< Tilbake til oversikten

Torkil

MorStine sa for siden:

Jeg har vært hos øre-nese-halslegen i dag pga øresus. Vi kom innpå dette med svimmelheta i sommer og han er også OVERBEVIST om at jeg hadde krystallsyke og ikke virus på balansenerven.
Så du fikk jammen rett! Du er flink til mer enn bare å slanke folk, gir riktig diagnose over nettet tom:blomster:
Fikk vite at 50% av alle som har det får tilbakefall og da fikk jeg komme rett inn der på timen. Godt å vite!

Torkil sa for siden:

Hei
Selv blind høne finner korn :D

Krystallsyken, BPPV (benign paroxysmal posisjonell vertigo) kan heldigvis helbredes på få minutter hvis man vet hva det er og kan de håndgrep som må til (Eplyes manøvre) Jeg opplevde å få det en morgen jeg snudde meg brått i en seng på et hotell på Cuba. Etter å ha sjanglet og spydd en formiddag kom jeg meg på nett og hentet en tegning av Epleys manøvre og instruerte kjæresten i å utføre den på meg og vips var jeg 95% helbredt.

Takk for tilbakemeldingen.

Torkil

MorStine sa for siden:

Ja, husker du skrev det til meg i sommer:) Han her legen er en av landets fremste spesialister i søvnproblemer, snorking ol. Øre-nese-hals-spesialist. Og han har en merittliste når det gjelder å fikse bppv:) Han lurte på om jeg var svimmel nå så kunne han fikse det:D Men det er jeg jo ikke:)

Torkil sa for siden:

Hei
Hvis han er kjekk kan du jo simulere litt :p

BPPV er veldig enkel å helbrede, når man vet om hva det er.

Kunsten innen medisin er å diagnostisere. Når man har en diagnose, kan enhver slå opp i en bok å se hva behandlingen skal være.

"HOUSE" bygger nettopp på selve essensen av legekunst:diagnostisering.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Summer sa for siden:

House er kul. :D

Jesper Olesen sa for siden:

Det er desværre ikke altid, at Epleys manøvre virker, men glad for, at det lykkedes for dig. Jeg har prøvet Epleys flere gange, men de har aldrig haft nogen effekt på min svimmelhed. Jeg fandt en introduktionsvideo til Epleys manøvre på www.sundhedslex.dk/epleys-manoevre.htm - problemet er, at det langt fra er sikkert, at ørestenene vil falde på plads. Jeg håber, at der er andre muligheder end Epleys manøvre, for den virker desvrre ikke på mig. Kender du nogen alternativer til epleys manøvre? Findes der nogen operationsmuligheder? Hvilke ricici?

Håber, at du kan hjælpe mig, da jeg har været meget svimmel på det seneste :confused:

andreasoe sa for siden:

sliter også med øresus (eller tinnitus), er det noe som kan hjelpe mot det?

Kitt sa for siden:

Denne tråden er fra 2007, så det er ikke sikkert man får mye respons!:rolleyes:

Øresus/tinnitus kan ha sammenheng med stoffskiftet! Kan være verdt å undersøke om man ikke har gjort det!:helsesjek

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.