< Tilbake til oversikten

Laktulose

Lindabtn sa for siden:

Noen som har noen erfaringer med det?? Synes det er felt å gå på do så sjelden som jeg gjør, så vil prøve noe som hjelper. Vet man har "problemer" med avføring på denne "kuren", men så lenge det ikke er farlig eller skadelig for kuren og prøve "avføringsmidler" vil jeg gjøre et forsøk.... Har prøvd noen dager, bortsett fra mye luft i magen, kan jeg ikke påstå at det har hjulpet så veldig, men må kanskje gi det litt tid og ta litt mer, har nøyd meg med en kork for vil ikke overdrive... Kanskje ikke nok :confused:

Nille sa for siden:

Å pliiiiiiis ! Ikke start med avføringsmidler. Har lest noen skikkelig skremmende poster om dette på andre lavkarbo forum.

Nei, vi anbefaler absolutt ikke avføringsmidler her på forumet. Men om du er spuns tett og ikke har gått på do på ukesvis kan du prøve Magnesiumoksid. 1/2 - 1 ts i et glass vann er effektivt mot forstoppelse. Det er et gammelt og velutprøvd middel som fås på apoteket.

Prøve heller å spise riktig mat og nok fett ! Og det er normalt å gå skjelden på do når du spiser lavkarbo. Kroppen bruker det meste av det du inntar, så mengde avfallstoffer blir mindre.

Gerd sa for siden:

Er det på grunn av forstoppelse eller er det fordi du syns du går for sjelden på do? (viss det er det siste, så er det fordi vi forbruker maten vi har i oss, og får ikke så mye avfallstoff i tarmsystemet):)

Tusta85 sa for siden:

Eventuelt så kan du spise et par pakker med sukkerfri ifa. Det setter hvertfall fart på systemet. :p :o

Trixie sa for siden:

Prompegodt setter fart på magen i store doser, og så smaker det så mye bedre enn annet! :D
Hvis du absolutt må på do, ikke ta en hel stor pose sukkerfri Ifa på en gang! :)

Lindabtn sa for siden:

hehe, det var tydeligvis nedstemt :p Tenkte jeg skulle prøve magnesiumoksid, men de hadde ikke det på apoteket, så tok laktulose i stede.
Forstoppelse har jeg aldri hatt så det vet jeg ikke symptomene på så tror ikke jeg har det. Har man magesmerter da eller?? Det er vel helst fordi jeg går for lite på do, men det har kanskje ikke noe å si om man går på do en eller fem ganger i uka :confused: det eneste er at jeg føler meg 10 kg en en str lettere om jeg får vært ordentlig på do. Føler meg så studd hele tiden og vil gjerne ha vekk den følelsen...
Prompegodt prøver jeg å holde meg unna, ellers takk for tipset, det gjør verre enn det gjør godt :)

Gerd sa for siden:

Jeg føler at magen holdes i gang ved å innta et skikkelig fett-måltid til frokost ;)

Lindabtn sa for siden:

hehe, kan ikke si meg enig, men gir det litt mer tid og så skal jeg legge merke til følelsen etter et skikkeli fettmåltid :p skal se om det hjelper

Gerd sa for siden:

Jeg begynner dagen med egg og bacon stekt i smør... Syns det smører bra jeg da.... ;) :p :) :D

Lindabtn sa for siden:

Egg holder jeg meg unna, det smaker pyton, men en god porsjon med bacon, om det ikke hjelper for magen, hjelper det i vert fall på humøret for det er DIGG DIGG DIGG :) :) :)

Lollypop! sa for siden:

Jeg er enig i at du ikke bør ta avføringsmiddel ja.
MEN, jeg har et alternativ som funker lite bra.
Det er en type fiber som kjøpes på helsekosten.
Heter Lepicol. Det er rent fiber, bare tilsatt tarmbakterier.
1/4 dose er nok.
Altså en skje hver dag.
Annbefales.

Gerd sa for siden:

Enig:D

Lindabtn sa for siden:

Har aldri vært noe for avføringsmidler jeg heller, men "måtte" ty til det.Ellers takk for tipset, skal prøves :)

Lollypop! sa for siden:

Det skjønner jeg godt. Det er en årsak til at jeg kjøpte Lepicol for å si det slik.
En skje er sikkert nok. Er det ikke det så kan du ta to.
(en normal dagsdose er fire)

Kanutten sa for siden:

Og med all denne reduserte prompinga mange snakker om så burde folk som går på ketolyse få en slags miljøpris :D Kan noen tipse Fremtiden i våre hender?? :p

Lindabtn sa for siden:

hahaha vittig. Tydeligvis at du er av den typen som promper offentlig "jeg må jo få det ut" :p neida bare tuller. Men man må jo få det ut :D

Mjaa74 sa for siden:

Hei Lindabtn!

Prøv et spiseskje Cocosa en halvtime (15 minutter) FØR du spiser noe som helst. Jeg har begynt med det og har 0 problem nå i forhold til tidligere!

Lykke til!

echs sa for siden:

..Og pass på å drikke nok vatn og bevege deg jevnlig :)

Lindabtn sa for siden:

tar ikke cocosa (bare av og til i smoothie og som smakstilsetning), men jeg tar MCT olje, det er jo en mer konsentrert enn cocosan. drikker i vert fall 3 liter vann om dagen og jeg prøver å ha så jevnlig mosjon som mulig. Men har alltid hatt "problemer" med å komme på do (dvs. jeg er ikke en av dem som gikk på do hver dag, utenom kuren) men det gjør meg ingenting, det er bare den ekle følelsen av at det er så mye som vil ut

Lollypop! sa for siden:

Spiser du Lollypopbrød?
Det fikk fart på magen min i hvertfall. MASSE fiber i det.
Men Lepicol er fremdeles genial

Kanutten sa for siden:

Hva med å la litt linfrø ligge i vann en liten stund. Drikk alt på størten :eek:
Eller bløte dem i te? Bestemor brukte det mot vriden mage :p

Sugarpill sa for siden:

Psyllum husk (også på helsekosten) er også et godt alternativ. Rent fiber.

Lindabtn sa for siden:

mange godtips her, rart om ikke et av dem vil funke, takk takk :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.