Jeg er ny her og begynte på ketolysekuren på torsdag etter å ha lest boken. Venter på vitaminer og stix o.l i posten så vet ikke om jeg er i ketose enda. MEN jeg har ikke klart å holde meg fra vekten og MÅTTE bare hoppe på den en tur i dag morges og jeg har alledere tatt av nesten 3 kg. Var skrubbsulten de første to dagene pluss litt vondt i hodet den ene dagen, ellers har jeg følt meg ganske ok. Går tur minst en gang pr dag (har en baby å gå tur med så da er det lettere), og i dag var jeg på "skikkelig" trening bare for å se om jeg klarte det. Jeg må si at jeg følte meg allerede i bedre form, jeg følte meg ikke så tung og dvasken, så fortsetter det slikt kommer jeg til å trene hardt selv om det ikke er anbefalt. (Trene forresten kickboxing). Noen andre som også trener hardt mens de går på ketolyse selv om det ikke er anbefalt?
Det er vel helst det å STARTE MED hard trening mens man går på ketolysekuren som ikke alltid er ok. Det anbefales ikke fordi kroppen tærer på kroppens egne fettlagre, og får tilført lite (ingen) raske karbohydrater fra kosten - som egentlig er gunstig å få i seg under og etter harde fysiske utskeielser.
Noe annet blir det dersom man allerede lever veldig fysisk, er vant til å trene hardt og mye, da "koster det ikke" kroppen like mye selv om man legger om til ketolysekosthold.:)
Er man vant til å trene, så fortsett med det, men ketolysekuren er ingen kur hvor man er nødt til eller bør starte med harde fysiske aktiviteter!
Ok, da blir det jo litt annerledes. Jeg har alltid vært mye aktiv, men etter jeg ble gravid og syk har jeg ikke trent så mye. Babyen er nå 10 mndr og jeg begynte på kickboxing for 4 uker siden. Var kanskje lurt å begynne på trening litt før jeg begynte på kuren da, kroppen min er vandt til hard trening fra tidligere av.
Som Wollafruen sa, hvis du ikke gjør noe av å trene hardt, er det jo bare å stå på! Det var det med å presse seg til hardtrening med påfølgende ubehag man ikke skulle gjøre.
Hei
Tren så hardt du orker. Kroppen sir ifra med ubehagelig utmattelse hvis du tar for hardt i! Det er helt korrekt at den utrente ikke plutselig bør begynne å trene hardt.
Lykke til med ketolysekuren.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.