Da ville jeg begrenset det nå, akkurat som du begrenser karber hele veien ;)
MorStine sa for siden:
Enig med Distrea her, man må nok gi avkall på ednel gamle vaner, men om du kjøper Ica eller FP sin, så blir det jo ikke like gale som hvis du bruker Old El Paco sin feks...
Kriz sa for siden:
takk for mange bra svar! :) gleder meg til middag! og ikke minst gleder jeg meg til tirsdag! ( da er det veiing) men hvordan gjør dere det i helgene? da er det jo ikke sånn som i ukedagene.. rutine på ting liksom.. ?
Lilly sa for siden:
Nei, jeg vet, jeg brukte FP sin i helgen, men den er jo kun medium og jeg er vant til å bruke sterk, men uansett... det ble ikke skikkelig taco allikevel iom at pulverblandingen som jeg lagde ikke smakte Old el Paso og jeg heller ikke fikk skjell. :D
Men godt var det uansett, selvom det ikke ble helt riktig.
Kos deg med taco i helgen Kriz! :klem:
Bee sa for siden:
Santa Maria har tacosaus uten tilsatt sukker. :D
MorStine sa for siden:
Helgene er helt like ukedagene hva kosten angår, bortsett fra to ruter mørk sjokolade på lørdag og kanskje ett glass vin til middag!
Janis sa for siden:
Men hva med taco krydderet? Jeg pleier å steke kjøttdeigen, og ta krydderet oppi der med vann. Er det fortsatt ok?
MorStine sa for siden:
Nei, det er rundt 50 karbs pr 100 gram i de posene, en pose er 35 gr. Det vil si at det fort blir ganske mange karber BARE i krydderblandingen, så kommer alt det andre stæsjet i tillegg. Lag eget etter oppskriften her inne, eller kjøp Black Boy sitt på glass:)
Janis sa for siden:
Black boy? Mener du taco krydder i glass? noe blond
Millsi sa for siden:
Vi skla ha taco i kveld..og jeg brukte krydderposeblaningen.. MEN jeg hadde 2 pk kjøttdeig og blandet ut med div andre krydderier.
Blir vel ikke såå masse når det er så godt fordelt?
MorStine sa for siden:
Sånne vanlige krydderglass, jeg synes blackboy sin er ganske så lik på smak som de posene...
MorStine sa for siden:
Da må du regne ut;) en pose er 17,5 K/H, også er det fordelt på 800 gr kjøttdeig. Da må du regne ut hvor mye du tar... Hvis ikke jeg er helt i ørska da, så blir det 2,18 pr 100 gr...
Millsi sa for siden:
Ja,var noe sånt jeg å kom til ;) Så da tok jeg sjansjen..
MorStine sa for siden:
etter min mening blir det litt mye, for jeg spiser ca 200 gr +/- og har på møe rømme, og da kommer jeg fort opp i 8-10 karber med saus og grønnsaker. Så jeg bruker heller det på glass, for da sparer jeg i allefall rundt 4,5-5 karber på det:) Men vi bruker i tillegg ofte to poser på to pk kjøttdeig, og da blir det jo det dobbelte. Så jeg tar av kjøttdeig til meg og steker for seg.
Millsi sa for siden:
Spiser ikke så mye kjøttdeig jeg. Så det tror jeg gikkbra ;)
Bee sa for siden:
hindu sitt tacokrydder på glass er det med minst karbs i. Og smaker i tillegg KJEMPEGODT!
Du får forresten tak i det på Bunnpris.
Millsi sa for siden:
Finnes ikke bunnpris her :( Bor i ødemarka...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.